Pup Yanthe is heel erg leergierig. Ik wil haar graag de clicker aanleren (in eerste instantie gewoon het click-beloning), maar Bonha die herkent dat natuurlijk direct en komt er vrolijk bij, wachtend op haar beloning. Heb er nooit serieus mee getraind met Bonha, maar gebruik het bij een aantal spelletjes.
Op zich heel grappig, want Bonha doet ook de drie kleine oefeningetjes die Yanthe al kan mee, "zit", "af" en "kruip". Andersom idem dito, als ik zeg dat Bonha moet zitten, zit Yanthe ook.
Op zich geen probleem, want Bonha weet heel goed dat zij "Bonha" is, en reageert doorgaans niet op commando's op 1 van de andere honden die hier vaak over de vloer zijn. Yanthe zal dat ook wel leren tzt.
Maar dan die clicker....hoe doen jullie dat? Alleen trainen als de andere (hond)en niet in de buurt zijn, of bestaat er zoiets als clickers met een andere toonhoogte, zodat ze leren welke gerbuikt wordt bij hun training?
Over twee weken wil ik met Yanthe (as dinsdag 11 weken oud) naar de welpen-cursus. En waarschijnlijk ga ik, als ik het logistiek kan bolwerken ook weer met Bonha een cursus volgen, die alleen de elementaire semi-puppencursus heeft gehad, maar ik het dagelijks leven gewoon ruim voldoende luistert om een prettige hond te zijn. Dat doen we dan dus puur voor de lol, ook zij is erg leergierig en is graag geestelijk bezig.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit aangepakt hebben!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Clickertraining, meer honden??
Moderator: moderatorteam
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Clickertraining, meer honden??
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Martijn schreef: Mijn honden liggen nu te pitten in het zonnetje. Maar als ik nu klik zullen ze een beloning verwachtenDan bedenken ze niet dat ik voor Marc klik omdat hij mijn koffie bijvult.
Ja, ik vermoed inderdaad dat het gewoon niet erg mogelijk c.q. handig is om te oefenen waar de ander bij is. Heb Bonha wel aangeleerd om buiten te liggen wachten als ik met een andere hond een balspelletje doe, maar dan wissel ik steeds af, zodat ze "als beloning" ook wat te doen heeft en het minder moeilijk vindt te wachten. Dat was in de periode dat ze absoluut niet alleen thuis kon zijn en ik toch de ander wat beweging en aandacht wilde bieden zonder Bonha's rugpijn te verergeren, waar ze toen erg veel last van had.
Maarja, dat is wat anders dan een opdringerig superactief herderpupje die je huis en haard op zn kop is komen zetten natuurlijk
Ik denk dat ik inderdaad maar ga proberen gescheiden te "werken".
Thanks!
groetjes Madelief en Yanthe

-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ik train alleen als de andere honden niet in de buurt zijn, nou tenmiste, ze gaan om de beurt in een soort glazen stuk van het huis dus ze kunnen elkaar wel zien en horen maar toch weten ze precies wanneer zij aan de beurt zijn en wanneer niet. Als ze alle 3 een commando op moeten volgen gebruik ik geen clicker.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Iedereen die verwachtingsvol kijkt heeft pech. Ik clicker best wel eens in de groep de een of ander voor een snelle komen ofzo. Wie weet wordt de ander ook ooit geclickt dus ik hoop dat ze er nog sneller van worden.
Wanneer ik 1 hond iets wil leren dan neem ik hem apart, werkt wel zo rustig voor mij.
Wanneer ik 1 hond iets wil leren dan neem ik hem apart, werkt wel zo rustig voor mij.