Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ook even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

ook even voorstellen

Ongelezen bericht door Ilse zoekt een hond »

Nou ja de gebruikersnaam zegt het al:
Ik zoek een hond en al een hele tijd :pffff: !!

Wikken wegen en weer wikken en wegen, ik kom er niet aan uit. Mijn eisen en wensen pakketje is ook niet simpel dus ik roep het ook wel een beetje over mijzelf af :mrgreen: Een hond aanschaffen doe ik voor het leven, eenmaal binnen gaat hij niet meer weg dus ik wil zeker een goede keuze maken.

Moet je horen:
Hij moet stabiel zijn ,
lief voor kinderen,
waaks,
Beschermend,
imponerend voorkomen. ( niet omdat ik dat stoer vind maar omdat 1 van de redenen dat we een hond willen is dat we een beschermer zoeken. Er moet van de hond een preventieve werking afstralen)

Misschien moet dit ras nog gefokt worden :mrgreen:

Iemand een suggestie? :piew:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Welkom :smile1:

Misschien een Staby?? :mrgreen:
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Welkom!

Duitse herder met een goede training achter de rug?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom, :cheer:
cornelie

Ongelezen bericht door cornelie »

Ook van my en myn hondjes
WELKOM HIER :zwaai

Ik zou zeggen neem niet het hondenras van my :smile:

Maar dan moet het wel denk ik een middenslag/grote hond zyn :denken:
Maar een leuke huis-tuin-keuken hond kan het ook doen .
Of wat dacht je van een Mastin :mrgreen:
~Suzanne~
Zeer actief

Re: ook even voorstellen

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ilse zoekt een hond schreef:Nou ja de gebruikersnaam zegt het al:
Ik zoek een hond en al een hele tijd :pffff: !!

Wikken wegen en weer wikken en wegen, ik kom er niet aan uit. Mijn eisen en wensen pakketje is ook niet simpel dus ik roep het ook wel een beetje over mijzelf af :mrgreen: Een hond aanschaffen doe ik voor het leven, eenmaal binnen gaat hij niet meer weg dus ik wil zeker een goede keuze maken.

Moet je horen:
Hij moet stabiel zijn ,
lief voor kinderen,
waaks,
Beschermend,
imponerend voorkomen. ( niet omdat ik dat stoer vind maar omdat 1 van de redenen dat we een hond willen is dat we een beschermer zoeken. Er moet van de hond een preventieve werking afstralen)

Misschien moet dit ras nog gefokt worden :mrgreen:

Iemand een suggestie? :piew:
Boxer??

Suzanne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

doggy schreef:Welkom :smile1:

Volgens mij mist die het imponerende voorkomen :mrgreen:

Welkom Ilse!
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Martijn schreef:Welkom Ilse.
Leuk dat je je voorstelt.
Hehehe, inderdaad.

Waarom moet er misschien mee gefokt worden?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Muk schreef:

Dat schrijft Ilse zoekt een hond niet :mrgreen:

Welkom Ilse :ok:
Afbeelding
Muk

alm@ schreef:
Muk schreef:

Dat schrijft Ilse zoekt een hond niet :mrgreen:

Welkom Ilse :ok:
Dat is waar ook ja. Foutje van mij. :boos:
Suuces met de zoektocht Ilse.
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:cheer:
Laatst gewijzigd door mo op 27 jul 2008 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Moos schreef:
doggy schreef:Welkom :smile1:

Volgens mij mist die het imponerende voorkomen :mrgreen:

Welkom Ilse!
Nou.... dat valt soms nog wel een tegen hoor :mrgreen:
Beike kan heel imponerent overkomen :mrgreen:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Welkom op dit forum! :cheer:

Een boxer is al genoemd, en anders is een ras als de Hollandse Herder of één van de Belgische Herdershonden (muv Schipperke) of Duitse Herdershond misschien iets?
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Welkom.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Welkom op het forum!!!
En misschien is een Oudduitse herder iets voor je? :wink:
Afbeelding
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

Nou, wat een welkom :cheer: Mireille, wietse, renske,monique, moos, dogy,muk, alma ,suzanne, colnelie, sandra, kane en martijn ( hoop niet dat ik er eentje vegeten ben)

Al aardig wat suggesties, met herders zjin we een beetje terughoudend, vind ik eigenijk iets te zenuwachtig om bij kleine kinderen te zijn. Een witte herder leek ons dan wel weer iets. Die schijnen wat rustiger en zachtaardiger te zijn.

OVer een kangal hebben we serieus nagedacht, we zijn zelfs gaan kijken. Hij voldoet aan aal onze wensen Maar toch maar niet ( met pijn in mijn hart want ik ben eigenlijk verkocht),:cry: hij is te eigenwijs en te dominant naar andere honden dus ik moet hem altijd aangelijnt houden. Dat vind ik zielig, een hond moet kunnen rennen en de vrijheid voelen.

