Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe heb je je hond vast bij het steppen?
Moderator: moderatorteam
-
Sita
- Zeer actief
Hoe heb je je hond vast bij het steppen?
Na alle enthousiaste verhalen over het steppen, onze step maar weer eens uit de schuur gehaald. Bandjes opgepompt, stof en spinnenwebben eraf gehaald en op pad met Taro. Eerste stuk heb ik hem vast aan de riem, moet hij vaak even plassen. In het bos is hij lekker los (goede oefening om hem meer op mij te laten letten). Laatste stukje moet hij weer aangelijnd. Nu heb ik de dogatti step met zo'n stang waar je je hond aan kan lijnen. Taro vindt dat dus helemaal niks en probeert weg te komen, wat het steppen niet makkelijker maakt. Dus toen toch maar weer aan de riem. Hoe doen jullie dit? Gebruiken jullie die walky dog of een heupgordel of de riem in de hand?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hoe heb je je hond vast bij het steppen?
Als ze vast zitten heb ik ze meestal aan de heupgordel. Voor hele kleine stukjes heb ik ze wel eens in de hand (de lus van de riem hangt dan bij mijn elleboog. Maar steppen met de riem in je hand is alleen handig als je echt een superbraaf hondje hebt die nooit trekt of stopt. Steppen met 1 hand los is ook niet fijn.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Heupgordel, heb de walky dog geprobeerd, maar dat vind Caja echt niet zo prettig 
Riem in de hand is vragen om problemen denk ik, je bent dan zo onstabiel.
Riem in de hand is vragen om problemen denk ik, je bent dan zo onstabiel.

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Aantal honden: 2
Ik gebruik aan de Dogatti de Wolkydog voor 1 hond, de andere hond heb ik in mijn hand. Ik hoef maar 8 minuten te steppen naar t bos, daar gaan ze los.
Guusje zit aan de Wolkydog en daar heb ik zo'n rubberen tussenstukje aangedaan. Walk' nogwat..( in allerlei kleurtjes te krijgen). Dat geeft flink mee bij evt onverwachte bewegingen. Guusje vindt het prima zo!
Mijn honden wegen beiden minder dan 10 kg, overigens.
Guusje zit aan de Wolkydog en daar heb ik zo'n rubberen tussenstukje aangedaan. Walk' nogwat..( in allerlei kleurtjes te krijgen). Dat geeft flink mee bij evt onverwachte bewegingen. Guusje vindt het prima zo!
Mijn honden wegen beiden minder dan 10 kg, overigens.
-
Sita
- Zeer actief
Ik ga het ook maar proberen met de heupgordel. Nadeel is dat Taro vrij abrupt stopt als hij zijn behoefte moet doen. Hoop dat ik dan op tijd kan stoppen.
Met twee honden heb ik eigenlijk nog nooit gestept. Hebben jullie ze dan elk apart aan de heupgordel of met een koppelstuk ertussen?
Misschien moet ik het toch maar houden met één hond tegelijkertijd. Zie mij al gaan, hoef denk ik niet echt hard te steppen. Ze jutten elkaar wel op
Met twee honden heb ik eigenlijk nog nooit gestept. Hebben jullie ze dan elk apart aan de heupgordel of met een koppelstuk ertussen?
Misschien moet ik het toch maar houden met één hond tegelijkertijd. Zie mij al gaan, hoef denk ik niet echt hard te steppen. Ze jutten elkaar wel op
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan