Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beschrijving wandelgebied: Bergerbos, Bergen NH

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Beschrijving wandelgebied: Bergerbos, Bergen NH

Ongelezen bericht door Frenk »

Wat: losloopbos
Waar: Bergen, Noord-Holland
Toegang: gratis (voor de rest van het Noordhollands Duinreservaat geldt wel een toegangsprijs)
Adres: Bij restaurant Duinvermaak, op de hoek van de Breelaan en de Duinweg in Bergen aan Zee

Beschrijving: De 'rode' wandeling is ongeveer 4km lang en duurt pak 'm beet een uurtje. Hartstikke mooi gebied met veel afwisseling. Oud bos, oude duinen en nieuwe duinen. Heel erg de moeite waard! Hou wel rekening met de paardrijroutes die door het gebied voeren. Ook is het duidelijk een populair bos onder hondenbezitters.

Url: http://www.natuurwegwijzer.nl/v_natuur/ ... n_code=239

toevoegingen/verbeteringen zijn uiteraard meer dan welkom :ok:
Laatst gewijzigd door Frenk op 25 jan 2009 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Het is er inderdaad vaak druk, ook met veel kleine roedeltjes, en ik moet zeggen, mijn favo bos qua hondenontmoetingen is het niet :N: :mrgreen:

Edit; het ligt in Bergen, niet in Bergen aan zee. Alhoewel ik me bij al die dorpen hier afvraag waar het gewone dorp eindigt en het 'aan zee' dorp begint, maar goed :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Het is er inderdaad vaak druk, ook met veel kleine roedeltjes, en ik moet zeggen, mijn favo bos qua hondenontmoetingen is het niet :N: :mrgreen:
Waarom? Ik vond het echt heerlijk om te lopen. En ja, het was druk, maar Groenendaal is drukker :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Edit; het ligt in Bergen, niet in Bergen aan zee. Alhoewel ik me bij al die dorpen hier afvraag waar het gewone dorp eindigt en het 'aan zee' dorp begint, maar goed :mrgreen:
Ga het aanpassen!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Het is er inderdaad vaak druk, ook met veel kleine roedeltjes, en ik moet zeggen, mijn favo bos qua hondenontmoetingen is het niet :N: :mrgreen:
Waarom? Ik vond het echt heerlijk om te lopen. En ja, het was druk, maar Groenendaal is drukker :19:
Nou, bijna elke keer als ik daar loop wordt er of een hond van mij opgejaagt, of een hond van mij op afstand bestormt en tegen de grond gebeukt. Dat kan natuurlijk toeval zijn, of dat ik net de verkeerde tijden had :mrgreen: , maar ik kom er dus niet heel vaak daardoor :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Frenk schreef:
Nou, bijna elke keer als ik daar loop wordt er of een hond van mij opgejaagt, of een hond van mij op afstand bestormt en tegen de grond gebeukt. Dat kan natuurlijk toeval zijn, of dat ik net de verkeerde tijden had :mrgreen: , maar ik kom er dus niet heel vaak daardoor :wink:
Kan ik me voorstellen hoor. Dat is inderdaad niet fijn :N:
Ik ga binnenkort nog een keertje en ben benieuwd of het dan leuk blijft... :wink:
Qua natuur en de afwisseling qua begroeiing is het in ieder geval wel erg leuk!

Maareh.. Ga jij een beschrijving plaatsen van Schoorl??? :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef: Kan ik me voorstellen hoor. Dat is inderdaad niet fijn :N:
Ik ga binnenkort nog een keertje en ben benieuwd of het dan leuk blijft... :wink:
Qua natuur en de afwisseling qua begroeiing is het in ieder geval wel erg leuk!
Het is ook best een mooi gebied inderdaad hoor, en je kan er wel een tijdje wandelen :ok: In mijn ervaring lopen er dus relatief veel roedeltjes (2-3 grote honden), en dat is niet altijd even handig in combinatie met Saar bijvoorbeeld :wink: De laatste keer dat ik er was was Vera een maand of 5, dus die was ook een makkelijk mikpunt toen nog, zal nu een stuk beter gaan verwacht ik. Als je met een beetje zekere hond loopt heb je daar ook geen last van denk ik :wink:
Maareh.. Ga jij een beschrijving plaatsen van Schoorl??? :mrgreen:
Nee, dat iedereen maar weg mag blijven uit mijn gebied :pffff:

Morgen misschien :mrgreen: :wink:
Afbeelding
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hovawart »

:eek: Mogen wij daar niet meer lopen, hardlopen of iets :pffff: :pffff: :pffff:

Maare daar trekken wij ons echts niets van aan. :lekkerpuh:
Plaats reactie