Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fiets/springer tip!!!
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
fiets/springer tip!!!
zat in mijn mail:
http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... ducts_id=9" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... ducts_id=9" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Leane
Re: fiets/springer tip!!!
Wilt u dat wel even in het juiste subforum zetten modje

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
En wat is dan precies je tip? Ik fiets hier al 6 jaar mee 
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
Leane
Dat je dan met beide handen aan het stuur kan fietsenKnoeppie schreef:En wat is dan precies je tip? Ik fiets hier al 6 jaar mee
- Knoeppie
- Zeer actief
Leane schreef:Dat je dan met beide handen aan het stuur kan fietsenKnoeppie schreef:En wat is dan precies je tip? Ik fiets hier al 6 jaar mee
Dan heb ik meteen als tip, wat de meeste springergebruikers al doen, is het witte plastic stukje waar het touwtje aan zit weghalen, als je hond hem los krijgt ben je hem kwijt, tenminste ik met mijn beagle op straat wel en het lijkt me bij niet zo hond-sociale honden ook geen feest

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
En dan kom ik nogmaals met de tip om er een paniekhaak tussen te monteren, zo'n geval wat je in een seconde los kunt trekken als er spanning op de lijn staat.
- Knoeppie
- Zeer actief
Dat lijkt me dat plastic ding waar ik het over hadMarie-Josée schreef:En dan kom ik nogmaals met de tip om er een paniekhaak tussen te monteren, zo'n geval wat je in een seconde los kunt trekken als er spanning op de lijn staat.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nee juist niet.....een paniekhaak is een metalen haak die niet afbreekt maar die je handmatig snel lost kunt klikken.Knoeppie schreef:Dat lijkt me dat plastic ding waar ik het over hadMarie-Josée schreef:En dan kom ik nogmaals met de tip om er een paniekhaak tussen te monteren, zo'n geval wat je in een seconde los kunt trekken als er spanning op de lijn staat.
Dat plastic ding is een beveiliging die breekt als je hond bv om een paaltje of boom heenloopt.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Knoeppie
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:Nee juist niet.....een paniekhaak is een metalen haak die niet afbreekt maar die je handmatig snel lost kunt klikken.Knoeppie schreef:Dat lijkt me dat plastic ding waar ik het over hadMarie-Josée schreef:En dan kom ik nogmaals met de tip om er een paniekhaak tussen te monteren, zo'n geval wat je in een seconde los kunt trekken als er spanning op de lijn staat.
Dat plastic ding is een beveiliging die breekt als je hond bv om een paaltje of boom heenloopt.
Oh ok, zegt me niets

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
shine
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising bullmastiff / franse bulldog
zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo'n fiets/springer???
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ja, ik fiets er al zeven jaar mee, samen met mijn hond natuurlijkshine schreef:zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo'n fiets/springer???
Ik gebruik hem omdat ik (zeker in het verkeer van de stad) mijn twee handen aan het stuur wil houden.
Ik zit nu met smart te wachten op het koppelstuk omdat die vorige week samen met mijn fiets gestolen is
Gr. Marijke

-
shine
- Actief
stel als je een hond zou hebben die niet met andere honden kon en erg sterk is, zou die ook naast de fiets kunnen of is dat echt onmogelijkMoon schreef:Ja, ik fiets er al zeven jaar mee, samen met mijn hond natuurlijkshine schreef:zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo'n fiets/springer???![]()
Ik gebruik hem omdat ik (zeker in het verkeer van de stad) mijn twee handen aan het stuur wil houden.
Ik zit nu met smart te wachten op het koppelstuk omdat die vorige week samen met mijn fiets gestolen is![]()
, want normaal gesproken gaan we dagelijks samen op stap met de fiets
was wel benieuwd eigenlijk en oja voordat ik vergeet, als je dat wil gaan doen hoe bouw je dat dan op???
heb er nog 1 en heb er veel aan zitten denken om dat met haar te gaan doen.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Heb zelf jaren met een springer gefietst.
Hond met tuig aan de springer, en dan hadden ze nog een halsband om waar een lijn aanzat die ik zelf nog vast had. Saftey for all
Nu al 5 jaar niet meer. Elena durfde niet naast de fiets te lopen als dat ding eraan zat .
Daarbij heb ik ook al een paar keer meegemaakt dat er een hond op 1 van mijn honden dook terwijl ze aan de springer zaten en mijn honden dus geen kant op konden
Hier dus geen springer meer, maar ook ik kan gewoon met 2 handen aan t stuur fietsen.
Is gewoon een kwestie van trainen. Zelfs met Ditch die nog maar 5 wkn naast de fiets loopt kan ik gewoon met 2 handen aan t stuur rijden
Hond met tuig aan de springer, en dan hadden ze nog een halsband om waar een lijn aanzat die ik zelf nog vast had. Saftey for all
Nu al 5 jaar niet meer. Elena durfde niet naast de fiets te lopen als dat ding eraan zat .
Daarbij heb ik ook al een paar keer meegemaakt dat er een hond op 1 van mijn honden dook terwijl ze aan de springer zaten en mijn honden dus geen kant op konden
Hier dus geen springer meer, maar ook ik kan gewoon met 2 handen aan t stuur fietsen.
Is gewoon een kwestie van trainen. Zelfs met Ditch die nog maar 5 wkn naast de fiets loopt kan ik gewoon met 2 handen aan t stuur rijden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik heb geen ervaring met een hond-agressieve hond. Wel met een (toen nog) jonge hond die wel naar elke hond toe wilde die hij zagshine schreef:
stel als je een hond zou hebben die niet met andere honden kon en erg sterk is, zou die ook naast de fiets kunnen of is dat echt onmogelijkwant ik heb eens gehoord weet niet of dat ook waar is dat als honden zo zijn dat hun gedachtengang anders is en dat ze zich alleen bezig houden met lopen/rennen?
was wel benieuwd eigenlijk en oja voordat ik vergeet, als je dat wil gaan doen hoe bouw je dat dan op???
heb er nog 1 en heb er veel aan zitten denken om dat met haar te gaan doen.![]()
Verder, vooral toen Dante ouder en wijzer werd (
De opbouw;
Eerst lopen naast de fiets; beiden rechts naast de fiets. Dat oefen je tot het als normaal wordt ervaren (belonen voor goed gedrag).
Dan de fiets tussenin, dus hond rechts ervan.
Dan beetje steppen.
Dan pas een paar meter fietsen. Tussendoor bij alle stappen hevig belonen voor goed gedrag!
De hond commando's rechts en links leren; want vooral bij rechtsaf gaan loopt hij anders tegen het wiel aan :N:
Succes!
Gr. Marijke

