Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar mag je hond los in de omgeving van Overloon?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Waar mag je hond los in de omgeving van Overloon?

Ongelezen bericht door Joyce »

Vrijdag gaan we een lang weekend naar Overloon (ivm een bruiloft) en de honden gaan mee. Wie is daar bekend en kan mij wat tips geven over losloopgebieden?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ken wel iemand daar, zal d'r wel even vragen.
Missbulleke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Missbulleke »

En daar ben ik al!!!

uuuh waar ga je heen, ofterwijl zit je op de camping daar??
of ergens buitengebied??
Afbeelding
xxxxx LAN en een lebber van GIZMO & PEBBLES
Bull & Faust voor altijd in mijn hart!!
Joyce
Zeer actief

een landal green park, de vers. :mrgreen:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Hmm, er zijn niet veel officieele losloopgebieden hier in de omgeving. Wel illegale :wink:
Tja, overloon is zowieso een mooie omgeving om te wandelen. Vanuit de vers loop je zo het bos in. Met een klein eindje rijden sta je in oploo in het bos of in Vierlingsbeek bij de maas. Maar in het bos in overloon zijn in ieder geval verschillende routes aangegeven. Als je naar stevensbeek rijdt (is vlak bij Overloon zo'n 4 km) dan kun je ook op diverse plekken het bos in en daar is het over het algemeen veel minder druk.
Vergeet je niet een lekker ijsje te eten bij Clevers, de plaatselijke ijssalon :mrgreen:
En , ik weet niet waar je zelf woont, maar misschien kun je nog wat mensen blij maken met asperges. Daar gooien ze je mee dood hier namelijk. (nee, heb geen aandelen :mrgreen: )
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

hier bij ons (groesbeek, redelijk in de buurt van overloon) is alles buiten de bebouwde kom losloopgebied, en bos etc hebben we hier genoeg!
Afbeelding
Missbulleke
Vaste gebruiker

Joyce schreef:een landal green park, de vers. :mrgreen:
aaah midden in het mooie durpke... :mrgreen:

Maar inderdaad geen losloopgebieden maar wel mooie plekken om te wandelen. Buiten gebied: siberie daar wonen mijn schoonouders heb je ook bos en in de buurt van de vers ook wel bossen, groesbeek is half uurtje rijden ongeveer. de bossen in venray ook nog mooi, maar vaak druk...
ooo bij de ballonzuilen ook groot bos is aan de beekweg
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Hmm, mijn honden zijn niet zo gewend aan aangelijnd in het bos lopen. In Drenthe zijn we dan toch wel verwend hoor. In Stevensbeek is het wel veilig om te gaan wandelen met je honden los?
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Veilig is het overal wel hoor. Alleen als je pech hebt dan loop je de boswachter het lijf en krijg je een boete. Is mij trouwesn in Overloon nog nooit gebeurd. Maar anderen wel weet ik.
In Stevensbeek kom je bijna geen kip tegen, heb daar nog nooit een boswachter gezien.
Marrrr, in het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst he :wink: Ik stel me niet aansprakelijk :mrgreen:
Maar is gewoon mooi lopen daar.
In Overloon zelf kun je trouwens (maar dat is wel aangelijnt) in het park bij het oorlogsmuseum gaan wandelen. Daar staan nog oude oorlogsdingen die ze binnen niet ten toon stellen. En is ook een mooie route. Is alleen niet zo lang.
tja, in het hogere noorden zijn inderdaad veel meer loslooproutes. Jammer voor ons. Maar zoals ik al zei. Hier lopen de honden iedere dag los. Heb 10 jaar honden en heb nog nooit een boete gehad. Wel een waarschuwing. En als ik wel een boete krijg meot ik niet zeuren want dan is het mijn eigen schuld :wink:
Missbulleke
Vaste gebruiker

flamme schreef: Hier lopen de honden iedere dag los. Heb 10 jaar honden en heb nog nooit een boete gehad. Wel een waarschuwing. En als ik wel een boete krijg meot ik niet zeuren want dan is het mijn eigen schuld :wink:
Die van mij lopen ook altijd los :)
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Dan nemen we het risico gewoon maar, en ik hou van lekkere rustige gebieden, dus dan wordt het Stevensbeek. Bedankt voor de tips! :mrgreen:
Missbulleke
Vaste gebruiker

Joyce schreef:Dan nemen we het risico gewoon maar, en ik hou van lekkere rustige gebieden, dus dan wordt het Stevensbeek. Bedankt voor de tips! :mrgreen:
en hoe was het????
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Heel erg leuk! Vanuit het park liep je al zo het bos in, was eigenlijk geen losloopgebied maar we zijn daar echt niemand tegen gekomen. Verder een keer in Stevensbeek gewandeld en nog een keer in Overloon zelf, maar een stuk van het park af, ergens bij een zandafgraving. Alles bij elkaar erg geslaagd dus. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”