Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedankt mede hondenbezitters

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Bedankt mede hondenbezitters

Ongelezen bericht door Jaap* »

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marion.

Re: Bedankt mede hondenbezitters

Ongelezen bericht door Marion. »

Oh neeeeee, wat zonde! Het was zo heerlijk legaal lopen daar :jank:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Uitlaatdiensten helpen niet, begrijp ik uit het artikel.

Balen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jaap*
Zeer actief

Ja, dit is echt triest :(:
De goeden die het eeuwig met de kwaden moeten vergelden, godverdomme wat kan ik pissig worden van die tokkies die hun hond die niet los kan toch maar laten rauzen "omdat hij hier los mag".
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

nou ja, ze zorgen iig nog voor losloopgebieden.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Hutsje schreef:nou ja, ze zorgen iig nog voor losloopgebieden.
Oh, ik neem SBB ook niks kwalijk hoor. Dit zag je al kilometers van tevoren aankomen.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

wat kan ik pissig worden van die tokkies die hun hond die niet los kan toch maar laten rauzen "omdat hij hier los mag".
Echt hardstikke zonde. En die tokkies daar zijn er meer van dan me lief is :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat ontzettend jammer ,onze vakanties naar Drenthe waren mede altijd zo leuk omdat je er prachtig kon wandelen met de honden.
Ik hoop dat er nog een paar mooie gebieden overblijven waar dat toch mogelijk blijft ,op zich moet daar ruimte genoeg voor zijn in Drenthe.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Jaap, ken je deze site?

http://www.hondlos.nl/index.html
Jaap*
Zeer actief

Joyce schreef:Jaap, ken je deze site?

Nee, ik ga morgen even kijken, bedankt :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij woonden in een losloopgebied dus de honden mochten vanaf de voordeur los. Komen we een week of 3 geleden ineens een brief tegen op een boom en nu is het hele gebied waar wij wonen verboden voor honden, overal borden met verboden voor honden, ook aangelijnd :eek: Dat is dus wel heel erg bezopen want in feite mag ik de hond niet eens naar de auto lopen want dan kan ik al een boete krijgen :smile:

Nu ben ik niet zo van regels dus ik merk er weinig van, alleen dat het lekker rustig is :wink:

Sterkte Jaap, kan me voorstellen dat het heel erg irritant is als je wandelingen weggenomen worden. Ik baal al dat ik toch iets meer allert loop want ergens vrees ik dat een man van de wet toch een keer op mij af komt. Alleen dat idee irriteert me al als ik ze lekker laat rennen hier :ok:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Niet dat ik me eraan hou. Mijn hond gaat gewoon los. Maar goed het loopt inderdaad niet zo relaxt, want je bent toch altijd wel beetje bang om die boete aan je kont te krijgen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MARC_S schreef:Wij woonden in een losloopgebied dus de honden mochten vanaf de voordeur los. Komen we een week of 3 geleden ineens een brief tegen op een boom en nu is het hele gebied waar wij wonen verboden voor honden, overal borden met verboden voor honden, ook aangelijnd :eek: Dat is dus wel heel erg bezopen want in feite mag ik de hond niet eens naar de auto lopen want dan kan ik al een boete krijgen :smile:

Nu ben ik niet zo van regels dus ik merk er weinig van, alleen dat het lekker rustig is :wink:

Sterkte Jaap, kan me voorstellen dat het heel erg irritant is als je wandelingen weggenomen worden. Ik baal al dat ik toch iets meer allert loop want ergens vrees ik dat een man van de wet toch een keer op mij af komt. Alleen dat idee irriteert me al als ik ze lekker laat rennen hier :ok:
Hoe kan dat nou Marc?
Als jullie daar wonen zou je toch van de gemeente op zijn minst een brief in de bus gekregen moeten hebben? :denken:

Natuurlijk is het vervelend als loslopende honden tegen mensen op springen en kinderen ondersteboven lopen.
Dat bijten zal wel meevallen.
Er staat dat veel mensen gebeten zijn of er bang voor zijn gebeten te worden.
Ik vermoed 1% gebeten en 99% bang.

Heel vervelend en het zou niet moeten dat je daar bang voor bent of moet zijn.

