Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooitje op de show.

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Mooitje op de show.

Ongelezen bericht door laeken »

Eva kan perfect staan en doet dat als vanzelf. Dat doet ze altijd. Als je stil gaat staan met haar gaat ze uit zichzelf netjes vierkant staan en in de verte turen. Op een show komt dat erg goed uit omdat dat nu net de houding is die een Belgje moet tonen.

Dus dit was Eva gister en nu kan iedereen ook een beetje aan de verhouding zien dat het maar en klein hondenras is. Werkelijk iedereen zegt, zooo heeee, wat is ze klein in het echt. :eek: :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ze staat echt mooi :ok:

leuk dat ze dat zo uit zich zelf doet

en ze komt nauwelijks boven je knieen uit :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ze is mooi ,en even groot als Banjer :cheer:
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Dat was ook mijn eerste reactie toen ik Nozem en Sjefke zag.. Van jeetje wat zijn ze klein. Ik had ook verwacht dat ze veel groter zouden zijn. En nu zie je het inderdaad ook weer duidelijk op deze foto.

Ze staat super :ok:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ze staat er super bij :ok:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wat een dwergje hahaha! ze staat er prachtig op :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nu is Martijn ook geen kleine jongen hoor, maar het zijn inderdaad middelgrote honden en geen grote. :wink:
Rasstandaard schrijft voor bij de teefjes een ondermaat van 56 centimeter en een maximumhoogte van 62 centimeter. Dat is ook helemaal niet zo groot dus. :mrgreen:

Eva stond inderdaad als een huis (op de paar keer na dat ze gewoon even lekker ging zitten tussendoor :wink: ).
De rest van de foto's ben ik mee bezig, moet nog wat knippen hier en daar en verkleinen en dan denk ik dat ze vanavond nog wel online komen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat staat ze er mooi bij :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ze staat er mooi bij! Maar kunnen ze qua hoogte niet erg verschillen? Ik zag dit weekend op een agilitywedstrijd ook een Laekense (een reu) en dat was best een flinke hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Kleinste toegestane maat bij de teven is 56 centimeter, grootste toegestane maat bij de reuen is 66 centimeter. Ze kunnen theoretisch dus 10 centimeter verschillen in hoogte en dat is een flink eind.
De reu die jij gezien hebt is waarschijnlijk Arvik. Dat is de vader van LongFields Odin Jubie. :wink:
brecht
Actief

Ongelezen bericht door brecht »

mooi!!!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

LongFields schreef:Kleinste toegestane maat bij de teven is 56 centimeter, grootste toegestane maat bij de reuen is 66 centimeter. Ze kunnen theoretisch dus 10 centimeter verschillen in hoogte en dat is een flink eind.
De reu die jij gezien hebt is waarschijnlijk Arvik. Dat is de vader van LongFields Odin Jubie. :wink:
Ik vond het een prachtige hond (heb hem niet zien lopen, alleen in het voorbijgaan gezien)! Maar het viel me juist op dat hij best een flinke hond is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ze staat prachtig!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
LongFields schreef:Kleinste toegestane maat bij de teven is 56 centimeter, grootste toegestane maat bij de reuen is 66 centimeter. Ze kunnen theoretisch dus 10 centimeter verschillen in hoogte en dat is een flink eind.
Ik vond het een prachtige hond (heb hem niet zien lopen, alleen in het voorbijgaan gezien)! Maar het viel me juist op dat hij best een flinke hond is.
Wat mij enorm opvalt aan de laekense is geslachtstype. Ik hou daar zelf enorm van. Een teef is meestal een vrij elegante wat kleinere verschijning terwijl de reuen juist erg fors worden en ook een stuk groter. Eva is erg klein en vrouwelijk tov haar broers bv. Ikzelf vind dat goed aan een ras omdat dat betekend dat je de geslachten binnen de normen fokt. Soms zie je rassen waarbij bespiering zo is gefokt dat teven en reuen vrijwel gelijk zijn. Dat vind ik jammer. Dan hebben ze dezelfde schoft en dezelfde massa. Mijn idee is dat ze dan te extreem gefokt worden. :wink:

Als je bv poedels en windhonden neemt. Niks ten nadele van die rassen maar ze zijn wel extreem, dat is niet te ontkennen, dan moet je dus soms onder de hond kijken om te zien met welk geslacht je te maken hebt. Bij een laekense, maar ook zeker een Duitse herder waar dat ook voor geldt is het geslacht in een oogopslag te herkennen :ok:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jeetje, ze wordt alsmaar mooier, ze is gewoonweg schitterend :ok:
laeken
Zeer actief

Addy schreef:Jeetje, ze wordt alsmaar mooier, ze is gewoonweg schitterend :ok:
Yep, we doen ons best. Veel liefde en veel rauw vlees en je hebt een winner :mrgreen: :smile:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef:
Addy schreef:Jeetje, ze wordt alsmaar mooier, ze is gewoonweg schitterend :ok:
Yep, we doen ons best. Veel liefde en veel rauw vlees en je hebt een winner :mrgreen: :smile:
Jullie mogen er ook met recht trots op zijn want ze is ook in een woord geweldig :ok:
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Ze is prachtig! En dat weet ze zelf geloof ik ook :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”