Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Handige dingen voor tijdens het wandelen in de hooglanden
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Handige dingen voor tijdens het wandelen in de hooglanden
Henry en ik zijn net terug van 5 dagen Schotland en zijn het helemaal met elkaar eens. De zomervakantie trip gaat niet naar Roemenie en Bulgarije zoals we eerder wilden, maar 5 weken met de camperbus rondtrekken door Engeland en Schotland.
We willen ook door de hooglanden gaan lopen en ik ben nu op zoek naar handige, praktische dingen die tijdens de tochten van pas kunnen komen. Zeker wat betreft Shibs veiligheid zoek ik tips. Ik wil sowieso een nieuw tuig (weer Furka) voor 'm kopen en een goede, superstevige riem, hoewel Shib natuurlijk ook deels los zal lopen.
We willen ook door de hooglanden gaan lopen en ik ben nu op zoek naar handige, praktische dingen die tijdens de tochten van pas kunnen komen. Zeker wat betreft Shibs veiligheid zoek ik tips. Ik wil sowieso een nieuw tuig (weer Furka) voor 'm kopen en een goede, superstevige riem, hoewel Shib natuurlijk ook deels los zal lopen.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Handige dingen voor tijdens het wandelen in de hooglanden
Wat ik zelf iig voor Zweden meeneem is iets voor als hun pootjes moeilijk gaan doen (soort tape), pillen voor de diarree, een lichtgewicht isolerend matje, lichtgewicht bakje en iets van desinfecterende zalf (naast ons eigen EHBO set).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
mwillow
Lijkt me fantastisch Schotland!
EHBO setje voor de honden gaat hier altijd mee onderweg. Daarin zit in elk geval Apis Mellifica voor eventuele allergische reacties na wespensteken en Ledum bij eventuele adderbeten, groene leem bij overige insektenbeten. Voor de rest het reguliere; honingzalf, traumeel, betadinecompressen, zelfklevend verband, homeopatische diarreemiddelen en rauwe honing bij maag-/darmkwalen en/of bij uitputtingsverschijnselen.
EHBO setje voor de honden gaat hier altijd mee onderweg. Daarin zit in elk geval Apis Mellifica voor eventuele allergische reacties na wespensteken en Ledum bij eventuele adderbeten, groene leem bij overige insektenbeten. Voor de rest het reguliere; honingzalf, traumeel, betadinecompressen, zelfklevend verband, homeopatische diarreemiddelen en rauwe honing bij maag-/darmkwalen en/of bij uitputtingsverschijnselen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Wat ik zelf heel fijn vond was de riem van Spikey vast kon zetten aan een riem om mijn buik. Had ik tijdens het klimmen mijn handen vrij. Het makkelijkste vond ik dat nog met de flex. Hond kon zijn eigen weg vinden. Verder iets voor zijn pootjes, een drinkfles en in ons geval veel cremespoeling om de vieze dingen uit de vacht te wassen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
waarschijnlijk ten overvloede maar heb je wel aan het rabies onderzoek gedacht en de bloedtest die ze daarvoor moeten ondergaan?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Shibby
- Zeer actief
EHBO setje ga ik de komende weken samenstellen. Met mijn loon van komende week ga ik een nieuw tuig voor Shib bestellen en ondertussen bedenken wat ik nog meer mee wil nemen.
Bedankt voor de tips zover!
Weet jij toevallig of het bloedonderzoek etc ook voldoende zijn om naar skye en Lewis te gaan?
Bedankt voor de tips zover!
De uitslag zit al een jaar bij zijn paspoort en 2 maanden geleden heeft hij zijn rabies-enting weer gehad. Nu alleen nog uitzoeken of er een dierenarts is die geen Frontline geeft als middel tegen vlooien en teken.renee-uk schreef:waarschijnlijk ten overvloede maar heb je wel aan het rabies onderzoek gedacht en de bloedtest die ze daarvoor moeten ondergaan?
Weet jij toevallig of het bloedonderzoek etc ook voldoende zijn om naar skye en Lewis te gaan?

- renee-uk
- Zeer actief
Als die prik op tijd was zit je gelukkig goedShibby schreef:De uitslag zit al een jaar bij zijn paspoort en 2 maanden geleden heeft hij zijn rabies-enting weer gehad. Nu alleen nog uitzoeken of er een dierenarts is die geen Frontline geeft als middel tegen vlooien en teken.renee-uk schreef:waarschijnlijk ten overvloede maar heb je wel aan het rabies onderzoek gedacht en de bloedtest die ze daarvoor moeten ondergaan?![]()
Nee heb geen idee, maar kan me niet voorstellen dat het daar anders zou zijn, het is Schotland dus UK.
Volgens mij zijn er alleen uitzonderingen voor Ierland en de kanaaleilanden.
Ik moet over twee weken weer naar de DA en kan het dan voor alle zekerheid nog wel even voor je vragen als je wil

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Shibby
- Zeer actief
Z'n prik was zeker op tijd. Anders was alle moeite tot nu toe voor niks geweest.renee-uk schreef:Als die prik op tijd was zit je gelukkig goedShibby schreef:De uitslag zit al een jaar bij zijn paspoort en 2 maanden geleden heeft hij zijn rabies-enting weer gehad. Nu alleen nog uitzoeken of er een dierenarts is die geen Frontline geeft als middel tegen vlooien en teken.renee-uk schreef:waarschijnlijk ten overvloede maar heb je wel aan het rabies onderzoek gedacht en de bloedtest die ze daarvoor moeten ondergaan?![]()
Nee heb geen idee, maar kan me niet voorstellen dat het daar anders zou zijn, het is Schotland dus UK.
Volgens mij zijn er alleen uitzonderingen voor Ierland en de kanaaleilanden.
Ik moet over twee weken weer naar de DA en kan het dan voor alle zekerheid nog wel even voor je vragen als je wil
En als je het voor de zekerheid wil vragen aan je DA, graag.

- renee-uk
- Zeer actief
Ik hou het ook nog steeds keurig bij hoor, voor het geval ze nog weer eens meegaan naar het vasteland..Shibby schreef:Z'n prik was zeker op tijd. Anders was alle moeite tot nu toe voor niks geweest.![]()
![]()
En als je het voor de zekerheid wil vragen aan je DA, graag.
Doe ik, ik laat het je wel weten wat ze zegt.

- renee-uk
- Zeer actief
Heb het voor je nagevraagd en volgens mijn DA geldt het bloedonderzoek ed gewoon ook voor de Schotse eilanden, ze zag daar geen problemen.
Fijne vakantie
Fijne vakantie