mijn naam is mandy 20 jaar en woon in utrecht samen met mams.
gister hebben we onze nieuwe aanwinst gehaald bij een gezinnetje die de pup had gekocht voor hun dochtertje, maar bleek een allergie voor de pup te hebben. meisje zat onder de uitslag. verder zat de pup de hele dag alleen, buiten en in de schuur.
haar halsbandje zat ook veel te strak kreeg me pink er niet tussen, dus die ging er ook gelijk af.
ze had er geen wondjes of striemen van gelukkig.
volgens mij heeft ze ook wat tikjes gehad want gisteren waren we aan het spelen en en ze lag op de grond op haar buikje en ik stond op en ging met mij handen snel boven haar. ze kroop ineens in elkaar ,kopje krom en oogjes dicht.
ze is heel happig dus ik denk dat dat niet gewaardeerd werd en blijkbaar en helaas op de verkeerde manier heeft geprobeerd het af te leren.
gister met het stoeien hebben we dat op een andere manier opgelost.
als ze hard beet in de stoei, werd de pup ergens anders gezet( op de grond of stukje van ons af) dus elke beet was playtime over. nu bijt ze niet meer meer gewoon knabbelend.
ze leert dus wel snel, maar we hebben nog veel te doen
we hebben al eerder pups gehad dus we keken haar even op het oog en tast na ( dik of hard buikje, ogen oren, huid ect.) zag er goed uit. alleen gisteravond zagen we dat ze een paar teekjes had van het zo lang buiten zijn, denk ik. dus vandaag gaan we even langs de arts en/of wat tekendruppels halen.
deze dame is geboren op 08-08-09 en is een boerenfoxje en heet brandy !
hier foto:

echt een schat met heeeeeel veel energie