De ellende is dan ook weer dat je denkt dat een je gebeten zal worden als een hond hijgend, dus bek open, op je af komt.
Doen mijn honden ook wel eens.
Alleen ze lopen langs de mensen en niet naar ze toe.
In hoeverre wordt dat begrepen door mensen die bang zijn voor honden?

Het argument dat honden zo veel vernielen, is dat nou echt zo?
Hier is een bos waar de honden veel los aan het rauzen waren.
In de loop van de tijd is er ondanks dat rauzen een flinke populatie aan konijnen en reeën gekomen.
En nu mogen de honden niet meer van het pad af omdat er reeën en konijnen zijn. :?

Natuurlijk moeten mensen er voor zorgen dat hun honden goed worden opgevoed en niet tegen willekeurig welke mensen dan ook aan springen of voor de voeten lopen. :ok:
Helaas zijn er ook baasjes die zich daar niet veel aan gelegen laten liggen.
Dat maakt dergelijke beslissingen van SBB wel begrijpelijk.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

ranetje schreef:Hoe kan dat nou Marc?
Als jullie daar wonen zou je toch van de gemeente op zijn minst een brief in de bus gekregen moeten hebben? :denken:

Natuurlijk is het vervelend als loslopende honden tegen mensen op springen en kinderen ondersteboven lopen.
Dat bijten zal wel meevallen.
Er staat dat veel mensen gebeten zijn of er bang voor zijn gebeten te worden.
Ik vermoed 1% gebeten en 99% bang.

Heel vervelend en het zou niet moeten dat je daar bang voor bent of moet zijn.

De ellende is dan ook weer dat je denkt dat een je gebeten zal worden als een hond hijgend, dus bek open, op je af komt.
Doen mijn honden ook wel eens.
Alleen ze lopen langs de mensen en niet naar ze toe.
In hoeverre wordt dat begrepen door mensen die bang zijn voor honden?

Natuurlijk moeten mensen er voor zorgen dat hun honden goed worden opgevoed en niet tegen willekeurig welke mensen dan ook aan springen of voor de voeten lopen. :ok:
Helaas zijn er ook baasjes die zich daar niet veel aan gelegen laten liggen.
Dat maakt dergelijke beslissingen van SBB wel begrijpelijk.
Ergens ben ik juist daardoor voor op aangewezen gebieden waar honden los mogen. Hier kom ik juist daardoor nauwelijks mensen tegen die bang zijn voor honden, er zijn immers nog genoeg plekken over waar mensen kunnen recreëren en dat de honden verplicht aangelijnd moeten zijn.

Ook voor het wild vind ik het wel prettig dat er aanlijnstukken zijn waar ook echt gecontroleerd wordt. Want ganzen en eenden hoeven wat Durga betreft niet proberen te broeden op een losloopstuk. Of liever wel, natuurlijk. :F:

Wel zat ik net te lezen op de site van Alphen a/d Rijn, over de hondenlosloopgebieden daar. Waar er fijntjes wordt duidelijk gemaakt dat wat nu een hondenlosloopgebied is later toch bebouwd kan worden. Oftewel, je mag je handjes dichtknijpen dat je ze überhaupt ergens los mag laten.

En met de SBB - hondenlosloopgebieden aanwijzen, prima, maar dan wel ruim bemeten, i.p.v. kruimeltjes land. Ze hebben er genoeg hectares voor.
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Maryanne schreef:
wat kan ik pissig worden van die tokkies die hun hond die niet los kan toch maar laten rauzen "omdat hij hier los mag".
Echt hardstikke zonde. En die tokkies daar zijn er meer van dan me lief is :roll:
Toch even een vraag. Wat verstaan jullie hier onder "tokkies"
Si vis pacem, para bellum
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

christo schreef:
En met de SBB - hondenlosloopgebieden aanwijzen, prima, maar dan wel ruim bemeten, i.p.v. kruimeltjes land. Ze hebben er genoeg hectares voor.
Dat snap ik inderdaad ook nooit zo goed. Je hebt hier ook gigantische natuurlijkgebieden waar honden nooit los mogen (niet alleen van SBB overigens). Dan denk ik, geef 'ons' 1/20 stukje van dat gebied om ze los te laten, en men is daar al hardstikke blij mee. Dan is er nog 19/20 van dat gebied over voor al die mensen die een hekel aan honden hebben :19: (en ook voor de mensen die juist liever in aanlijngebied lopen met hun hond).
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Deze vond ik trouwens wel humor:

