Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doggyride

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Doggyride

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zit te denken om een doggy ride aan te schaffen. En dan met een wandelkit.
Het lijkt mij ideaal om de pup in mee te nemen.

Wat ik jullie ervaring met de doggy ride? Is deze makkelijk in klapbaar. En dus goed mee te nemen.
Eventueel zou ik hem ook achter de fiets willen hebben en dan de andere hond er naast. Is dit te doen?
Welk type kan je dan het best nemen voor een Engelse Springer? Met een gewicht van 21 kg.
Met wandelkit moet hij ook mee het bos in kunnen.

Het is puur orientatie. Ik wil gewoon even weten of het inderdaad het geld waard is.
Afbeelding
Neeltje

Re: Doggyride

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb geen ervaring met doggy rides, maar weet wel dat geen een soort 'wandelwagen' of hoe je het ook wilt noemen fijn rijdt in de bossen, tenzij je verharde paden hebt. Bij los zand kom je niet vooruit, zijn de paden wel wat harder is het zo'n gehobbelbobbel dat het voor de hond erin geen pretje is. Ik vind grevelpaden al niks dat trilt zo erg, niet leuk voor hond en mijn polsen vinden het ook niet zo denderend.
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Ik heb er een. Ik geloof de zwaarste (tot 50 kg) voor een hond van 28 kg. Hij bevalt super.
Ik gebruik hem alleen achter de fiets, dus over wandelen kan ik niks zeggen.
Je kan hem redelijk makkelijk opvouwen, maar doe ik eigenlijk alleen als we op vakantie gaan of zo...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb ook een doggyride, de meest simpele geloof ik tot 40 kilo ofzo? Maar daar kunnen Vera en Saar qua gewicht dus makkelijk samen in in ieder geval :wink:
Met wandelkit heb ik hem gebruikt toen Vera pup was. Ik vond het ideaal omdat hij helemaal dicht kan en pup dus niet vastgesnoerd hoeft te worden. Vanaf dat ze een maand of 4 was vond ze overigens wel dat ze er niet meer in hoefde. Ging ze rondjes lopen in die kar als een soort kennelhond ipv gewoon te gaan liggen slapen zoals ze eerder deed als hele jonge pup :roll: :mrgreen:
Ik liep er ook mee in het bos en de duinen en dat ging prima. Alleen mul zand uiteraard niet, maar dat lukt je met geen enkele kar denk ik :wink:

Nu heb ik hem dus nog voor achter de fiets, als het te warm is voor Vera om naast de fiets te lopen. Dat gaat ook prima, maar ik heb dan ruim 30 kilo (Vera+Saar) achter mijn fiets hangen, en ik moet zeggen dat het lekkerder fietst met Vera ernaast :mrgreen:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik heb een doggyride voor achter de fiets en ik wil er vanaf. :wink: Niet omdat hij niet goed is overigens hoor, maar omdat mijn hond inmiddels een beetje te groot is voor in het wagentje en liever naast de fiets rent.
Ik weet niet of je interesse hebt, maar je mag m voor een prikkie overnemen (alleen voor achter de fiets, geen wandelkit).
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Iris ik heb je een PB gestuurd. Lijkt mij namelijk prima als ik hem over zou kunnen nemen!
Ik hoor het van je!
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Mij bevalt de doggyride ook super. Ik gebruik hem bijna dagelijks voor achter de fiets en ik gebruik hem ook veel als wandelwagen. Dat gaat prima.
Ook doe ik regelmatig 1 hond in de doggyride en 2 naast de fiets, no problem.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”