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wat mij opvalt, is dat er staat dat het heel veilig is en de hond je niet omver kan trekken.
en dan staat er dit : enig appel op de hond is vereist.
ik fiets ook met de springer. dat veiligheids dingetje van plastic is er ook tussenuit.
mijn hond ging poepen en ik viel met de fiets om
waarop het palletje breekt en mijn hond gewoon stond te poepen.tralalaa.
na een boswandeling van een uur
nu heb ik hem naast de springer ook met de hand vast. zodat ik veel meer op kan letten wat Buster doet. en of ie wil gaan poepen
en dan staat er dit : enig appel op de hond is vereist.
ik fiets ook met de springer. dat veiligheids dingetje van plastic is er ook tussenuit.
mijn hond ging poepen en ik viel met de fiets om
waarop het palletje breekt en mijn hond gewoon stond te poepen.tralalaa.
na een boswandeling van een uur
nu heb ik hem naast de springer ook met de hand vast. zodat ik veel meer op kan letten wat Buster doet. en of ie wil gaan poepen
-
shine
- Actief
ik vind dit we erg interresant want ik had al eens gehoord dat zelfs zo'n hond wel aan de fiets kon,maar als ik dat verhaal hoor dat ie zijn behoefte moest doen en je ligt er naast
dan zou je met zo'n als wat ik zei helemaal niet kunnen zo naast de fiets.toch???? :denken:ik zie het al helemaal voor de hond op de loop en ik erachter aan 
-
shine
- Actief
dat links /rechts kent ze alMoon schreef:Ik heb geen ervaring met een hond-agressieve hond. Wel met een (toen nog) jonge hond die wel naar elke hond toe wilde die hij zagshine schreef:
stel als je een hond zou hebben die niet met andere honden kon en erg sterk is, zou die ook naast de fiets kunnen of is dat echt onmogelijkwant ik heb eens gehoord weet niet of dat ook waar is dat als honden zo zijn dat hun gedachtengang anders is en dat ze zich alleen bezig houden met lopen/rennen?
heb er nog 1 en heb er veel aan zitten denken om dat met haar te gaan doen.![]()
. Met de veer van de springer kon ik dat goed opvangen, maar ik scande wel constant de omgeving zodat ik voorbereid was. Ik weet niet hoe het zal gaan met een hond die de drive heeft om een andere hond aan te vallen
(daar komt misschien meer kracht bij kijken :N:
).
Verder, vooral toen Dante ouder en wijzer werd () ging hij het lopen naast de fiets steeds meer als 'werk' zien; een serieuze zaak dus.. Nu kijkt hij idd niet op of om naast de fiets en loopt netjes in draf naast me.
De opbouw;
Eerst lopen naast de fiets; beiden rechts naast de fiets. Dat oefen je tot het als normaal wordt ervaren (belonen voor goed gedrag).
Dan de fiets tussenin, dus hond rechts ervan.
Dan beetje steppen.
Dan pas een paar meter fietsen. Tussendoor bij alle stappen hevig belonen voor goed gedrag!
De hond commando's rechts en links leren; want vooral bij rechtsaf gaan loopt hij anders tegen het wiel aan :N:
Succes!
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Mijn hondagressieve hond reageert tijdens t fietsen wel op andere honden.
Dat wil zeggen, mits ze op haar afkomen.
Als ik een hond tegemoet fiets pak ik haar korter en ga ik aan zover mogelijk aan de andere kant vh fietspad rijden.
Vlak voor de hond gaat zij al op de rem omdat ze korter naast de fiets moet en dat vind ze icm die hond gewoon eng. ( is toen ze jonger was flink te grazen genomen door een andere hond tijdens t fietsen )
Als ik een hond tegemoet fiets pak ik haar korter en ga ik aan zover mogelijk aan de andere kant vh fietspad rijden.
Vlak voor de hond gaat zij al op de rem omdat ze korter naast de fiets moet en dat vind ze icm die hond gewoon eng. ( is toen ze jonger was flink te grazen genomen door een andere hond tijdens t fietsen )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
shine
- Actief
mijn vriend loopt altijd met de hond ik kan hem niet houden,maar omdat ie iets aan de stevige kant is zei ik al is tegen hem dat ie met hem moet gaan fietsen, hij kan behoorlijk agressief doen naar een andere hond. hij is eens gebeten door een jack russel terwijl hij vast aan de riem zat en de j.r niet, waarop hij fel reageerde.** Angela ** schreef:Mijn hondagressieve hond reageert tijdens t fietsen wel op andere honden.
heb wel eens gehoord tja ik hoor van alles dat een hond een andere gedachtegang krijgt onder het fietsen, dat hij zich alleen daarop concentreert.
ik heb er geen ervaring mee, goeie topic