Een Akita misschien? Iemand ervaring mee?

Een Boxer , is ook wel een prachtige hond.

Bedankt in ieder geval voor het warme welkom, is wel een gezellig forum denk ik zo maar :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ilse zoekt een hond schreef:Een Akita misschien? Iemand ervaring mee?
Chrico (Whera) heeft er 3 :wink:
Afbeelding
Muk

Boxers zijn heel druk, lomp en onstuimig, oftewel lekker speels. Daarnaast zijn ze waaks en ook heel lief. Ik zou vanwege het onstuimige karakter niet zo snel een boxer nemen met kleine kinderen, maar dat is persoonlijk. Akita's zijn ook hele mooie honden. Lekker eigenwijs, als ze ergens geen zin in hebben dan luisteren ze ook niet. Verder zijn ze wel waaks.
Meer informatie over de Akita vindt je hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Akita_(hond)
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Ilse zoekt een hond schreef:Nou, wat een welkom :cheer: Mireille, wietse, renske,monique, moos, dogy,muk, alma ,suzanne, colnelie, sandra, kane en martijn ( hoop niet dat ik er eentje vegeten ben)

Al aardig wat suggesties, met herders zjin we een beetje terughoudend, vind ik eigenijk iets te zenuwachtig om bij kleine kinderen te zijn. Een witte herder leek ons dan wel weer iets. Die schijnen wat rustiger en zachtaardiger te zijn.

OVer een kangal hebben we serieus nagedacht, we zijn zelfs gaan kijken. Hij voldoet aan aal onze wensen Maar toch maar niet ( met pijn in mijn hart want ik ben eigenlijk verkocht),:cry: hij is te eigenwijs en te dominant naar andere honden dus ik moet hem altijd aangelijnt houden. Dat vind ik zielig, een hond moet kunnen rennen en de vrijheid voelen.

Een Akita misschien? Iemand ervaring mee?

Een Boxer , is ook wel een prachtige hond.

Bedankt in ieder geval voor het warme welkom, is wel een gezellig forum denk ik zo maar :ok:
Een Oudduitse herder is absoluut niet zenuwachtig. Het is juist een heel stabiele hond die overigens gek is met kinderen en lief is voor andere dieren. :wink:
Ze zijn zachtaardig van karakter. Ik heb 2 Oudduiste herdershows meegemaakt waar ook veel (vooral kleine) kinderen aanwezig waren en Oudduitsers zijn hier ontzettend gek mee.
Dit is ook de reden dat wij voor dit ras hebben gekozen. :mrgreen:
Belgische herders zijn over het algemeen veel zenuwachtiger.

Hier het stukje vande rasstandaard over het karakter van een Oudduitser:
Karakter :
De Oudduitse herder moet van nature evenwichtig, stabiel, zelfverzekerd, absoluut spontaan en goedmoedig zijn, daarnaast opmerkzaam en leidend. Hij beschermt zijn huis en degene die hij liefheeft. Hij is intelligent, makkelijk te trainen en werkt graag voor zijn baas. Voor kinderen en andere dieren is hij zacht en lief.
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

@ Alma:

Eh, wie heeft er 3 :denken: ?
Ik denk dat ik een zwak heb voor eigenwijze honden.... :wink:

@ Mireille:

Ok! Heb ik alle Duitse ( wist niet eens dat er ook Oudduitse zijn...) in een hokje gestopt.
Klinkt goed de karakterbeschrijving. Zal er eens wat meer over opzoeken. Bedankt.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

En op 14 september is er in Duiven ook een show, waar ook Oudduitsers aanwezig zullen zijn. Maar ik weet natuurlijk niet wanneer je van plan bent een hond te nemen.
Afbeelding
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

We nemen pas een hond als ik thuis ga werken. Dan kan ik genoeg tijd vrij maken voor een pup. Dus pas na januari, we hebben dus geen haast. Maar dat hoort ook niet vind ik, zo'n beestje is toch gauw 10 jaar bij je dus dat moet een beetje doordacht gebeuren.

14 september in Duiven, dan kan ik helaas niet. Ik zoek wel een fokker in brabant op, moet toch te vinden zijn....
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Als ik je voorkeur zo lees heb je een voorliefde voor hetzelfde soort hond , hetzelfde soort hond als waar ik van hou :mrgreen:

maarrrrr ik kies na Rimpel wel bewust voor een hond die dus niet zo is...
Eigenwijs betekend trainen op loslopen en gehoorzaamheid
en zowel Sharpei's als akita's en kangals zijn niet altijd de gemakkelijksten met soortgenoten...hou daar heel goed rekening mee of dat jouw verwachtingen zijn van een hond want dat aspect is iets waarmee je in je hoofd wel rekening kunt houden en denkt op te kunnen brengen, in de praktijk besef je pas wat het inhoudt :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

een eigenwijze hond die lief is voor kinderen, ik heb er 2 in de aanbieding :smile:
wat dacht je van de olde, of victoriaanse bulldog :19: of een ambull :cheer:
het zijn in ieder geval geen zenuwlijders
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

Wat bedoel je met niet de gemakkelijksten met soortgenoten? Andere dominante honden van elk willekeurig ras toch?

tja zeker weten of ik daar mee om kan gaan weet ik pas als de hond er is.

