Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op de Belgische Speciale

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Op de Belgische Speciale

Ongelezen bericht door LongFields »

1 Juni jl was de Belgische Speciale (Belgische variant van de Clubmatch van de rasvereniging) en ik ben daar weer flink aan het fotograferen geweest. Er waren niet heel veel honden ingeschreven maar de Laekense die er waren heb ik op de kiek gezet:

Afbeelding
LongFields Azzano Arkan

Afbeelding
Trouble of Inka

Afbeelding
J'Adore Joli de Feja

Afbeelding
Twee-eenheid (Troubles en zijn vrouwtje, de dochter van de eigenaresse)

Afbeelding
Geny du Hameau St. Blaise

Afbeelding
Ginger van de Duvetorre

Afbeelding
Nozem bewaakt de spulletjes

Afbeelding
Bobby Jean Var Letsager

Afbeelding
Lyra Var Letsager

Afbeelding
Tacha of Inka

Afbeelding
Birka du Zodorus en Vesubie

Afbeelding
Aurphée de la Tangi Morgane

Afbeelding
Denyah d'Eroudur

Afbeelding
LongFields Nueva Esperanza Nozem

Afbeelding
LongFields Fenna Forte dei Marmi
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dan krijg je vermoedelijk niet alleen ruzie met zijn eigenaresse en haar dochter, als ook met Troubles zelf (in het bezit van IPO-1 en IPO-2 diploma's). Dus pas maar op! :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:doe mij maar Bobby Jean Var Letsager :ok: .
Dat is goed, ze had helaas een ZG dus ik denk dat haar eigenaren wel van haar af willen. :wink:
Boppe (zo is haar roepnaam) is een geweldige hond, ze heeft een karakter wat enorm vrij is, en dus niet echt "des Laekens", het is een heerlijke kroelkont. Ze is van vrienden van me (die in het oosten van het land wonen en waar wij vrij regelmatig op hun huis en dieren passen als zij een weekendje of weekje er tussenuit willen).
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Afbeelding

Wat apart is dit, het lijkt wel of het hoofd van een andere hond is dan het lijf. Is het hoofd zo geplukt of hoort het zo?

Leuke foto's trouwens :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Doe mij Nozem maar :mrgreen: Prachtige foto's Suzanne, maar die namen...... hoe kom je erop en nog sterker hoe onthoud je ze.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:Afbeelding

Wat apart is dit, het lijkt wel of het hoofd van een andere hond is dan het lijf. Is het hoofd zo geplukt of hoort het zo?

Leuke foto's trouwens :ok:
Het hoofd is niet geplukt, deze hond heeft heel weinig kopgarnituur en ik denk dat de vacht iets té recent gekamd of geborsteld is, wat een beetje een vreemd effect geeft. Het zou ook kunnen dat deze hond een nazaat is van een Mechelaar-Laekense kruising. In Frankrijk is dat nog wel eens gedaan in het verleden.
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef: Het hoofd is niet geplukt, deze hond heeft heel weinig kopgarnituur en ik denk dat de vacht iets té recent gekamd of geborsteld is, wat een beetje een vreemd effect geeft. Het zou ook kunnen dat deze hond een nazaat is van een Mechelaar-Laekense kruising. In Frankrijk is dat nog wel eens gedaan in het verleden.
Ik wilde inderdaad zeggen: een Mechelaar kop op een Laekense lichaam. Vind het wel een mooie hond trouwens, maar het is zo'n ander hoofd dan normaal bij een Laekense.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:
LongFields schreef: Het hoofd is niet geplukt, deze hond heeft heel weinig kopgarnituur en ik denk dat de vacht iets té recent gekamd of geborsteld is, wat een beetje een vreemd effect geeft. Het zou ook kunnen dat deze hond een nazaat is van een Mechelaar-Laekense kruising. In Frankrijk is dat nog wel eens gedaan in het verleden.
Ik wilde inderdaad zeggen: een Mechelaar kop op een Laekense lichaam. Vind het wel een mooie hond trouwens, maar het is zo'n ander hoofd dan normaal bij een Laekense.
Dit soort hoofden zie je wel vaker hoor. Op de foto's van de zaterdag in België heb ik er een aantal staan (hier ergens ver onder in de fotohoek, en ook op mijn web-log waar meer foto's van meer honden staan)
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef:Dit soort hoofden zie je wel vaker hoor. Op de foto's van de zaterdag in België heb ik er een aantal staan (hier ergens ver onder in de fotohoek, en ook op mijn web-log waar meer foto's van meer honden staan)
Ow, ik ga even kijken. Voor mij zijn jouw dames de Laekense Herder en alles wat anders is dan die twee is raar :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:
LongFields schreef:Dit soort hoofden zie je wel vaker hoor. Op de foto's van de zaterdag in België heb ik er een aantal staan (hier ergens ver onder in de fotohoek, en ook op mijn web-log waar meer foto's van meer honden staan)
Ow, ik ga even kijken. Voor mij zijn jouw dames de Laekense Herder en alles wat anders is dan die twee is raar :wink:
:mrgreen:

Je zal schrikken van de enorme verschillen denk ik. Want ze zijn echt lang niet allemaal hetzelfde als mijn twee dames (die onderling ook al flink wat van elkaar verschillen als je goed kijkt :wink: ).
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mooie foto's, leuk om te zien :ok:

ik vind Aurphée de la Tangi Morgane wel tof :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dat is ook een prachtig teefje, zij won de week voor de Belgische Speciale nog de Nederlandse Clubmatch voor wat betreft de Laekense Herders. Nozem moest het tegen haar afleggen dit keer (vorig jaar was het nog omgedraaid). Mensen die Nozem en Yutah (dat is haar roepnaam) samen zien weten vaak niet gelijk wie wie is, ze hebben behoorlijk wat van elkaar weg. Ook fysiek zijn ze nagenoeg even sterk en onderling is er altijd iets van spanning tussen de 2 dames. Concurrentiestrijd, zullen we maar zeggen. :wink:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik ga ook voor de problemen :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Gaaf. Mooi die verschillen tussen de honden. Eigenlijk sta je er nooit zo bij stil dat er onderling ook zo een verschil is qua type en vacht.
Nozem vind ik nog steeds de leukste :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank je Whera (ik ook natuurlijk! :mrgreen: ).
Ondanks (of misschien wel dankzij eigenlijk) dat de Laekense een klein ras is, zijn er inderdaad heel wat verschillen. Een hoop is te verklaren doordat de honden in diverse stadia van plukrijpheid zijn (een hond in volle vacht ziet er bij de Laekense nu eenmaal héél anders uit dan eentje die net geplukt is) maar buiten dat zijn er nog veel verschillen in bouw, expressie, hoekingen e.d.
We hebben als fokkers nog heel wat te doen dus. :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Boppe is echt heel leuk :ok: , Yutah is een schoonheid en Noos is Noos, heerlijk ding van binnen en buiten!

Maar ik blijf erbij, Arkan is het helemaal (helaas is er net zo weinig kans op als op Troubles :wink: )

Mooie foto's Suzanne :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Gos schreef:
Boppe is echt heel leuk :ok: , Yutah is een schoonheid en Noos is Noos, heerlijk ding van binnen en buiten!

Maar ik blijf erbij, Arkan is het helemaal (helaas is er net zo weinig kans op als op Troubles :wink: )

Jajaja, dat je Arkan leuk vind heeft inmiddels het hele forum wel door hoor! (ik wist het al even :wink: ).
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef: heb je een idee waarom ze 'maar' een ZG kreeg?
Niet exact, ik heb het keurverslag niet gelezen.
Maar ze heeft op anders shows vaker een ZG gehad, ik denk dat het o.a. te maken heeft met de kleur van haar ogen en haar kopvorm. Ze heeft wat veel lip voor een Belgische Herder (neigt een beetje naar een Duitse Herderneus volgens haar eigenaren). Het kan ook zijn dat haar (dubbele) hubertusklauwen de oorzaak waren, ik heb de keurmeester daar wel uitgebreid aan zien voelen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
owww, ja, die ogen en klauwtjes kon ik hier niet zien en ja, die duitse herderneus trok me juist wel aan :mrgreen: .
:mrgreen:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

LongFields schreef:
Gos schreef:

Jajaja, dat je Arkan leuk vind heeft inmiddels het hele forum wel door hoor! (ik wist het al even :wink: ).
Nou en? :pffff: Wat is daar mis mee? :mrgreen: (of ga je nu je eigen fokproduct afvallen :wink: )
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

LongFields schreef:
Maar ze heeft op anders shows vaker een ZG gehad, ik denk dat het o.a. te maken heeft met de kleur van haar ogen en haar kopvorm. Ze heeft wat veel lip voor een Belgische Herder (neigt een beetje naar een Duitse Herderneus volgens haar eigenaren). Het kan ook zijn dat haar (dubbele) hubertusklauwen de oorzaak waren, ik heb de keurmeester daar wel uitgebreid aan zien voelen.
Toch is dat wel jammer. Ik vind haar in andere opzichten een heel kwalitatief goede hond nl. :wink: Ze staat er prachtig bij en haar fysiek maakt veel goed.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:
LongFields schreef:
Toch is dat wel jammer. Ik vind haar in andere opzichten een heel kwalitatief goede hond nl. :wink: Ze staat er prachtig bij en haar fysiek maakt veel goed.
Ik ben het met je eens. Ze heeft ook meerdere keren een U gekregen hoor, en is in Groningen dit jaar ook BOB geworden. Het ligt gewoon een beetje aan de keurmeester. Qua karakter is het een superhond zowiezo, voor de fokkerij denk ik daarom ook dat het een zeer waardevolle hond kan zijn.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
LongFields schreef:
MARC_S schreef:
LongFields schreef: Niet exact, ik heb het keurverslag niet gelezen.
Ik ben het met je eens. Ze heeft ook meerdere keren een U gekregen hoor, en is in Groningen dit jaar ook BOB geworden. Het ligt gewoon een beetje aan de keurmeester. Qua karakter is het een superhond zowiezo, voor de fokkerij denk ik daarom ook dat het een zeer waardevolle hond kan zijn.
owww, krijg ik een bob-je, het wordt steeds mooier :cheer: :mrgreen: .
Ze heet Boppe hoor, geen bob-je! :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

niet om jou hoor maar ik blijf bij de longfieldsclan. die expressie zie ik maar bij 1 andere hond een beetje en dat is Aurphée de la Tangi Morgane
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

massam schreef:niet om jou hoor maar ik blijf bij de longfieldsclan. die expressie zie ik maar bij 1 andere hond een beetje en dat is Aurphée de la Tangi Morgane
Dank je wel voor het compliment. :ok:
Wat ik al eens eerder schreef, Nozem en Yutah (Aurphee d'r roepnaam) lijken behoorlijk op elkaar, dus ik begrijp heel goed dat je bij haar eenzelfde soort expressie ziet.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Doe mij Tacha of Inka maar :mrgreen:
Ik houd persoonlijk echt van die ruigebollen, sommige hebben echt een mechelaar hoofd valt mij op
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”