Socks:

Buiten mooie Sokjes hebben we ook nog 2 witjes en een bruine:

Gék op zonnen:

Mijn liefste Ajam:

Moderator: moderatorteam

Wij kunnen waarschijnlijk geen haan houden ivm. de buren maar ik ben wel heel benieuwd naar je kippies!Marjoleine schreef:Ze is mooi!!
Ja, Nanna, het is een kip
Zijdehoenders zijn een heel oud Chinees ras.
In het wetsen willen mensen ze niet eten, want ze hebben donker vlees en een gepigmenteerde huid, ook de witte. Ze hebben blauwe lellen, poten, oortjes en kammen (voor zover die er zijn).
Het zijn erg leuke kipjes, snel vertrouwelijk en heel knus.
Door hun veren kunnen ze niet vliegen (nauwelijks) wat ook wel handig is.
En afhankelijk van de stam waar ze uit komen leggen ze ook heel aardig.
Wij hebben ze ook (onze kuikens zijn even oud) en ze leggen hier vrijwel het hele jaar door.
Relatief grote eitjes ook nog.
Knoeppie, ik heb nog een platenbont haantje in de aanbieding. Interesse?

Jammer.Knoeppie schreef:Wij kunnen waarschijnlijk geen haan houden ivm. de buren maar ik ben wel heel benieuwd naar je kippies!
Onze kippen zijn zeer goede leggers en leggen, als ze niet broeds zijnelke dag een heerlijk eitje!
ze zijn heel makkelijk broedsKnoeppie schreef:Wij kunnen waarschijnlijk geen haan houden ivm. de buren maar ik ben wel heel benieuwd naar je kippies!Marjoleine schreef:Ze is mooi!!
Ja, Nanna, het is een kip
Zijdehoenders zijn een heel oud Chinees ras.
In het wetsen willen mensen ze niet eten, want ze hebben donker vlees en een gepigmenteerde huid, ook de witte. Ze hebben blauwe lellen, poten, oortjes en kammen (voor zover die er zijn).
Het zijn erg leuke kipjes, snel vertrouwelijk en heel knus.
Door hun veren kunnen ze niet vliegen (nauwelijks) wat ook wel handig is.
En afhankelijk van de stam waar ze uit komen leggen ze ook heel aardig.
Wij hebben ze ook (onze kuikens zijn even oud) en ze leggen hier vrijwel het hele jaar door.
Relatief grote eitjes ook nog.
Knoeppie, ik heb nog een platenbont haantje in de aanbieding. Interesse?
Onze kippen zijn zeer goede leggers en leggen, als ze niet broeds zijnelke dag een heerlijk eitje!

Leuke foto's en mooi haantje hoor! Wij willen er volgend jaar een blauwe bij dus gaan rond pasen weer eitjes broeden.Marjoleine schreef:Poederdonskipjes zijn
Echt erg lief en makkelijk in de omgang.
Dit is een deel van onze dames:
![]()
Deze jongeman zoekt een nieuw hok, platenbont heet dit kleurtje:
![]()
En dit hennetje is een beetje mijn favoGeelpatrijs heet deze kleur.

Wij hebben onze kuikens met 7 weken verkocht dus we wisten nog niet wat het waren.Marjoleine schreef:Dus je wil 'm niet?Knoeppie schreef:Leuke foto's en mooi haantje hoor! Wij willen er volgend jaar een blauwe bij dus gaan rond pasen weer eitjes broeden.![]()
![]()
Hij is echt lief, hoor...
Waar heb jij je haantjes gelaten dit jaar?

Dat zijn ze ook!*Kane* schreef:Ik vind ze schattig!

Dat laatste vind ik dan weer helemaal niet leuk om te horenKnoeppie schreef:
Wij hebben onze kuikens met 7 weken verkocht dus we wisten nog niet wat het waren.
2 hebben we er afgemaakt, 1 was duidelijk al te zien een haan en de andere had een scheve snavel, geen idee wat het geslacht was.
We hebben nog 1 vermoedelijke haan lopen, zodra die gaat kraaien gaat ie hemelen.
Dat is ook niet leuk maar in de kippenwereld heel normaal.Anna* schreef:Dat laatste vind ik dan weer helemaal niet leuk om te horenKnoeppie schreef:
Wij hebben onze kuikens met 7 weken verkocht dus we wisten nog niet wat het waren.
2 hebben we er afgemaakt, 1 was duidelijk al te zien een haan en de andere had een scheve snavel, geen idee wat het geslacht was.
We hebben nog 1 vermoedelijke haan lopen, zodra die gaat kraaien gaat ie hemelen.

Ik heb dus die bonte haan in de aanbieding.*Kane* schreef:Ik wil ook graag zo'n kip!!
Ik zie dat ie bij jou tussen de kipjes rondscharrelt. Kan dat dan zo niet blijven? Gaan de hanen vechten als je er meerdere hebt? Kun je hanen niet castreren? (stomme vraag mischien maar wie weet ook weer nietMarjoleine schreef:Ik heb dus die bonte haan in de aanbieding.*Kane* schreef:Ik wil ook graag zo'n kip!!
Hij is er nog omdat ie zo leuk is en ook mooi, dus ik hoop dat iemand hem leuk genoeg vindt.
Hij kraait ook heel weinig, maar helaas horen hanen in d eminderheid te zijn, dus hij zoekt een huis.
Of een hemel inderdaad
Als ik zo vrij mag zijn om te antwoordenAnna* schreef:Ik zie dat ie bij jou tussen de kipjes rondscharrelt. Kan dat dan zo niet blijven? Gaan de hanen vechten als je er meerdere hebt? Kun je hanen niet castreren? (stomme vraag mischien maar wie weet ook weer nietMarjoleine schreef:Ik heb dus die bonte haan in de aanbieding.*Kane* schreef:Ik wil ook graag zo'n kip!!
Hij is er nog omdat ie zo leuk is en ook mooi, dus ik hoop dat iemand hem leuk genoeg vindt.
Hij kraait ook heel weinig, maar helaas horen hanen in d eminderheid te zijn, dus hij zoekt een huis.
Of een hemel inderdaad)

Ok, weerd wat geleerd.*Kane* schreef:haha ik was ook nieuwsgierig naar die vraag, even google!
Een Kapoen is een gecastreerde haan, dat deden ze om de groei
van de haan te bevorderen, dus werd ie groter.
Wikipedia -> Kapoen
Een kapoen is een gecastreerde haan. Het castreren wordt gedaan om de haan rustiger te maken, waardoor hij beter groeit en dus meer vlees krijgt dan een "gewone" haan.

Roline valt zowat van haar stoel van het lachen. Als ze zichzelf weer onder controle heeft, gaat ze verder: ,,Arme juffrouw Norma. Ondanks onze jeugdige leeftijd wisten we heel goed dat 'ka' Surinaams was voor 'poep' en dat 'poentje' stond voor 'kut'. Sinterklaas Kapoentje betekent dus...''