Maar ze zijn wel veel schichtiger dan de gewone blauwe reiger.
Toch is het gisteren gelukt om hem aardig op de foto te krijgen.

Moderator: moderatorteam

Stoer he? Ooievaars zijn fantastisch, moet je zien als die vliegen.Selena schreef:Mooi!!!
We hebben sinds een week of 3 elke dag 3 of meer ooievaars achter bij ons op de wei. Vlakbij staan ook verschillende broedpalen met paartjes, nooit geweten dat een ooievaar zo ontzettend groot was!

Maf he, hoe dat werkt. Hier vechten de blauwe reigers met de zilverreigers als ze in dezelfde sloot staan. Dat pikken de gewone reigers echt niet. En inderdaad, in de Oostvaardersplassen zitten ook lepelaars, maar daar zal je dan niet de zilverreigers zien zitten. Terwijl de lepelaar volgens mij andere voeding heeft dan de zilverreiger. En die zitten echt apart van elkaar. En moet je maar eens opletten. In een weiland waar zwanen zitten, zitten nooit ooievaars. Terwijl ze qua voeding niets met elkaar te maken hebben.Webborn schreef:Mooi zijn ze he, hier lopen ze vaak achter het huis maar nu zie ik ze niet meer, de lepelaars hebben hun plaats in genomen maar die komen minder dichtbij, dat haal ik niet met mijn 200mm lensje.