Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuwe ren

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

boxersien

nieuwe ren

Ongelezen bericht door boxersien »

Na vele uren is de ren weer klaar en kan het gras gaan hechten. Eerst helemaal opgehoogd en daarna weer gaas erover gespannen. Toen nog een laagje over het gaas gedaan om te maken dat het gras gemakkelijk kan groeien (potgrond). Daarna de berg gemaakt. Wat een werk zeg! Eerst de buis erin (1 meter lang) en daarna vaste grond erover die krukdroog was en enorme kluiten. Dus ja, vele liters water laten en een hoop duw en plakwerk heb ik toch een berg en zeer gore handen en materiaal :mrgreen: (gek idee als 20 jarige zaterdagochtend om half 9 in de tuin zitten kleien :N: :smile: )
Hier ook weer gaas over gedaan want het is niet de bedoeling dat de konijnen kunnen graven. Gewoon omdat er dan weer zoveel kale plekken in de ren komen. Ze hebben genoeg ruimte/zon/schaduw/droge plaatsen en een tunnel onder de grond en daar moeten ze het mee doen.
Dit is het geworden:

Afbeelding
De berg. Hier hangt aan de bovenkant nog een grasmat over waar geen grond onder zit. We verwachten dat deze zeker wel zal verdrogen en we hopen enorm dat het wel blijft hangen omdat het zicht dan wil heel mooi wordt denken we (beter dan een kale inkijk in een pvc buis. De helft van die grasmat bevindt zich wel op goede aarde en potgrond dus hopen dat het zo goed gaat.

De ren van verschillende kanten:
Afbeelding

Afbeelding

Nog eens een overzicht:
Afbeelding

De konijnen zitten nu in twee groepen gezien ik nergens zoveel ruimte heb dat de konijnen met zijn vieren samen kunnen wonen zonder ruzie te maken.
Happy en Funny:
Afbeelding
Die zitten in dit hok en zijn enorm kwaad op het deurtje dat ervoor zit zodat ze de ren niet in kunnen (zijn ze niet gewend, dit hok staat normaal 24/7 open.

Jikke en Frummel:
Afbeelding
Een oude bench van boris. Echt een noodoplossing, maar ik heb gewoon geen hok waar ik Jikke voor de rest in op wil sluiten (gezien de hoogte van mijn konijnenhokken). Het is niet super ideaal maar gelukkig berust Jikke er wel in. Frummel niet zo. Frummel is namelijk niet tam en wil de ruimte hebben. Ze vliegt door heel de bench af en toe en wordt dan helemaal gek.
Helaas kan ik er niets aan doen. Over drie weken kan het pas weer (of 2 moet even zien hoe goed de grasmatten gaan).
Al de konijnen gaan (in twee groepen dus) 2x per dag een paar uur in een panelen ren het andere grasveld op zodat ze goed aan gras kunnen wennen en niet de hele dag in een hok opgesloten zitten. :wink:

Er liggen tegels in de ren zodat ik bij heel nat weer niet meer over het gras naar het hok moet lopen maar via de tegels kan. Ik maakte namelijk altijd de grasmatten kapot en als het glibberig was dan ging ik ook nog eens (bijna) onderuit. Dit is veel beter!
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Wat een prachtig verblijf daar gaan de nijntjes vast veel plezier beleven :ok:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ziet er goed uit!