Ik ben Eva, 27 jaar en sinds anderhalve maand samen met mijn vriend het trotse baasje van onze hond Tjibbe. Na me jaaaaaaren in honden te hebben verdiept en veel met honden van anderen te zijn omgegaan had ik nu eindelijk de tijd en de ruimte voor een eigen hond. In eerste instantie zou dit een Vizsla worden, tot we op dierenasiels.com een nest pups van 6 maanden oud zagen staan. Na goed overleg contact opgenomen met het asiel om een pup te reserveren. Alle spullen voor de pup in huis gehaald en twee dagen later, op een vroege zaterdagochtend van Heerhugowaard naar het asiel in Bergen op Zoom gereden. Daar was het liefde op het eerste gezicht en 'Proud' mocht meteen met ons mee naar huis. Alleen die naam....die hebben we meteen veranderd in het nuchtere, Hollandse 'Tjibbe'.
Tjibbe is een labrador x herder die - samen met zijn vier broers en z'n zus - bijna een half jaar bij z'n moeder heeft gewoond. Deze heeft hem goed opgevoed! Veel mensen die Tjibbe tegenkomen verbazen zich erover dat hij zo rustig is en zo snel al goed luisterd. (Hij loopt al vanaf dag 2 in het losloopgebied los mee). Volgende week gaat hij ook voor het eerst mee naar cursus, dus dat wordt spannend!
Wij zijn helemaal weg van Tjibbe en volgens mij vindt hij het hier ook hartstikke leuk! Hieronder zien jullie Tjibbe: