Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar mag je hond los in de omgeving van Overloon?
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Waar mag je hond los in de omgeving van Overloon?
Vrijdag gaan we een lang weekend naar Overloon (ivm een bruiloft) en de honden gaan mee. Wie is daar bekend en kan mij wat tips geven over losloopgebieden?
-
Missbulleke
- Vaste gebruiker
- Joyce
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Hmm, er zijn niet veel officieele losloopgebieden hier in de omgeving. Wel illegale
Tja, overloon is zowieso een mooie omgeving om te wandelen. Vanuit de vers loop je zo het bos in. Met een klein eindje rijden sta je in oploo in het bos of in Vierlingsbeek bij de maas. Maar in het bos in overloon zijn in ieder geval verschillende routes aangegeven. Als je naar stevensbeek rijdt (is vlak bij Overloon zo'n 4 km) dan kun je ook op diverse plekken het bos in en daar is het over het algemeen veel minder druk.
Vergeet je niet een lekker ijsje te eten bij Clevers, de plaatselijke ijssalon
En , ik weet niet waar je zelf woont, maar misschien kun je nog wat mensen blij maken met asperges. Daar gooien ze je mee dood hier namelijk. (nee, heb geen aandelen
)
Tja, overloon is zowieso een mooie omgeving om te wandelen. Vanuit de vers loop je zo het bos in. Met een klein eindje rijden sta je in oploo in het bos of in Vierlingsbeek bij de maas. Maar in het bos in overloon zijn in ieder geval verschillende routes aangegeven. Als je naar stevensbeek rijdt (is vlak bij Overloon zo'n 4 km) dan kun je ook op diverse plekken het bos in en daar is het over het algemeen veel minder druk.
Vergeet je niet een lekker ijsje te eten bij Clevers, de plaatselijke ijssalon
En , ik weet niet waar je zelf woont, maar misschien kun je nog wat mensen blij maken met asperges. Daar gooien ze je mee dood hier namelijk. (nee, heb geen aandelen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Missbulleke
- Vaste gebruiker
aaah midden in het mooie durpke...Joyce schreef:een landal green park, de vers.
Maar inderdaad geen losloopgebieden maar wel mooie plekken om te wandelen. Buiten gebied: siberie daar wonen mijn schoonouders heb je ook bos en in de buurt van de vers ook wel bossen, groesbeek is half uurtje rijden ongeveer. de bossen in venray ook nog mooi, maar vaak druk...
ooo bij de ballonzuilen ook groot bos is aan de beekweg
xxxxx LAN en een lebber van GIZMO & PEBBLES
Bull & Faust voor altijd in mijn hart!!
- Joyce
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Veilig is het overal wel hoor. Alleen als je pech hebt dan loop je de boswachter het lijf en krijg je een boete. Is mij trouwesn in Overloon nog nooit gebeurd. Maar anderen wel weet ik.
In Stevensbeek kom je bijna geen kip tegen, heb daar nog nooit een boswachter gezien.
Marrrr, in het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst he
Ik stel me niet aansprakelijk
Maar is gewoon mooi lopen daar.
In Overloon zelf kun je trouwens (maar dat is wel aangelijnt) in het park bij het oorlogsmuseum gaan wandelen. Daar staan nog oude oorlogsdingen die ze binnen niet ten toon stellen. En is ook een mooie route. Is alleen niet zo lang.
tja, in het hogere noorden zijn inderdaad veel meer loslooproutes. Jammer voor ons. Maar zoals ik al zei. Hier lopen de honden iedere dag los. Heb 10 jaar honden en heb nog nooit een boete gehad. Wel een waarschuwing. En als ik wel een boete krijg meot ik niet zeuren want dan is het mijn eigen schuld
In Stevensbeek kom je bijna geen kip tegen, heb daar nog nooit een boswachter gezien.
Marrrr, in het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst he
Maar is gewoon mooi lopen daar.
In Overloon zelf kun je trouwens (maar dat is wel aangelijnt) in het park bij het oorlogsmuseum gaan wandelen. Daar staan nog oude oorlogsdingen die ze binnen niet ten toon stellen. En is ook een mooie route. Is alleen niet zo lang.
tja, in het hogere noorden zijn inderdaad veel meer loslooproutes. Jammer voor ons. Maar zoals ik al zei. Hier lopen de honden iedere dag los. Heb 10 jaar honden en heb nog nooit een boete gehad. Wel een waarschuwing. En als ik wel een boete krijg meot ik niet zeuren want dan is het mijn eigen schuld
-
Missbulleke
- Vaste gebruiker
Die van mij lopen ook altijd losflamme schreef: Hier lopen de honden iedere dag los. Heb 10 jaar honden en heb nog nooit een boete gehad. Wel een waarschuwing. En als ik wel een boete krijg meot ik niet zeuren want dan is het mijn eigen schuld
xxxxx LAN en een lebber van GIZMO & PEBBLES
Bull & Faust voor altijd in mijn hart!!
- Joyce
- Zeer actief
-
Missbulleke
- Vaste gebruiker
- Joyce
- Zeer actief
Heel erg leuk! Vanuit het park liep je al zo het bos in, was eigenlijk geen losloopgebied maar we zijn daar echt niemand tegen gekomen. Verder een keer in Stevensbeek gewandeld en nog een keer in Overloon zelf, maar een stuk van het park af, ergens bij een zandafgraving. Alles bij elkaar erg geslaagd dus.