Ik vroeg me af of jullie misschien ook leuke losloopgebieden weten in omgeving frieslande of drenthe.
We zijn elke keer dezelfde rondjes nu wel eens zat
Het liefst natuurlijk bosrijke omgeving.
Nou ik hoop dat jullie nog leuke ideene hebben.
Moderator: moderatorteam

Bakkeveen....bedoel je toevallig achter Dundelle?gizmo schreef:In Friesland kan je in Bakkeveen heerlijk wandelen

JohQuibus schreef:Bakkeveen....bedoel je toevallig achter Dundelle?
Daar komen we ook vrij regelmatig....dat is idd een leuk stekje.
Dit is het drents-friese wold. Dit is heel veel los loop gebied.Jaap* schreef:JohQuibus schreef:Bakkeveen....bedoel je toevallig achter Dundelle?
Daar komen we ook vrij regelmatig....dat is idd een leuk stekje.![]()
Canadameer, en dan het bos inlopen. Loop maar een eind weg

Als je daar doorrijdt kom je bij een vaart, ook heerlijk om te lopen!Hondenschool Shanna schreef:
Bij Donkerbroek heb je ook nog een mooie route. Helaas geen loslooproute maar erg mooi. Bij de stoplichten bij Donkerbroek ga je rechtsaf en dan meteen linksaf de B-weg op. Na een tijdje kom je aan je rechterhand bos tegen en ga daar het bos en volg de paaltjes.
Groetjes van Esther

en bij de bestelling die je bij de obers doet komt ook een bak met vers water voor de hond(en) mee...Carma schreef:http://home.tiscali.nl/okkequinten/losl ... esland.htm
De kleine wielen in Leeuwarden heeft een klein strandje waar de hond mag zwemmen.
Franeker bos is een vrij nieuw (aangelegd) bos, de hond mag overal los. Best leuk om eens te wandelen als afwisseling
Oranjewoud in Heerenveen is ook mooi lopen, Bij het restaurant naast het bos kan je een kopje koffie doen op het terras of binnen (met de hond)
http://www.yourwalk.nl/Route/Detail.aspx?routeId=70

Je mag daar ook al niet meer roken in het bosQuibus schreef:WoW dat zijn best wel veel reacties zeg.........super...we hebben het nu voor het uitkiezen.
Maar ik heb al wel gezien dat er op een site stond dat je in beetsterzwaag met je hond los mag lopen en jammer genoeg klopt dit dus niet.![]()
We gaan zekers wat wandelingen die jullie hier aanbevolen hebben lopen met de hond...lijkt me gaaf.
Bedankt voor de reacties.

Nee ik verbaasde mij er ook al over toen ik dat op een site zag staan. Ik woon zelf in Beetsterzwaag, maar zie veel bordjes waarop staat dat het niet mag. Maar bijvoorbeeld rondom de ijsbaan, staat geen bord. En volgens die site zou het mogen rondom en door de golfbaan, maar volgens mij is dat niet helemaal waar..Quibus schreef:WoW dat zijn best wel veel reacties zeg.........super...we hebben het nu voor het uitkiezen.
Maar ik heb al wel gezien dat er op een site stond dat je in beetsterzwaag met je hond los mag lopen en jammer genoeg klopt dit dus niet.![]()
We gaan zekers wat wandelingen die jullie hier aanbevolen hebben lopen met de hond...lijkt me gaaf.
Bedankt voor de reacties.

Welk eerste stuk?Marjoleine schreef:Jawel, op het eerste stuk.doggy schreef:Voor zover ik weet, mag je hond idd. niet loslopen in Bakkeveen.
Daarachter niet meer, niet na de wildroosters.
Wil je ook niet, met de wilde paarden en Hooglanders daar.
*Kane* schreef:Je mag daar ook al niet meer roken in het bosQuibus schreef:WoW dat zijn best wel veel reacties zeg.........super...we hebben het nu voor het uitkiezen.
Bedankt voor de reacties.![]()
Dacht gister wat hangt daar aan de bomen voor grote
oranje brieven,,,, Niet roken, natuurlijk na die grote brand vd week.
Beetsterzwaarg is wel een erg teken bos, net als het blauwe bos bij haulerwijk
@ BHB dank je, Wouden die paarden wel wat lopen??
Hij heeft echt veeeeeeel paarden he!