Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klaprozen en andere foto's

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Pientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Markiesje
Aantal honden: 1

Klaprozen en andere foto's

Ongelezen bericht door Pientje »

Hier achter op het veld staan nu een heleboel klaprozen! Het is wel erg moeilijk om de achtergrond rustig te houden aangezien er veel verschillende soorten planten door elkaar groeien :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een libelle is erg moeilijk om te fotograferen. Of de voorkant is scherp of de achterkant :boos:

Afbeelding
en nog een zwanenjong
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Vind dat zwanenjong wel een superfoto hoor! Echt mooi!
De rest vind ik wel mooi gelukt, de klaprozen komen er wel goed uit.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Leuke klaproosjes!
Als je de achtergrond rustiger had willen hebben, moest je je diafragma anders kiezen, een kleiner getal. Je ziet dat bij je foto's met diafragma 10 en 11 er meer achtergrondscherpte is, dan die met 5.6.
Juffertjes helemaal scherp kan inderdaad lastig zijn. Maar als je er voor kunt zorgen dat ze evenwijdig aan je sensor zijn, dat gaat het al een stuk beter. In dit geval had je dus meer boven het diertje moeten zitten.
Het zwanenjong is een schatje!
Pientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Markiesje

Ongelezen bericht door Pientje »

Elly* schreef:Leuke klaproosjes!
Als je de achtergrond rustiger had willen hebben, moest je je diafragma anders kiezen, een kleiner getal. Je ziet dat bij je foto's met diafragma 10 en 11 er meer achtergrondscherpte is, dan die met 5.6.
Juffertjes helemaal scherp kan inderdaad lastig zijn. Maar als je er voor kunt zorgen dat ze evenwijdig aan je sensor zijn, dat gaat het al een stuk beter. In dit geval had je dus meer boven het diertje moeten zitten.
Het zwanenjong is een schatje!
Bedankt voor de tips, op dit moment is het nog veel experimenteren met alle functies van de camera :wink:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

en dat experimenteren kun je altijd blijven doen. Dat is het leuke van fotograferen.
Bepaald licht kan net weer een andere invloed hebben op de gehele foto. Soms blijf je voor verrassingen staan.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”