"Tegenstanders (van het aanlijngebod) wijzen naar andere ’rustverstoorders’ in de bossen. Veel vingers wijzen naar
mountainbikers die door de bossen rauzen, ruiters die buiten
de ruiterpaden trekken en mensen die rotzooi achterlaten.
"En zorgen luid kwebbelende nordic-walking-huisvrouwen
niet voor meer overlast?"

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat het fijnste vind van het losloopgebied hier - dat er weinig andere soorten recreanten loslopen. Waaronder nordic walkers. :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

christo schreef:Deze vond ik trouwens wel humor:

"Tegenstanders (van het aanlijngebod) wijzen naar andere ’rustverstoorders’ in de bossen. Veel vingers wijzen naar

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat het fijnste vind van het losloopgebied hier - dat er weinig andere soorten recreanten loslopen. Waaronder nordic walkers. :mrgreen:
Je boft :ok:
Ik moet vooral in het weekeinde "mijn" losloopgebieden delen met mountainbikers (behoorlijk riskant heuvel af :roll: ) een enkel paard en mensen die gezellig gaan zitten picknikken.
Tig schaaltjes met lekkernijen op neushoogte en lager :N: :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Fin
Zeer actief

ranetje schreef:
christo schreef:Deze vond ik trouwens wel humor:

Je boft :ok:
Ik moet vooral in het weekeinde "mijn" losloopgebieden delen met mountainbikers (behoorlijk riskant heuvel af :roll: ) een enkel paard en mensen die gezellig gaan zitten picknikken.
Tig schaaltjes met lekkernijen op neushoogte en lager :N: :mrgreen:
Ik moet heel gemeen bekennen dat de doodenkele keer dat mensen dat proberen in het postzegelstukkie land dat ons hier toebedeeld is, ik bewust mijn honden net lang genoeg overlast laat bezorgen om de picknickers op andere gedachten te brengen.

Overigens heb ik op een ander stuk niet-losloopgebied wel gehad dat er picknickers waren neergestreken die ik niet zag, terwijl de hondjes en ik aan het recreëren waren aan een picknicktafel bij een lekkere dompelsloot. Kijk ik op van mijn boek, zie ik Christo wegsneaken.

Had hij al drie keer bij hen lopen buurten. Oh, vonden ze niet erg hoor. Hij ging steeds netjes zitten om wat lekkers te krijgen. :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

christo schreef:Had hij al drie keer bij hen lopen buurten. Oh, vonden ze niet erg hoor. Hij ging steeds netjes zitten om wat lekkers te krijgen. :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Wat braaf :ok:
Rana heeft een keertje een bakje ravioli leeggegeten. :mrgreen:
En daar had ze geen toestemming voor.
Niet van mij en ook niet van die mensen :wink:

Tsja als je zelf wel eens traint met tortellini, is ravioli natuurlijk ook voor de hond :F:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

ranetje schreef:
christo schreef:Had hij al drie keer bij hen lopen buurten. Oh, vonden ze niet erg hoor. Hij ging steeds netjes zitten om wat lekkers te krijgen. :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Wat braaf :ok:
Rana heeft een keertje een bakje ravioli leeggegeten. :mrgreen:
En daar had ze geen toestemming voor.
Niet van mij en ook niet van die mensen :wink:

Tsja als je zelf wel eens traint met tortellini, is ravioli natuurlijk ook voor de hond :F:
:smile: Ja, dan zou ik ook geen gratis ravioli afslaan hoor. En als het al op de grond staat, is het toch voor de hond bedoeld?

