Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

juiste keuze blafband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

juiste keuze blafband

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ik ben op zoek naar een juiste blafband.
alleen zie ik door de bomen het bos niet meer, zoveel keuzes...

ik wil er een die zo in te stellen is dat hij enkel zachte correcties blijft geven, en niet oploopt naar een zwaardere. maar dat hij wel ook zo in te stellen is, dat correcties oplopen naar zwaardere of dat hij de keuze heeft tussen een lichte of een zware.
en hij moet reageren op janken.

wie weet er een aan te bevelen die aan deze eisen voldoet
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: juiste keuze blafband

Ongelezen bericht door SannePP »

Hoe komt het dat je een blafband wilt?
RIP Cena :roos:
    Fin
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Wat is de aanleiding van het janken? Is het dat hij vanuit het niets jankt of is het opgewonden blaffen dat overgaat in janken?
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

vanuit het niets gaat hij over in janken, er is geen peil op te trekken wat hem triggert, het enige wat duidelijk is is dat andere manieren niet werken, correctie werkt wel, als hij de kans krijgt zorgt hij er zelf voor dat hij over de rooie gaat en dat gewoon wat piepen overgaat in gegil.
    maargoed, ik heb dus niet zoveel zin in een discussie om andere dingen te gaan proberen, ik heb deze keuze nu na goed nadenken gemaakt.
    alleen vind ik het wel fijn om van ervaringsdeskundigen wat advies te krijgen over welke band/merk het meest geschikt is.
    Fin
    Zeer actief

xSuzannex schreef:vanuit het niets gaat hij over in janken, er is geen peil op te trekken wat hem triggert, het enige wat duidelijk is is dat andere manieren niet werken, correctie werkt wel, als hij de kans krijgt zorgt hij er zelf voor dat hij over de rooie gaat en dat gewoon wat piepen overgaat in gegil.
    maargoed, ik heb dus niet zoveel zin in een discussie om andere dingen te gaan proberen, ik heb deze keuze nu na goed nadenken gemaakt.
    alleen vind ik het wel fijn om van ervaringsdeskundigen wat advies te krijgen over welke band/merk het meest geschikt is.
    bedoel het niet veroordelend. Huilt hij ook in je bijzijn? En reageert hij dan op stemcorrectie?
    Pablo
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Misschien ook een idee, maar wat dacht je van zo'n kastje dat ultrasone geluiden uitzend zodra de hond blaft/jankt.
    Schijnt zo'n verschrikkelijk geluid te zijn dat ze dan direct stoppen met blaffen/janken.

Je hebt ook van die uitgebreide trainingshalsbanden, die kun je met zo'n zendertje zelf bedienen, kun je correcties geven met trillen, ultrasone geluiden en stroom.
    Dus als hij begint met janken, gaat dat kastje trillen, misschien dat ie zich daar ook kapot van schrikt en stopt.
    Afbeelding
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

over een geluidsband heb ik ook nagedacht inderdaad.
    maar ik heb gehoord dat er honden zijn die zich gewoon niks daarvan aantrekken, en ik zie casper daar ook wel voor aan.
    een trilling zal ook niks uithalen
    die dingen werken niet als hij gewoon wat piept, en als hij eenmaal zo piept/jankt dat het af gaat is het effect daarvan denk ik te verwaarlozen.
    een schrikreactie is alles wat hij nodig heeft om hem even uit zijn gejank te halen.

ik heb vandaag eerst eens gekeken wat cas zijn reactie is op een blafband, heb er een geleend van de buren.
    de link tussen blaffen/janken en correctie heeft hij nog niet gelegd, daar was het ook te kort voor.
    maar hij reageerde wel op de eerste prikkeling, een piepje met een prikkel dus, geen drama, gewoon he dat was niet leuk, maar geen angst of iets. daarna ging hij door en kreeg hij dus een flinkere "tik" en dat vond ik dus heel erg naar. cas schrok er echt heel erg van, en jankte voor een seconde alsof iemand op zijn poot stond, verder ook geen overdreven angst ofzo hoor, maar ik vond het zelf iets te cru....

vandaar dat ik echt een band wil die zo in te stellen is dat hij enkel zo'n eerste prikkeling krijgt, wat hij vervelend vind maar geen zeer doet, zodat hij op een normale manier de link kan leggen tussen herrie maken en correctie.
    mocht het dan zo zijn dat die prikkeling te licht blijkt, en dat hij dus (nadat hij de link heeft gelegd) het negeert en het dus niet voldoende is om hem uit zijn patroon te leggen, dan wil ik dat hij wel in te stellen is dat het oplopend is, of standaard iets zwaarder.
    dan is het namelijk niet meer zo dat hij niet weet waar de correctie om is, en zal hij het na 2 x wel uit zijn hoofd laten

dat is mijn beredenering hoor, ik denk dat cas zo in elkaar zit...
    maar ik vind het gewoon niet eerlijk om hem dus zo'n blafband om te doen zoals ik vandaag kon uitproberen, omdat hij de link niet legt tussen een schok en janken
    ben ook veel te bang dat hij daarvan in paniek raakt
    Fin
    Zeer actief

Dat wat je beschrijft, is ook de reden dat ik me er naar bij zou voelen.

Misschien is dit iets waar jij je prettiger bij zou voelen? Alleen vind ik de tijd voor het ingesproken commando erg kort, maar twee keer vijf seconden.

http://www.hondenwinkel.nl/product_info ... ts_id=3676" onclick="window.open(this.href);return false;

daarom stelde ik ook de vragen: huilt hij in je bijzijn en, reageert hij op jouw stemcommando. Want als het antwoord op beiden ja is, dan zou deze wel eens geschikt kunnen zijn. En, geen stroom. :ok:
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

nee, hij huilt niet in mijn bijzijn
    en een stemcorrectie werkt op dat moment ook niet, hij doet het namelijk zelfs als er iemand anders in huis is en ik weg ga.
    niet zo extreem dan hoor.
    nu heb ik hem even moeten triggeren om geluid te maken om te kijken hoe hij reageert op die band, eerst geprobeerd door zelf weg te gaan en iemand anders te laten kijken en luisteren, en uiteraard was hij toen vrijwel stil.
    toen heb ik het dus zelf veroorzaakt door een onzichtbare kat weg te jagen waardoor hij opgefokt werd.
    en die eerste correctie die kwam was prima, hij reageerde erop zonder dat hij zich er echt wat van aan trok, maar alleen omdat hij de link niet zo snel legt kreeg hij vlak daarna nog een correctie die harder was. en dat vind ik niet eerlijk.... dat is prima als hij weet waar het vandaan komt, maar niet met het aanleren....

ik heb er nu een gevonden op een site die volgens mij wel aan mijn eisen voldoet
    iki-pulse
    Alleen geluid optie
    Instelbare correctie mogelijkheden
    Optie progressieve correcties

en op een andere site zie ik dit
    Eenvoudig en makkelijk te gebruiken: 4 verschillende correctie programma's:

* alleen beep geluiden
    * beep geluiden en lichte statische pulsen
    * beep geluiden en sterke statische pulsen
    * beep geluiden en in kracht toenemende statische impulsen

op die manier zou ik eerst kunnen proberen met die beep geluiden, dan leert cas vanzelf dat janken beep betekend, als dat niet werkt dan zal hij volgens mij dan eerst een beep krijgen en dat een tik, ik denk dat het op die manier wat eerlijker is om dit gedrag te doorbreken en hem op een normale manier de link te laten leggen.
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

toch maar de keuze gemaakt voor een sprayband....
    alleen hier dus ook het probleem dat hij wel heel hard moet piepen voor er iets gebeurd,terwijl deze met een microfoontje werkt.
    vooral als hij zwaarder piept werkt hij goed, als hij hoog piept gebeurd er niks

nu heb ik dit gedrag van nu wel uitgelokt hoor, om eens te kijken hoe het werkt, of cas zich er iets van aantrekt, maar voor alsnog eigenlijk niet...
    ik heb er een filmpje van gemaakt
    Afbeelding

dit soort jankgedrag vertoond hij dus ook als ik van huis ben, begint zachtjes, en dan steeds harder, hoewel ik dit al behoorlijk hard vond haha
    maar eens kijken hoe het is als ik weg ben, of het dan wel voldoende is om hem te laten stoppen
    anders zullen we toch wat anders moeten verzinnen
    nathalie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik ben niet heel erg voor de diverse banden, maar ik zou nooit een keuze maken voor de sprayband. De hond krijgt citroen tegen zijn neus, stopt misschien met janken, maar ruikt een minuut later nog dat nare geurtje.. Hoe moeten ze dan de link leggen?
    Afbeelding
    Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
    True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
    Candy, voor altijd in mijn gedachten
    http://www.greyblessings.nl
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

dit is een geurloze, omdat het mij gaat om het schrikeffect
    maar het werkt echt niet :( is echt voor blaffen, zijn gejank is een te hoog geluid
    nathalie
    Zeer actief
    Contacteer:

xSuzannex schreef:dit is een geurloze, omdat het mij gaat om het schrikeffect
    maar het werkt echt niet :( is echt voor blaffen, zijn gejank is een te hoog geluid
    Dus hij krijgt water tegen zijn neus? Dan moet het wel een timite hondje zijn wil dat werken...
    Afbeelding
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

nou, timide is hij niet, maar het afgaan van mijn telefoon (die op trilstand op een kastje lag) was ook voldoende om hem even te laten stoppen.
    vandaar dat dit mij een goede oplossing leek.
    puur om hem even te laten schrikken wanneer hij zijn keel op zet, en dan in de hoop dat hij de link legt tussen gillen=spray
    en als dan zou blijken dat hij zich niks aantrekt van geurloos, had ik nog een citronella kunnen proberen.
    dit was voor mijn gevoel fijner dan een halsband die zo strak om moet zitten dat 2 ijzeren pinnen op zijn stembanden moeten blijven zitten en de band dus niet kan draaien als hij er aan krabt.
    plus dat die band die ik had geprobeerd niet direct werkte met gejank, en ik het dan zielig vind als hij 10x kan janken en de 11e keer daarvoor een correctie krijgt, ik hoopte echt dat deze, met een microfoon, beter zou werken en direct zou reageren...
    maar ook vandaag uitgeprobeerd dat de band veel losser zit en de microfoon (tegen zijn keel) vrij is, maar ook dat werkt dus niet...
    een miskoop dus helaas....
    wel gek, want als ik die band in mijn handen heb, en ik zeg woef of uiehh gaat hij wel direct af
    nathalie
    Zeer actief
    Contacteer:

Ga anders gewoon even terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

Ik moet helaas bekennen dat de dierenwinkel waar ik werk ze ook heeft. Ik vertik het om die dingen te verkopen of om er uitleg over te geven, dan begrijpt mijn baas. Het is ook zo dat ze de laatste tijd steeds minder verkocht worden, gelukkig.
    Wel hebben wij leenbandjes. Je betaald de band, is hij niet goed of naar je zin, breng je hem gewoon terug en worden er alleen wat kosten voor de batterij in rekening gebracht...
    Afbeelding
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

ik denk niet dat ze dat hier doen....
    hij is geopend en de verpakking is niet meer zo te maken dat hij ongeopend lijkt, spraybus is ook gebruikt, dus ze kunnen hem niet zomaar weer verkopen.
    en het is niet zo dat hij stuk is ofzo, hij werkt enkel met blaffen en niet met janken
    cybert2
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Misschien uithuilen en opnieuw beginnen met de training "alleen-laten"?
    Groet, Janine
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

doet hij het als je er bij bent, zoals in het filpmje? Dan zou ik een TT gebruiken, zit ook een trilstand op dus hoeft niet met stroom.
    Kun je zelf timen wanneer hij hem moet krijgen.
    maar goed ik ben ook van mening dat je niet moet gaan knoeien met stroom als je niet weet wat het inhoudt dus laat je wel heel goed bijstaan als je hem wel met stroom zou gaan gebruiken.
    En de TT kan met een elastische band worden vastgezet, hoeft ie niet zo strak te zitten.
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    wenche
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Wat dacht je van een goede GT inschakelen en met de GT kijken wat er mogelijk is... Of inderdaad opnieuw beginnen met alleen-zijn training...
    Ik weet niet hoe oud Cas nu is? Maar sommige honden vervallen bv in pubertijd (of teven rond de loopsheid) weer in oud gedrag...
    En als hij altijd al dit gedrag vertoont, dan is er misschien iets verkeerd gegaan in de alleen-zijn training waardoor hij de link niet legt...

Ook zou ik proberen hem minder afhankelijk van jou te maken, gzien het feit dat ie het doet als jij weg gaat, maar er wel nog iemand anders in huis is... Dat betekend dus (imo) dat hij te veel aan jou hangt...
    Afbeelding
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

nee,met dit filmpje heb ik het gedrag uitgelokt
    normaal gesproken haalt hij het niet in zijn hoofd om op die manier iets af te dwingen hahaha (er lag een kluif expres op tafel)
    Als ik thuis ben is het de braafste hond die er is, vrij rustig, speelt gewoon, komt soms een speeltje brengen. ongewenst gedrag is heel makkelijk te stoppen.
    hij heeft er ook geen enkele moeite mee als ik in een andere kamer ben.
    het is puur wanneer ik van huis ga, dat hij soms een keel op zet.
    en daar is hij prima in te corrigeren.... toen ik op kamers woonde gebeurde het wel eens wanneer ik de deur nog niet uit was, en als ik dan de kamerdeur opengooide en een flinke foeiii riep, was het afgelopen.
    het is ook geen verlatingsangst meer te noemen denk ik.... hij wil volgens mij gewoon de controle hebben dat ik moet blijven.

als ik van huis ga, verloopt het gemiddeld zo:
    ik stuur hem naar zijn plek, daar zit hij al te kwispelen omdat ik vervolgens 3 pensstaafjes neerleg.
    zodra ik de voordeur dicht doe, eet hij ze op zijn gemak op, hij pakt ze een voor een, neemt ze mee naar zijn kussen, en ligt rustig te kauwen tot hij op is en dan haalt hij de volgende.
    vervolgens loopt hij wat heen en weer, af en toe een beetje piepen.
    hij springt op de bank (waar hij zelden op mag als ik thuis ben) kijkt even of ik toevallig vergeten ben iets eetbaars van de salontafel te halen.
    springt weer van de bank af,loopt naar de gang, piept daar wat, loopt weer terug, kijkt nog even of er echt niks eetbaars over is. gaat op de bank liggen, piept, piepen wordt janken, janken wordt soms gillen, dan ligt hij weer een paar minuten rustig, springt weer eens van de bank, en loopt jankend door het huis, om weer piepend en zuchtend op de bank te liggen
    en zo gaat het meestal wel een tijdje door....
    op zich maak ik er meestal geen probleem van, heb ondertussen gewoon echt alle trainingsmethodes geprobeerd (hij is ook al 10, en 8 jaar bij mij) meestal ben ik niet langer dan een half uurtje weg, en ik krijg geen klachten van buren, maar dat wil ik graag zou houden, ook als ik wat langer weg moet
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

wenche schreef:Wat dacht je van een goede GT inschakelen en met de GT kijken wat er mogelijk is... Of inderdaad opnieuw beginnen met alleen-zijn training...
    Ik weet niet hoe oud Cas nu is? Maar sommige honden vervallen bv in pubertijd (of teven rond de loopsheid) weer in oud gedrag...
    En als hij altijd al dit gedrag vertoont, dan is er misschien iets verkeerd gegaan in de alleen-zijn training waardoor hij de link niet legt...

Ook zou ik proberen hem minder afhankelijk van jou te maken, gzien het feit dat ie het doet als jij weg gaat, maar er wel nog iemand anders in huis is... Dat betekend dus (imo) dat hij te veel aan jou hangt...

opnieuw erop trainen heeft gewoon echt geen enkele zin, ik heb dat al zo vaak gedaan, en het helpt niks, soms gaat het tijden goed (enkel dat hij wat piept en het dus niet helemaal fijn vind, maar dat mag)
    cas is 10 jaar, en woont vanaf zijn 2e bij mij.
    toen ik hem net had was dit allemaal vele malen erger, toen jankte hij niet alleen, maar liet zelfs zijn urine lopen, en niet alleen op de grond, maar ook op bed.

