Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waterblazer

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Waterblazer

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zit te denken om een waterblazer aan te schaffen. Ik heb nu een redelijk krachtige fohn maar laatst voelde ik een waterblazer en dat was toch wel een behoorlijk verschil :mrgreen: Het gaat me voornamelijk om Jip. Ze gaat nu ongeveer eens in de 3-4 weken in bad en dan fohn en borstel ik haar droog. Daarnaast wordt ze ook eens in de zoveel tijd gekortwiekt waarbij dan alles uit de krul moet.
Nu zie ik van alles en nog wat in het waterblazerland maar weet eigenlijk niet zo goed wat nu geschikt is voor Jip. Ik zie ze in diverse prijsklassen maar weet niet zo goed of de goedkopere ook voldoende krachtig zijn voor Jip. Waar moet ik op letten of heeft iemand tips wat een geschikte kan zijn voor Jip?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Waterblazer

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik lees mee :ok:
Afbeelding
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tervueren milo »

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb deze waterblazer via ebay
Ik had hem voor 112,00 + verzendkosten
Het is echt een superding,gebruik hem het meeste voor de newfoundlanders.
Er zitten 2 standen op 1 die warm wordt en en 1 die wat minder blaast en lauw blijft
Ze zijn best wel snel droog en zand en water zie je zo uit de vacht vliegen.

Ze zijn ook heel goed te gebruiken om je computer uit te blazen,dan weet je ook niet wat er uit komt aan stof :F:
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik heb er eentje op MP gekocht.
Een Vivog France, ook met meerdere standjes :mrgreen:
Heel fijn ding, en erg solide en sterk. Ik blaas er Simone mee van de tafel.
Maakt wel een teringherrie, dus niet na een middernachtelijke wandeling door de regen even het tuig droogblazen, want je buren zitten rechtop in bed.
Dat ie herrie maakt is wel jammer, aangezien we aan drie kanten buren hebben :mrgreen: Kwam erachter dat ze ze in Rotterdam verkopen dus dan ga ik vragen of ik daar een keer mag kijken. Dan kan ik kijken of het lawaai niet té erg is en welk type het beste is voor Jip.

Bedankt voor de reacties :ok:

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb er één. Wilde eigenlijk in Rotterdam kijken maar nu zag ik tweede hands een Double K voor een leuke prijs en nog hier in de buurt ook. Van de week ga ik hem uitproberen op Benno. Jip is net weer klaar dus daar moet ik nog even mee wachten. Ben heel benieuwd :ok:

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wij hebben die van ons bij http://www.trim.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gekocht. Kostte destijds 180 euro. Bevalt goed en de hond vindt het ook prettig. Het nadeel is wel het geluid, een fatsoenlijk gesprek voeren is met dat ding aan niet mogelijk.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Waterblazers zijn niet geschikt voor alle vachten. Ik heb er 1 voor Kai gekocht, maar een waterblazer is totaal ongeschikt voor Kai zijn vacht. Hij krijgt er klitten van. Toen hij nog pupvacht had ging het goed, maar bij de volwassen vacht niet. Ik gebruik nu voor hem een fohn met ionen. Werkt super voor zijn type vacht. Maar een poedel heeft compleet een andere vacht dus niet vergelijkbaar, kan me wel voorstellen dat het voor dat type vacht heel goed werkt. :wink:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Linsey schreef:Waterblazers zijn niet geschikt voor alle vachten. Ik heb er 1 voor Kai gekocht, maar een waterblazer is totaal ongeschikt voor Kai zijn vacht. Hij krijgt er klitten van. Toen hij nog pupvacht had ging het goed, maar bij de volwassen vacht niet. Ik gebruik nu voor hem een fohn met ionen. Werkt super voor zijn type vacht. Maar een poedel heeft compleet een andere vacht dus niet vergelijkbaar, kan me wel voorstellen dat het voor dat type vacht heel goed werkt. :wink:
Voor poedels schijnt het ideaal te zijn. Ik wilde hem bij Benno uitproberen maar die vindt het doodeng. Dus toch maar gefohnd. Hoop dat ik hem er aan kan laten wennen, tenminste als het bij hem ook werkt. Als het er klitteriger van wordt blijf ik wel fohnen :ok:

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Lysette schreef: Voor poedels schijnt het ideaal te zijn. Ik wilde hem bij Benno uitproberen maar die vindt het doodeng. Hoop dat ik hem er aan kan laten wennen
Blazer in de laagste stand, veel kaas, veel prijzen en geen flauwekul.
Dan moet het lukken.
Benno is normaal niet zo moeilijk, die vindt eigenlijk alles wel prima (of ja, niet eng). Maar hier schoot hij volledig van in paniek. Ga er maar een keer rustig voor zitten en dan met korte sessies beginnen. Moest hem afgelopen keer trimmen dus helemaal droog krijgen dus vond ik niet zo'n handig moment. Met een hoop eten denk ik ook wel dat het goed komt, doet meestal wonderen bij Benno :mrgreen:

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag (eindelijk) bij Jip uitgeprobeerd en ze vond het gelukkig niet heel eng. Helemaal leuk vond ze het niet, maar met wat worstjes erbij ging het al een stuk beter. Ze vindt het naar mijn idee wel een stuk prettiger dan de fohn :ok: En scheelde een hoop tijd, was nu ik 45 min klaar :cheer:

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Niet jullie hondjes of de vacht van jullie hondjes de schuld geven hoor ;-) Als je mij met een pneumatische hamer laat werken wordt het ook een bende...... Een waterblazer doet weer wél wat ik wil. Ieder gereedschap moet op de juiste wijze gebruikt worden.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Linsey schreef:Waterblazers zijn niet geschikt voor alle vachten. Ik heb er 1 voor Kai gekocht, maar een waterblazer is totaal ongeschikt voor Kai zijn vacht. Hij krijgt er klitten van. Toen hij nog pupvacht had ging het goed, maar bij de volwassen vacht niet. Ik gebruik nu voor hem een fohn met ionen. Werkt super voor zijn type vacht. Maar een poedel heeft compleet een andere vacht dus niet vergelijkbaar, kan me wel voorstellen dat het voor dat type vacht heel goed werkt. :wink:
Dan moet je de blazer zachter bewegen, ik gebruik hem in mn trimsalon zelf voor bearded collies ed, nooit klitten...maar je moet dan wel voorzichtig zijn met je bewegingen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”