We hadden eigenlijk afgesproken dat we pas weer een hondje zouden nemen als we verhuisd zijn (duurt nog +- 6 maanden) maar Charlie kwam toevallig op ons pad. Kennissen van ons hadden de hoeveelheid tijd, geld en energie die in het opvoeden van een vrij pittige pup gaan zwaar onderschat. Gelukkig beseften ze dat zelf al snel. Zeker met nog twee van die kleine witte hondjes en een hele rits kids lijkt me zo'n pup ook niet echt geschikt.
Het was me al een paar keer gelukt om een dier dat niet zo best verzorgd werd bij een nieuw, beter baasje te plaatsen. Dus m'n man belde me 's avonds op en had niet verwacht dat ik meteen verliefd zou worden of wat ik hoorde
We hebben allebei redelijke ervaring met honden; mijn man heeft onder andere een blonde boef gehad en ik een Tosa. Die laatste staat zeker nog in de planning wanneer Charlie volwassen is.
Ze was toen we haar kregen erg aan de diarree en haar vorige baasje vertelde dat ze niet aan kwam. Niet zo gek dan ook natuurlijk...
Inmiddels is ze aan BARF aan het wennen en dat bevalt haar prima.
Ze is de afgelopen 2 dagen om de 2 uur een eindje wezen wandelen en begint te begrijpen dat het de bedoeling is dat ze buiten haar behoeften doet.
Buiten luistert ze perfect en loopt zelfs al los! Ze is een pittige tante en reageerd vrij heftig op andere honden. Heb een pup eerlijk gezegd nog nooit zo zien reageren als zij! Gisteren waren we bij vrienden wat drinken en was ze mee. Ze hadden daar een new foundlander, wit hondje en staffie. Met de staff heeft ze erg leuk en wild gespeeld. Ze heeft totaal geen angst en probeert zelfs volwassen honden te domineren. Dit is geen pup die onderdanig op haar rug gaat liggen
Als iemand nog tips heeft of ervaring met dit ras dan hoor ik dat heel graag!
Groetjes Dagmar & Charlie
TARAK