hij hangt idd teveel aan mij, dat weet ik, maar ik zou niet weten hoe ik dat kan veranderen.
    ik zorg ervoor dat hij mij niet mag achtervolgen, als ik in de keuken ben, mag hij er niet bij, hij mag niet in de badkamer, niet in de slaapkamer, niet op de bank, hij mag geen spelletjes afdwingen, niet steeds gaan liggen waar ik ook ben.
    ik heb zelfs geprobeerd om hem echt enkel de noodzakelijke verzorging te geven en hem verder te negeren, dus alleen poep en piesrondjes, voer geven, geen aai, geen speel, negeren als hij met een speeltje aan komt.
    heel cru,maar ook dat maakt geen verschil
    overigens is het niet zo dat hij zo verschrikkelijk jankt als er iemand is hoor, maar wel onrustig dribbelen en piepen.
    het heeft maanden geduurd dat ik bij mijn (toenmalige) vriend kon logeren met cas, en dat ik daar zonder cas (en vriend) gewoon even lekker weg kon zonder dat hij daar ging piepen
    Emma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nathalie schreef:Ga anders gewoon even terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

Ik moet helaas bekennen dat de dierenwinkel waar ik werk ze ook heeft. Ik vertik het om die dingen te verkopen of om er uitleg over te geven, dan begrijpt mijn baas. Het is ook zo dat ze de laatste tijd steeds minder verkocht worden, gelukkig.
    Wel hebben wij leenbandjes. Je betaald de band, is hij niet goed of naar je zin, breng je hem gewoon terug en worden er alleen wat kosten voor de batterij in rekening gebracht...
    waarom geef je er geen uitleg over?
    als je wilt dat mensen ze niet gebruiken, kan je beter wel uitleg geven, anders gaan ze gewoon het internet op.

lijkt me beter als je rustig en op normale manier vertelt waarom jij vindt dat het niet de beste oplossing is. en wat een betere oplossing kan zijn.

of begrijp ik het verkeerd?

ik ben namelijk eens zelf door het asiel nota-bene omgepraat om alleen informatie te vragen over hoe de band werkt. omdat het mij dus niks leek. (onze herplaatser blafte ook als we weg gingen,is met 4 weken trainen ook goed gekomen. zonder hulpmiddellen) ik werd mij daar een partijtje uitgescholden in die dierenzaak waar het asiel mij naar toe gestuurd had. door twee medewerkers op nogal luide toon. schaamde me dood. en kom daar dus ook nooit meer. terwijl ze dus wel die banden in de verkoop hadden. verkoop ze dan niet als je je klanten erom uitscheld. :piew:
    Renee1966
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
    X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

xSuzannex schreef:knip

ik stuur hem naar zijn plek, daar zit hij al te kwispelen omdat ik vervolgens 3 pensstaafjes neerleg.
    zodra ik de voordeur dicht doe, eet hij ze op zijn gemak op, hij pakt ze een voor een, neemt ze mee naar zijn kussen, en ligt rustig te kauwen tot hij op is en dan haalt hij de volgende.
    hij springt op de bank (waar hij zelden op mag als ik thuis ben) kijkt even of ik toevallig vergeten ben iets eetbaars van de salontafel te halen.
    springt weer van de bank af,loopt naar de gang, piept daar wat, loopt weer terug, kijkt nog even of er echt niks eetbaars over is. gaat op de bank liggen, piept, piepen wordt janken, janken wordt soms gillen, dan ligt hij weer een paar minuten rustig, springt weer eens van de bank, en loopt jankend door het huis, om weer piepend en zuchtend op de bank te liggen
    op zich maak ik er meestal geen probleem van, heb ondertussen gewoon echt alle trainingsmethodes geprobeerd (hij is ook al 10, en 8 jaar bij mij) meestal ben ik niet langer dan een half uurtje weg, en ik krijg geen klachten van buren, maar dat wil ik graag zou houden, ook als ik wat langer weg moet
    Pff hij doet het al acht jaar....... lastig hoor.

