Felix schreef:eefje+huig schreef:Felix schreef:pooh schreef:
omdat IK vind dat 1,5m ruimte wel heel erg beperkt is in het bos bijvoorbeeld.
Mijn hond luistert prima, veroorzaakt geen mot met andere honden maar als ze loops is dan gaat ze standaard aan de flexi op plekken waar ik andere honden kan tegenkomen. Erg ben ik hè, een hondenbezitster die haar verantwoordelijkheden neemt.
En uiteraard is de hond de baas hier in huis

Als je je zo beroept op je verantwoordelijkheids gevoel, dan dien je ook te weten dat in het gros van de Nederlandse gemeente's het een plaatselijke verordering is, dat een hond niet aan lijn langer als 1m5 mag zitten, en dat wordt gemeten van de hand van de eigenaar, tot aan de nek van de hond
You do the math!

sorry hoor Felix,
ik heb nog nooit een opmerking gehad over het feit dat mijn honden aan de flexi lopen.
Ze zijn allang blij dat je je hond aan de lijn hebt.
Ik gebruik ook flexi's,ik moet wel want mijn honden kunnen en willen niet netjes aan de korte lijn lopen.(terwijl ze toen ze jong waren altijd aan de korte lijn liepen maar ook toen ging het al niet)
Daar ik ook geen zin heb om daar iedere wandeling een gevecht mee aan te gaan vind ik de flexi ideaal.
En verder zijn mijn honden gewoon opgevoed en zorg ik dat ze geen overlast veroorzaken maar op dat punt is een flexi heel handig vind ik.
En ja zelfs bij de flexi lopen ze op het laatste van de riem,daar word gewoon op gecorrigeerd.
Het is in Katwijk idd erg lastig met een hond wandelen na 1maart,je mag dan bijna nergens meer komen met een loslopende hond,op strand mag je overdag helemaal niet meer komen,dus ik begrijp dat mensen dan oplossingen gaan zoeken.
Tsja, dan zou ik eens zeggen .. Ga eens een training volgen met je hond, dan leertie dat het wel degelijk leuk kan zijn om aan een normale riem te lopen, dus opvoeding .. Nah, de puntjes op de spreekwoordelijke I zetten zal dan wel nodig zijn lijkt me
En je maakt mij niet wijs, dat als een hond aan een lijn op 8 meter afstand van je loopt, dat jij hem dan nog voldoende kan corrigeren
Dat je na 1 maart haast nergens meer kan (los) kan lopen met je hond in de randstad, oke .. the shit hits the deck .. Maar dan zijn er wel ellegantere oplossingen te vinden dan een whiplash veroorzakende flexi-lijn, en ook al denk je nog altijd zo goed je hond in de gaten te kunnen houden, hij of zij zal in een bewaakt ogenblik maar eens een stuk wild zien waardie achteraan wilt gaan, dan zit je mooi met een hond met een verschoven nekwervel, als dat dan is wat je (jullie) willen, be my guest!

ik kan ze zeer zeker wel corrigeren aan de flexi,er zit namelijk een rem op,dus als het te gortig word,roep ik ze bij me,moeten ze gaan zitten en dan pas lopen we weer verder.
Maar omdat het dus bij mijn honden niet doordringt,nu al 3jaar niet,heb ik het opgegeven,ze zijn mij niet tot last,zichzelf ook niet en dus zie ik het probleem niet.
En die puntjes op de i hoeven dus van mij niet meer,ik heb het geluk dat ik redelijk dichtbij een losloopgebiedje zit waar ik 5minuten voor moet lopen,daarna mogen ze gelijk los,kunnen ze uitrazen en word er op de terugweg ook niet meer aan de flexi getrokken,het zal me werkelijk een worst wezen dat ze dat doen.
Hernia door de flexi,tis voor het eerst dat ik het hoor,net als dat ik van de week ineens voor het eerst hoorde dat het spelen met een voetbal gevaarlijk is,en het spelen met stokken is ook link(dat wist ik al)tennisballen schuren de tanden af,en zo kan ik nog wel even doorgaan,ik denk dat ik ze maar in een glazen kooi ga stoppen,want stel je voor dat ze van het wandelen wat gaan mankeren zeg.......
Sorry hoor,je probeert iemand met een schuldgevoel op te zadelen,omdat jij het niet eens bent met een flexi.
Je had dat ook anders kunnen brengen.