Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

piepende puppy's

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

liljebo
Zeer actief

piepende puppy's

Ongelezen bericht door liljebo »

Nog maar eens een vraagje. Met momenten vind ik dat de puppys erg piepen. Niet de hele tijd, maar op bepaalde tijden zijn ze onrustig/jankerig. Ze zijn tot nu toe heel goed aangekomen en hun lichaamstemperatuur is heel goed. Ze drinken vaak, maar maken wel wilde bewegingen met dringen (echt trekken aan de tepel) Misschien is dat normaal, maar omdat ik nooit eerder een nest heb gehad, weet ik dat niet. Mams ruimt plas en ontlasting op, dus daar vind je niets van terug behalve soms een vlekje en dat heeft ook een normale kleur.
Moeders is goed gezond en heeft verder nergens last van. Topfit, speels met momenten, eet goed en melkklieren en tepels zien er goed uit/voelen goed aan. Er komt ook melk uit als je ze een beetje 'melkt' De dierenarts zei na de bevalling dat ze voldoende melk had voor een heel leger, terwijl ze maar twee pups heeft. Maar nu vraag ik mij dus af waarom ze bij tijd en wijle zo piepen en of ze dan toch niet te weinig binnen krijgen. Ze zien er verder heel goed uit en zijn op een week tijd van 520 naar 1250 gram gegaan. Ze zijn nu 9 dagen oud.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Als ze het koud hebben gaan ze piepen en op een kluitje liggen.
Heb je een rode lamp?
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Essy schreef:Als ze het koud hebben gaan ze piepen en op een kluitje liggen.
Heb je een rode lamp?
als ze het te warm hebben gaan ze ook piepen :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Kan zijn dat ze gewoon wat krampjes hebben, dan moet over het buikje wrijven helpen. Als ze het te warm hebben dan kruipen ze bij elkaar weg en als het te koud is liggen ze bovenop mekaar haha. Zo te horen groeien ze goed maar misschien vinden ze dat ze vaker wat moeten krijgen. Hoe reageert de moederhond op het gepiep?
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou even een thermometer in de buurt van de kist liggen.
Als de temperatuur niet goed is gaan ze piepen.
liljebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door liljebo »

Allemaal bedankt voor de reacties.
De temp controleer ik regelmatig en die zou goed moeten zijn. Ze liggen soms uit elkaar en soms bij elkaar, heel verschillend. Ze piepen ook niet doorlopend, alleen maar op bepaalde tijden, meestal rond de middag en tegen de avond.
Krampjes is voor mij dan ook de meest logische reden, bij datgene wat ik heb gelezen en wat ik hier zie. Ik wist alleen niet dat puppy's die konden krijgen. Van mensenbaby's was mij dat bekend. De moeder gaat ze vaak over de buikjes likken als ze piepen, maar soms weet ze het ook ff niet en dan kijkt ze mij aan met een hulpeloze blik :19: Idd komt het piepen ook voor als ze ff de kinders nakijkt om daarna een rustig slaapplekje op te zoeken. Maar typisch genoeg worden ze op hun piepuurtje vaak weer stil als mams vertrekt (en ze is toch zo'n lief moedertje---)
Van dat drinken is leuk om te horen, dat het zo werkt met trekken en duwen. Ook dat wist ik niet. Weer iets geleerd.
Allemaal bedankt voor het meedenken en ik zal al jullie reacties in elk geval goed in mijn hoofd houden
wilhelmina
Actief

Ongelezen bericht door wilhelmina »

Het kan best zijn dat er wat ontlasting dwars zit bij de pup.
Moeders eerste nestje en soms is ze daar nog niet zo handig in om het af te laten komen .
Neem gewoon even die piepende pup in je hand en wrijf met wat keukenpapier tussen de achterpootjes met een lichte druk.
Dan zal de ontlasting vanzelf komen en het piepen stoppen , als dit tenminste het probleem is geweest.[/b]
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”