Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beetje paranoide

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

beetje paranoide

Ongelezen bericht door flamme »

Flamme is loops :roll: En omdat ik persee niet wil dat ze nu gedekt wordt wordt ik helemaal paranoide van mezelf. Ik heb natuurlijk nog 2 intacte reutjes dus het is oppassen geblazen.

nou heb ik 1 vraagje.

Als het bloed nog bijna zwart is en "haar muts" nog gewoon normaal kan ik ze dan nog bij elkaar laten?? De vorige keren had ik nl. toevallig iedere keer vakantie of kon ik wat regelen maar nu niet. Ik vind het zo zielig als ze de hele tijd alleen zit.

De vorige loopsheid was het heel erg duidelijk wanneer ze dekrijp was. De heren kijken nu (behalve een halfslachtige poging tot snufflelen af en toe) niet naar haar om. Maar ik ben bang dat ze misschien stiekum iets doen :roll: (hoezo vermenselijken, ik weet het sorry)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

gewoon uit elkaar houden en geen enkel risico nemen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

als ik erbij ben, kan ik prima zien tot hoelang ik ze nog samen kan houden, maar ben ik weg? dan gaan loopse teven en de reuen vanaf dag 1 gescheiden.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Inderdaad lekker gescheiden houden. Daar houden ze niks aan over van een paar weken.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Leane schreef:Inderdaad lekker gescheiden houden. Daar houden ze niks aan over van een paar weken.
zijn hier iets meer dan een paar weken. We praten dan toch over zeker een week of 6 :N:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

flamme schreef:
Leane schreef:Inderdaad lekker gescheiden houden. Daar houden ze niks aan over van een paar weken.
zijn hier iets meer dan een paar weken. We praten dan toch over zeker een week of 6 :N:
:smile: Dat heb je met teven,he :mrgreen:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

is een saar 6weken loops dan? ik zou ze appart houden hoe dan ook. het is even niet anders,beter als dan straks met een nest saar-flat's te zitten(ik noem maar wat,weet dat je een flat heb)
Afbeelding

jemble 5 maanden
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

tja, een zwarte saar met flaporen is wel apart natuurlijk maar nee............ :mrgreen: toch maar niet :wink:

Tja, het is niet anders. dan moet mijn meisje toch maar even een eenzaam leventje tegemoet de komende weekjes.

maar is het ook zo dat ik bv. ook niet meer naar de wc kan zonder haar mee te nemen??? (ja sorry voor de beeldende teksten :mrgreen: )

Misschien beetje raar maar volgens kan het gewoon anatomisch nog niet passen :wink: als je begrijpt wat ik bedoel.....

(maar ik neem jullie advies in ieder geval wel ter harte en ben nu de kennel Flammeproof aan het maken)
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Tja het kan zo gebeurd zijn dus ook als je 2 minuten op de wc zit.... dus ja meenemen naar de wc in zo'n geval.

Toen wij Douke nog hadden en Anke loops was maakte hij zelf de bench van Anke open. Als wij weg waren zaten ze dus beide in een bench. Ook kwam hij uit stilstand over een hekwerk van 1,20 heen dus hou daar rekening mee.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier is de jonste teef nu loops en tot een dag of 5 zat mijn intacte reu er gewoon bij en had er geen intresse in, sinds dag 6 zitten ze apart, normaal zou het eind deze week over moeten zijn (af gaande van 3weken) ik hoop het eigenlijk echt wel, want ze willen beide giga racen en spelen, maar dat gaat dus nu ff niet
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als onze teven loops zijn (godzijdank allebei tegelijk altijd met maar een paar dagen ertussen) mogen ze bij de reuen (een intact, 1 balloos!) blijven als wij erbij zijn, maar als er niemand is dan gaan ze gescheiden vanaf de dag voordat ze loops worden (een van de reuen vind ze alleen dan leuk :19: )
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Op dit moment zijn beide dames loops en we hebben nog een intacte reu rondlopen. Nu kunnen ze nog prima samen, Josh wil alleen maar dekken op het hoogtepunt dus tot die tijd is het veilig. Maar tijdens het hoogtepunt zijn ze strikt gescheiden, ze zijn niet eens in dezelfde ruimte. O.a omdat Josh zich dan best druk maakt en ik vind het niet eerlijk om hem dan te blijven klieren met die 'lekkere' geuren en geile dames :smile:
Maar dat je bang bent dat ze het stiekem doen is niet ongegrond hoor :wink:
Zodra er hier een teefje rond het hoogtepunt zit zie je ze regelmatig stiekem wegduiken, want ze weten dondersgoed dat het niet mag. En in hun ogen is het vaak: als ik jouw niet zie, zie je mij ook niet :mrgreen:
Groetjes,
Wendy
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik laat vanaf het moment dat ik de loopsheid bemerk zo'n vier weken de teef niet zonder toezicht bij de reu. Ik neem het dus vrij ruim, maar better safe than sorry.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ze zitten nu apart. Als ik er niet bij ben dan. Vanaf volgende week kunnen ze helemaal niet meer samen denk ik. Dan gaat Mika overdag naar de uitlaatservice en Escan gaat even logeren :wink:

Ik kan niet beide heren wegsturen de hele dag want een saarloos besluit dan gewoon te stoppen met loops zijn :roll: Dus er moet een reu in de buurt blijven.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”