Die mensen vonden hem heel braaf. Maar hij wist heel goed wat ik ervan zou vinden. Komisch om te zien hoe hij zowat op z'n tenen naar hen toe sneakte. Als vrouwtje het maar niet merkt...
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MARC_S schreef:Wij woonden in een losloopgebied dus de honden mochten vanaf de voordeur los. Komen we een week of 3 geleden ineens een brief tegen op een boom en nu is het hele gebied waar wij wonen verboden voor honden, overal borden met verboden voor honden, ook aangelijnd :eek: Dat is dus wel heel erg bezopen want in feite mag ik de hond niet eens naar de auto lopen want dan kan ik al een boete krijgen :smile:

haha, hier schuin tegenover is een straatje waar officieel geen honden mogen komen, want er staat een glijbaan. er wonen wel mensen met honden en die dienen officieel dispensatie aan te vragen bij de gemeente voor het doorkruisen van het verboden gebied als zij naar hun huis lopen.

maar een kleine honderd euro hondenbelasting per jaar mogen ze wel dokken.

dat dan weer wel. en er zijn nog brave borsten die daaraan meewerken en dus dispensatie aanvragen, puur uit angst voor een bon. :smile2:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:Tig schaaltjes met lekkernijen op neushoogte en lager :N: :mrgreen:
En 's maandags de satéstokjes en plastic bakjes/zakken ets :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jaap*
Zeer actief

Jaap* schreef:
Joyce schreef:Jaap, ken je deze site?

Nee, ik ga morgen even kijken, bedankt :ok:
Langhout heeft natuurlijk ook andere belangen als uitbater van easterwood. Maar dat geeft niks, hij heeft grotendeels gelijk :wink:
Het is alleen jammer dat hij het niet kan laten om een beetje pissig te zijn op SBB, of althans, om dat door te laten schemeren met termen als "ze verdienen er vast grof geld mee" enzo :mrgreen:
Dat vind ik dan weer niet zo handig zegmaar.

De situatie is dat loslopen lang is gedoogd. Het is nooit losloopgebied geweest, zoals de meeste plekken waar je hond los mag geen losloopgebied, maar een gedooggebied is. En als het de eigenaar teveel gesodemieter oplevert kapt hij er mee. Dan wordt er niet meer gedoogd.
Paar nieuwe bordjes maken en klaar is kees :klaar:

Dan kun je roepen wat je wilt over fietsers, hardlopers, houthakkers en wat dies meer zij, maar daar gaat het niet om.
Want die mogen er intussen nog gewoon komen hoor.
De eigenaar heeft simpelweg een privilege ingetrokken, het feit dat SBB een overheidsinstantie is die gemeenschapsgeld ontvangt en derhalve ten dienste staat van de gemeenschap, waartoe ook hondeneigenaren behoren, vind ik al een beter argument.
Overigens is SBB waarschijnlijk ook geen echte eigenaar, De Dienst Beheer Landbouwgronden koopt de grond aan, maar dat terzijde.

Feit is, uit frequente eigen waarneming met de tenen krom in de schoenen, dat er veel mensen zijn die lijken te vinden dat de hele wereld moet wijken voor hún hond. Omdat die daar los mag lopen.
Alsof dat als bij-effect heeft dat andere mensen dan maar weg moeten gaan als het ze niet bevalt ofzo :roll:
Dit is gewoon het gevolg van zulk soort grotebekkengebral.
Niet van feiten, maar van onderbuikgevoelens, onstaan door ergernis.
Jaap*
Zeer actief

Kyra- schreef:
Maryanne schreef:
Toch even een vraag. Wat verstaan jullie hier onder "tokkies"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokkie
Jaap*
Zeer actief

Jeetje, da's goed balen zeg. Hoewel jullie nu wel verlost zijn van de wekelijkse "jachttraining"? :?
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Jaap* schreef:Ja, dit is echt triest :(:
De goeden die het eeuwig met de kwaden moeten vergelden, godverdomme wat kan ik pissig worden van die tokkies die hun hond die niet los kan toch maar laten rauzen "omdat hij hier los mag".
Potverdorie. Hier hebben we geloof ik in een ander topic ook al eens onze meningen over uitgewisseld over de jagende honden. Weet je nog dat ik toen refereerde aan een artikel in de krant? Nou ja, dit artikel bedoelde ik dus. En ik baal er als een stekker van. :jank: :( En zoals je zegt, het is gewoon hartstikke rot en onrechtvaardig dat de goeden het met de kwaden moeten vergeleden.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”