Hij is gewoon nog steeds zó onwijs bang dat het me goed leek om eens contact op te nemen met de kynologenclub in Gouda.
Na wat heen en weer gemail heb ik me ingeschreven voor de Gehoorzame Huishondencursus.
De bedoeling van deze cursus is dus om een fijne huishond te hebben, zonder dat je over straat gesleurd word of de hond de hele buurt bij elkaar blaft.
Er wordt in de les extra aandachtspunten gegeven aan de bazen en honden die dat nodig hebben.
Afgelopen zaterdag was de eerste dag en het ging in 1 woord geweldig
Eerst werd er wat heen en weer gekletst tussen de baasjes en de honden snuffelden wat aan elkaar.
Toen we het veld op moesten hadden we een voorstelrondje. Daarna gingen we beginnen met de training.
Aandacht van de hond vragen. Ging erg goed, maar als er afleiding is, issie toch echt 'doof'.
Daarna het aandachtspunt trekken aan de riem. Bratis trekt helemaal niet en ik moet 'm zelfs af en toe meetrekken, maar met een stemverheffinkje en een kleine beweging aan de riem issie zo mee.
Het moeilijkste onderdeel van die dag was het 'hier' oefenen. Eerst op 1 tot 2 meter afstand, om even te wennen voor de nieuwelingen. Daarna op zo'n 10 meter afstand. Tot mijn grote verbazing kwam Bratis (na een paar keer roepen) naar me te gehuppeld.
Toen we eventjes moesten wachten begon hij zelfs (uit zichzelf) te spelen met een Bernersenner. Ik stond met open mond te kijken! Helaas dat het net niet mocht tijdens te training en aan de riem.
Al met al een goed geslaagde dag dus