Heb je ook geprobeerd om, totaal geen aandacht te geven vanaf +/- 15 minuten voor het weggaan en +/-15 minuten negeren bij thuiskomst?
    Jullie hebben nu een heel ritueel bij het weggaan zo met die pensstaafjes en het lijkt wel of hij er zelf nog een vervolgritueel aan vastgeplakt heeft.

Misschien kun je dit eens proberen:
    Oefenen, met een uur lang geen aandacht geven, bijvoorbeeld van 10 tot 11 uur 's- morgens (de tijd dat jij normaal gesproken de hort op gaat).
    Dat een week doen, ook geen oogcontact o.i.d, je hond is er niet.
    Na die week tussen 10 en 11 uur rustig, ZONDER gedag te zeggen of iets dergelijks en de hond minimaal een kwartier geen aandacht gegeven te hebben ,een paar minuten naar buiten.
    Weer terugkomen voor hij gaat piepen, en het 1e kwartier weer geen aandacht.

Heb je dat ook al eens geoefend zo en hoe ging dat dan?

*edit:
    Zie hierboven je nieuwe post, je hebt iets dergelijks al geprobeerd, zonder succes, dan weet ik het ook ff niet meer :D
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

haha dat heb ik idd geprobeerd
    het is gewoon heel erg wisselend,soms kan hij gewoon alleen zijn zonder dat er iets aan de hand is,hooguit dat hij wat onrustig is
    eris geen peil op te trekken
    alleen als hij eenmaalbegint met janken, dan fokt hij zichzelf enorm op, waardoor hij gaat gillen
    en dat is de reden dat ik voor een band wilde gaan, om hem even uit die circel te halen door een schrikreactie....

de reden dat ik pensstaafjes gooi door het huis, is om de aandacht eraf te halen datik wegga, voorheen was het zo dat hij al neurotisch werd zodra hij in de gaten had dat ik wegging (schoenen aan, jas aan) en nu is dat dus zo omgebogen dat hij niet kan wachten tot ik eeeeeeeeiiiindelijk weg ben, zodat hij die overheerlijke pensstaafjes krijgt
    ik negeer hem voor die tijd, ik zorg dat we niet kort daarvoor gespeeld hebben, er is gewoon rust in huis, ik sta op, als hij niet op zijn plek ligt, stuur ik hem erheen, trek mijn schoenen aan, en hij zit al te smakken omdat hij weet wat er aan komt.
    ook bij thuiskomst negeer ik hem compleet, ik doe mijn schoenen uit, jas uit, ruim de boodschappen in, ga achter de pc, en dan zijn we zo'n 15 minuten verder voor ik hem een aai geef.

wat ik nu probeer is de tussendeur dicht, dat hij enkel in de woonkamer kan blijven, en zo minder geluiden van de gallerij hoort
    daar reageerde hij ook nogal op, dan lag hij rustig op de bank, dacht hij wat te horen, en rende weer naar de gang
    maar ondanks dat hij nu dus duidelijk niks hoort, springt hij alsnog veel van de bank af om dan een rondje door de huiskamer te lopen.

ook met (honden)vriendjes die wel normaal rustig alleen thuis kunnen zijn helpt het niets volgens mij
    dan ligt zijn vriendin lekker op cas zijn kussen te pitten, en cas staat in de gang bij thuiskomst.

ik denk dat cas en ik er maar mee moeten leven...
    Renee1966
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
    X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Suus was ook onvoorspelbaar met alleen blijven.
    De ene x een uur of langer stil, de andere x al na 15 minuten blaffen (had een mobilofoon mee om te checken).
    Ik zorgde er al voor dat de deurbel uitstaat, aan de straatkant de gordijnen dicht en de radio zachtjes aan.
    Uiteraard een lange wandeling voor ik wegga.
    Maar zo als gezegd, wisselend resultaat.

