Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bertje en Marieke stellen zich voor!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Evil Bunny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerenfox
Aantal honden: 1

Bertje en Marieke stellen zich voor!

Ongelezen bericht door Evil Bunny »

Hoi allemaal,

Ik ben Marieke, 21 jaar, en woon samen met mijn vriend in Helmond. We waren al de gelukkige eigenaar van twee superstoere katten, en nu sinds vier weken ook van een hondje!

Dit is het verhaal:
Een maand geleden belde een vriendin me 's nachts op, of ik even langs wilde komen. Zij woont met haar vriend in een duplexwoning. Ik kwam binnen, en op de bank lag een megaschattig gevlekt klein pupje te slapen! Wat bleek: hun bovenbuurvrouw had drie honden en drie katten maar kon de woning niet meer betalen. Ze was een paar dagen eerder op slag en sprong verhuisd en had al haar beesten achtergelaten
Mijn vriendin hoorde ze die drie dagen piepen en janken, en heeft op een gegeven moment samen met een andere buurman de deur geforceerd. De beestjes zaten zonder water en voer in hun eigen uitwerpselen Zodra de deur openging schoten de katten naar buiten, en die zijn niet meer teruggekomen. Twee grotere honden zijn opgehaald door de dierenambulance, en mijn vriendin had het pupje in huis genomen om er snel een goed baasje voor te zoeken.
Ik was natuurlijk gelijk verliefd, dus ik heb het beestje de volgende ochtend mee naar huis genomen!

Inmiddels gaat het supergoed. Mijn moeder en ik hebben de naam Bertje bedacht. Mijn broer is een paar maanden geleden overleden, en zijn doopnaam was Hubertus. Vandaar Bertje.
Bert woont nu steeds een halve week bij mij en Thomas, en een halve week bij mijn moeder, vader en zusje thuis. Iedereen is dol op hem en deze 'gedeelde voogdij' gaat super
Hij is bij de dierenarts geweest, en die schat hem nu op ongeveer veertien weken en kerngezond!
Ook gaan Bertje en ik iedere woensdagavond naar puppycursus, superleuk. Hij is heel slim en leert snel.

Natuurlijk loop ik ook wel eens tegen problemen aan, omdat ik nog nooit een hond gehad heb en daarom alles wennen is. Vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum!

Het is nogal een lang verhaal geworden, maar nu weten jullie in ieder geval hoe de hele geschiedenis in elkaar zit

Groetjes, Marieke
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Welkom hier :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Welkom! Leuk dat je gelijk verteld hoe je aan hem gekomen bent! Heb je een idee wat Bertje voor een ras is??
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Evil Bunny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerenfox
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Evil Bunny »

YvetteJ schreef:Welkom! Leuk dat je gelijk verteld hoe je aan hem gekomen bent! Heb je een idee wat Bertje voor een ras is??
We dachten in eerste instantie een Boerenfoxje; klein zwart/wit gevlekt beestje met de typische bruine wenkbrauwtjes :D
Nu hij zo'n vier maanden oud is lijkt het erop dat er ook wat stafford-invloeden in zitten; hij begint een breder koppie te krijgen met van die rimpeltjes bovenop, en een gespierde borstkas!
Dat, in combinatie met de typische 'jack russel'-invloeden van de boerenfox, betekent een hyperactieve spierbundel... en ik doe alvast een schietgebedje voor het bankstel :wink:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Welkom! :D

Haha, het klinkt als een hele unieke, maar leuke kruizing! :wink:
Ben erg benieuwd naar jullie hondje. Heb je een fotootje?
Veel plezier in ieder geval met het hummeltje!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”