Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De jachtproeven verstoord..............

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

De jachtproeven verstoord..............

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Wow...wow...wow...overal waar je kon kijken, waren ze bezig met jachtproeven voor Weimaraners, Visla's, Flatcoats etc. Wij kwamen er voor onze ochtendwandeling en laten ons niet zomaar wegpesten... :pffff: wij kunnen immers heeeeel goed luisteren... :mrgreen:
Een klein verslag van onze wandeling en maar heel weinig tot niets van de jachtproeven zelf. Vrouwtje was meer bezig om ons aan de kanten te houden, dan mooie foto's te schieten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'Om het hoekkie' werd er heel wat afgeknald door een schutter. Dat ging door merg en been, maar mijn jongens zijn toch aardig schotvast... :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Leuk :ok:
Waar was dit Sandra?
Ik ben donderdag ook de hele avond aan het schieten geweest, het is zó leuk als je dan alleen maar alleen maar allemaal nieuwsgierige en alerte hondenkoppen ziet :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Golden Stanley

Dit was vanochtend in Tull en 't Waal, Jaap. En zooooooo ontzettend gaaf!! Niet alleen dit gedeelte, maar ook op de dijk en langs de dijkkanten aan de andere kant werden proeven gehouden.
Echt geweldig. En mijn Stannetje is zo'n jachtpikkie, hij voelde zich helemaal thuis, haha.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Wauw prachtige foto's :ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ah, ik zag een drooggevallen boot maar dat kan dus ook aan de Lek :wink:
Op vakantie werdt er ook vaak geschoten in de bergen. Felix werdt er bijna boos van, dat er nooit iets te halen viel :boos: :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Golden Stanley

Jaap* schreef:Ah, ik zag een drooggevallen boot maar dat kan dus ook aan de Lek :wink:
Op vakantie werdt er ook vaak geschoten in de bergen. Felix werdt er bijna boos van, dat er nooit iets te halen viel :boos: :mrgreen:
Jawel, als je er maar vroeg genoeg ligt, dan ligt je boot rond een uur of 9 droog. :mrgreen: Die mensen kunnen ook pas vanavond weer weg.
Ik heb Stan geleerd dat als er een schot valt, dat hij meteen op mij moet reageren. Dan heb ik een bal of dummy meteen in de bosjes gegooid, zodat hij daar naar gaat zoeken in plaats van dat hij de hond achterna gaat, die na het schot de apport moet zoeken. Dit was een erg hard jachtgeweer en eigenlijk voor het eerst dat ze er zo dichtbij mee in aanraking kwamen (1x een dummy launcher en een alarmpistool). Whooper liep er gewoon op zijn gemakkie langs, terwijl die schutter op zijn post zat. Beetje ruiken aan zijn broek. Stan loopt dan lekker te hyperen en vindt het geweldig als dat schot weer komt, want dan mag hij op zijn manier 'aan het werk'. :mrgreen:
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Bekende plek!
Ik was er vandaag ook om mee te doen aan de proeven.
Was een mooie lokatie en er werd idd aardig wat afgeschoten
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mooie foto's :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Re: De jachtproeven verstoord..............

Ongelezen bericht door SannePP »

Golden Stanley schreef: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Is dit - voor de blubbersloot -
- tijdens de blubbersloot -
- na de blubbersloot -

:wink: :smile2:
maar nou ff serieus (jaja!): heerlijk hoor! En echt mooie foto's van je hondjes!

Ben je niet bang dat ze geraakt worden? (of schieten ze niet écht?) :19:
RIP Cena :roos:
    Golden Stanley

Hutch schreef:Bekende plek!
    He, wat leuk! Ik zag wel een prachtige roodgouden Golden (dacht ik in de vluchtigheid....) zitten rechtsonder aan de dijk. Daar stond een groepje te wachten op de proef in het 'bos'. Stond jij daarbij rond een uur of 11:15 uur? Hoe heb je de proeven er vanaf gebracht?
    Golden Stanley

SannePP schreef:
    Afbeelding
    Afbeelding
    - na de blubbersloot -

maar nou ff serieus (jaja!): heerlijk hoor! En echt mooie foto's van je hondjes!

Er gaat hier geen dag voorbij zonder zand, blubber, water en kadaverlucht. Dat is het wilde leven van een 'echte' retriever..............en eigenaar................ :mrgreen:

Er wordt echt geschoten, in dit geval met een knots van een jachtgeweer, maar in de lucht en NIET op de hondjes of wild! :N:
    Dat is het startsein voor de betreffende hond dat er apports uit het water opgehaald moeten worden en er werd gejureerd op steadyness.
    Hutch
    Zeer actief
    Contacteer:

Golden Stanley schreef:
    He, wat leuk! Ik zag wel een prachtige roodgouden Golden (dacht ik in de vluchtigheid....) zitten rechtsonder aan de dijk. Daar stond een groepje te wachten op de proef in het 'bos'. Stond jij daarbij rond een uur of 11:15 uur? Hoe heb je de proeven er vanaf gebracht?
    Denk niet dat het Hutch geweest is, het verloren apport (bos) hadden wij meteen om 9 uur. Rond 11.15 stond ik op het grote veld gok ik zo, bij het volgen en vooruitsturen

Hutch heeft helaas zijn verloren apport niet goed gehaald, duurde te lang. Dus geen B maar wel een erg mooie C.
    Vorige week heeft hij op zijn eerste KNJV proef wel een B gehaald!
    Hutch
    Zeer actief
    Contacteer:

Golden Stanley schreef:
    SannePP schreef:
    Afbeelding
    Afbeelding
    - na de blubbersloot -

Er gaat hier geen dag voorbij zonder zand, blubber, water en kadaverlucht. Dat is het wilde leven van een 'echte' retriever..............en eigenaar................ :mrgreen:

Er wordt echt geschoten, in dit geval met een knots van een jachtgeweer, maar in de lucht en NIET op de hondjes of wild! :N:
    Dat is het startsein voor de betreffende hond dat er apports uit het water opgehaald moeten worden en er werd gejureerd op steadyness.
    Er wordt geschoten met losse flodders op een jachtproef. Dus niet met echte hagel/kogels
    Golden Stanley

Hutch schreef:
    Golden Stanley schreef:
    SannePP schreef:
    Afbeelding
    Afbeelding
    - na de blubbersloot -

Er wordt geschoten met losse flodders op een jachtproef. Dus niet met echte hagel/kogels
    Het ware vooral 'harde flodders'...........ik heb alleen getraind met zo'n alarmpistool (of hoe je dat ook noemt), daar kwam haast geen geluid uit.
    Golden Stanley

Hutch schreef:
    Golden Stanley schreef:
    Denk niet dat het Hutch geweest is, het verloren apport (bos) hadden wij meteen om 9 uur. Rond 11.15 stond ik op het grote veld gok ik zo, bij het volgen en vooruitsturen

OK, jammer. Daar heb ik niets van gezien, omdat we meteen naast het eerste veld de strandjes van de Lek opzochten (en weer terug) om de proeven niet te verstoren.

Hutch heeft helaas zijn verloren apport niet goed gehaald, duurde te lang. Dus geen B maar wel een erg mooie C.
    Vorige week heeft hij op zijn eerste KNJV proef wel een B gehaald!
    Hartstikke tof! Gefeliciteerd!
    Plaats reactie

Terug naar “Foto's”