Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond mee naar Luxemburg update: moet Duitsland zijn

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Essy

Hond mee naar Luxemburg update: moet Duitsland zijn

Ongelezen bericht door Essy »

Joep gaat eind mei met zijn baasje naar het zuiden van Luxemburg.
Wie kan mij vertellen waar hij kwa entingen aan moet voldoen.
Hij heeft vorig jaar een Weil enting gehad (krijgt hij nu weer).
Daarvoor 5 jaar lang elk jaar de cocktail.
In 2006 heeft hij de rabiësenting van Nobivac (intervet) gehad. In 2005 idem en daarvoor ook al.
Is dat goed genoeg voor Luxemburg of mag die maar 1 jaar zijn?
En moet hij in Luxemburg een penning aan zijn halsband dragen (hij heeft er eentje van 2006).

Verder maakt zijn baasje zich zorgen of daar ook al hartworm kan voorkomen? Is er iets (Milbemax) of stronghold wat er sowieso tegen werkt mocht je hond besmet raken?
En wat gebruiken jullie als je naar een gebied gaat waar het sowieso voorkomt?

En ten slotte zou ik wel willen weten hoe het hondenbeleid daar is.
Zijn er losloopgebieden of mag hij in elk bos los?
Wat als hij achter wild aan zou gaan, schieten ze hem dan af enz.?
Moet je het paspoort bij je hebben en wat zouden ze doen als er een enting niet in orde is?

Alvast bedankt :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Essy op 04 mei 2008 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

De enige echte officiële eis is volgens mij de Rabiës enting.
Als er in zijn hondenpaspoort staat dat de enting pas in 2009 weer hoeft te worden gegeven zit je goed.
Daar moet je dus wel even op letten omdat sommige DA assistenten een verkeerde datum zetten.
Verder misschien een gezondheidsverklaring van de DA?
Dat weet ik eigenlijk niet zeker. :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Echt wel laten inenten tegen hondsdolheid.Maar dat heb je dus al gedaan,penning en gezondheidsboekje meenemen.

Hond aangelijnd houden,anders kan het dier weleens doodgeschoten worden.Nu is het wel geen jachtseizoen maar toch.
Het is bij wet verplicht,maar sommige houden zich er niet altijd aan,dat bepaal je dus zelf :ok:

Ik weet niet waar je heengaat?Er bestaan wel hondenweitjes waar je hond los kan lopen,maar die zijn dun bezaait.

Onlangs waren we in de ardennen in een bungalowpark,waar men zeer hondvriendelijk was. :ok:
Essy

Ik hoor net dat het niet Luxemburg moet zijn maar Duitsland (Moezel) :mrgreen:

Vaccinatie (Rabiës) is volgens paspoort geldig tot 2009, dus dat moet voldoende zijn.
Alleen lees ik nu dat je een muilkorf bij je moet hebben met een dog.
Wat voor muilkorf moet dat zijn? Is zo'n nylon snuitje voldoende?
En moet die dan standaard om of alleen bij je hebben?

En hoe is het in Duitsland met loslopende honden? Wordt daar streng op gecontroleerd (in het bos)? En wat is de consequentie eventueel?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je moet de muilkorf bij je hebben. Ik dacht dat het een echte korf moest zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb er geen, maar we zijn in Duitsland doorgaans alleen op doorreis.

Denk je er aan dat de honden achter een rek of met een tuig vastgemaakt aan de veiligheidsriem in de auto moeten zitten?
Anders krijg je daar een boete voor.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Essy

ranetje schreef:Je moet de muilkorf bij je hebben. Ik dacht dat het een echte korf moest zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb er geen, maar we zijn in Duitsland doorgaans alleen op doorreis.

Denk je er aan dat de honden achter een rek of met een tuig vastgemaakt aan de veiligheidsriem in de auto moeten zitten?
Anders krijg je daar een boete voor.
Ik mag niet mee :mrgreen: maar ik zal dat van dat rek ook even doorgeven :ok:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Essy schreef: En hoe is het in Duitsland met loslopende honden? Wordt daar streng op gecontroleerd (in het bos)? En wat is de consequentie eventueel?
Ja, eigenlijk best wel.
Wij zijn afgelopen kerst een weekje aan de Moezel geweest en ik liep ook in het bos met twee losse honden. Toen kwam er een boswachter aan met Jeep en ik werd wel gemaand om mijn honden aan te lijnen :N: .
Heb ik ook braaf gedaan om ze verderop (paadje waar de boswachter niet kon komen met zijn Jeep) weer los te gooien :mrgreen: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

MoniqueDM schreef:
Essy schreef: En hoe is het in Duitsland met loslopende honden? Wordt daar streng op gecontroleerd (in het bos)? En wat is de consequentie eventueel?
Ja, eigenlijk best wel.
Wij zijn afgelopen kerst een weekje aan de Moezel geweest en ik liep ook in het bos met twee losse honden. Toen kwam er een boswachter aan met Jeep en ik werd wel gemaand om mijn honden aan te lijnen :N: .
Heb ik ook braaf gedaan om ze verderop (paadje waar de boswachter niet kon komen met zijn Jeep) weer los te gooien :mrgreen: .
Dan had je nog een vriendelijke :smile: Bij ons(Belgie) is het direct een boete van 75 euro,x 2 voor jou :N:
In december was het ook nog jachtseizoen :19:
De boswachter dacht meer aan de veiligheid van je honden :19:

Misschien kan je extra info krijgen bij de toerismedienst van Duitsland,een èmailtje sturen.Dan ben je zeker qua muilkorf.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”