Bij de akita heb ik wel meer als bij de kangal het idee dat er wel iets van een will to please in zit?

Maar het zijn allebei honden die niet geschikt zijn voor beginners aldus de gevorderden. En ik ben wel een beginner, maar ik ben ook wel toegewijd en een snelle leerling en ook wel eigenwijs zoals je ziet.... :roll:

Eingenlijk ben ik net als de Akita :mrgreen:

Welke problemen ervaar jij precies met je eigenwijze hond?
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

Hoi Sandra,

Die doggen passen ook wel in het plaatje maar zijn toch van ons lijstje gestreept vanwege de hangwangen.... :oops:

Maar wel schatten van beesten en inderdaad heel lief voor kinderen.

Moeilijk ben ik he?
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

In Oirschot zit Van Chika's erf
http://www.vanchikaserf.nl/
en in Veldhoven From Hailey's Home. :wink:
http://www.fromhaileyshome.nl/
Maar voor een hond zou ik zelf eventueel wel wat verder willen rijden dan enkel in je provincie. :wink:

Dat wij nu een pup nemen van een fokker die op nog geen 40 minuten afstand woont, is puur toeval. Voor een goede fokker wil ik best een eind rijden. Maar het was met de teef ook zo dat er meteen een klik was en dat vind ik erg belangrijk.

Mijn advies is dan ook. Kijk niet alleen naar de rijafstand om bij een bepaalde fokker te komen, maar ook naar het karakter van de ouders van de hond/pup. De teef van de fokster waar wij een pup van krijgen is echt een allemansvriendinnetje, maar de andere hond die de fokster heeft is wel pittiger.
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 24 jul 2008 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Heb je even? :mrgreen:

Nee, begrijp me goed, Rimpel is echt mijn kerel en wat ik weleens vaker roep; het mag dan wel een kuthond zijn maar wel mijn kuthond :pffff: :mrgreen:

ik kom er vanavond even op terug, maar laat ik in zin samenvatten waar het op neer komt: ' Jij kunt met jouw hond nog zo voorzichtig en oplettend zijn naar andere honden, je bent en blijft afhankelijk van je medemens en dat is iets wat in de praktijk akelig tegenvalt.

Rimpel is overigens niet alleen moeilijk met andere honden die zich dominant gedragen.
Alles wat even groot en groter is moet gewoon optiefen of zwaar onderdanig zijn zin doen, doen ze dat niet dan wordt het een heel onplezierige hond, laat ik het zo zeggen
Vanaf formaatje kooiker/toller kleine stabij is het hommeles..
reu of teef maakt weinig uit.
Alles wat kleiner is vind ie leuk :mrgreen:

maar ik kom er nog wel even op terug :ok:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ilse zoekt een hond schreef:Wat bedoel je met niet de gemakkelijksten met soortgenoten? Andere dominante honden van elk willekeurig ras toch?
De rassen waar je het nu over hebt daarbij is er een hele reele kans dat ze eenmaal volwassen lastig kunnen met andere honden, met name van hetzelfde geslacht.
Dat kan dan betekenen opletten in losloopgebieden, of helemaal niet meer in losloopgebieden (kunnen) komen (of heel vroeg zodat het nog rustig is) omdat er teveel mensen zijn die hun hond daar maar aan laten klooien en op jouw hond af laten denderen, en dat kan nou net weer niet met een hond die dat niet pikt.
Je kan ook de pech hebben dat jouw hond gewoon echt wil grijpen, en je dus al op je hoede moet zijn als er een jonge hond even vrolijk op de jouwe afgehuppeld komt.

In de wijk is de ervaring dat er ook best regelmatig loslopende honden zijn die op de jouwe af zullen komen, en als de jouwe dat niet pikt kan dat problemen geven.

Het ligt ook aan je eigen karakter in hoeverre je dat als een probleem ervaart en in hoeverre je daar, makkelijk, mee om kan gaan.
Afbeelding
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

He Mireille, bedankt voor de links!!

3 weken geleden zijn we nog naar Espel in FLevoland gereden, tis niet dat ik lui ben ofzo. Maar zolang we nog zulke zwevende kiezers zijn :wink: beperk ik graag de kilometers een beetje, voor je het weet zitten we elk weekend weer in een ander deel van het land om een hond te bekijken :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”