Wat bij haar nu goed blijkt te helpen is een deken over de draadbench.
    De deurzijde blijft vrij, de andere 3 zijn afgedekt.
    Nu al 2 weken, geen kik meer gehoord (afkloppen).
    Eline*
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je wil geen discussie, dus die zal ik ook niet beginnen, maar ik wil wel een kanttekening plaatsen. Dit gedrag komt dus in oorsprong voort uit angst gezien je beschrijving. Correctie's kunnen zijn onzekerheid doen toenemen dus zijn angst doen oplaaien waarmee je zijn gedrag doet toenemen of hij andere uitingsvormen gaat geven aan zijn gedrag en bv weer onzindelijk wordt of dingen gaat slopen.
    Groet Eline,
    Juno en Kiki
    Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
    Afbeelding
    Stichting Dierenhulp Cadiz
    Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
    Fin
    Zeer actief

xSuzannex schreef:nee,met dit filmpje heb ik het gedrag uitgelokt
    normaal gesproken haalt hij het niet in zijn hoofd om op die manier iets af te dwingen hahaha (er lag een kluif expres op tafel)
    Als ik thuis ben is het de braafste hond die er is, vrij rustig, speelt gewoon, komt soms een speeltje brengen. ongewenst gedrag is heel makkelijk te stoppen.
    hij heeft er ook geen enkele moeite mee als ik in een andere kamer ben.
    het is puur wanneer ik van huis ga, dat hij soms een keel op zet.
    en daar is hij prima in te corrigeren.... toen ik op kamers woonde gebeurde het wel eens wanneer ik de deur nog niet uit was, en als ik dan de kamerdeur opengooide en een flinke foeiii riep, was het afgelopen.
    het is ook geen verlatingsangst meer te noemen denk ik.... hij wil volgens mij gewoon de controle hebben dat ik moet blijven.

Dan zou ik eerder de koekjestrommelmethode uit de kast halen, snoepjes door het huis heen verstoppen, een voerbal neerleggen, of een kartonnen doos met in krantenpapier gewikkelde snoepjes. Een kong met bevroren vla. En hem van te voren echt goed lang uitlaten.

Ik zou hier echt geen blafband voor gaan gebruiken, idd omdat je zijn onzekerheid en angst ermee kunt versterken. Wel helpt het bij dit soort honden soms om de rangorde wat sterker te benadrukken, om het idee dat hij controle over je heeft weg te nemen. Met Aidan heb ik daarvoor wel de portofoon gebruikt, en dan om te voorkomen dat ik ooit, wanneer dan ook, thuis zou komen net op een moment dat hij blafte of jankte. Met resultaat, want Aidan denkt nu dat hij kan maken dat vrouwtje sneller thuiskomt als hij nou maar stil blijft. :mrgreen:

Een idee kan ook zijn om huiselijke geluiden op te nemen en af te spelen als je weg bent. Dus dat hij af en toe je stem hoort. Kan averechts werken, kan ook werken als een tierelier, kwestie van uitproberen.
    Valerie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Eline* schreef:Je wil geen discussie, dus die zal ik ook niet beginnen, maar ik wil wel een kanttekening plaatsen. Dit gedrag komt dus in oorsprong voort uit angst gezien je beschrijving. Correctie's kunnen zijn onzekerheid doen toenemen dus zijn angst doen oplaaien waarmee je zijn gedrag doet toenemen of hij andere uitingsvormen gaat geven aan zijn gedrag en bv weer onzindelijk wordt of dingen gaat slopen.
    Zoiets kan 2 kanten op gaan. Inderdaad een stuk angstiger worden door een correctie of de hond stopt al in een begin stadium door de correctie zodat hij niet helemaal gek word en gaat gillen en dus nog erger wordt. Hoe langer de hond gilt hoe erger hij zich gaat voelen, als dit in een begin stadium al gestopt wordt gaat hij dus niet tot de level dat hij compleet angstig wordt en gaat janken etc.
    Beetje raar uitgelegd :denken: Ik hoop dat het wat begrijpelijk overkomt :mrgreen:
    xSuzannex
    Zeer actief
    Contacteer:

Renee1966 schreef:Suus was ook onvoorspelbaar met alleen blijven.
    De ene x een uur of langer stil, de andere x al na 15 minuten blaffen (had een mobilofoon mee om te checken).
    Ik zorgde er al voor dat de deurbel uitstaat, aan de straatkant de gordijnen dicht en de radio zachtjes aan.
    Uiteraard een lange wandeling voor ik wegga.
    Maar zo als gezegd, wisselend resultaat.

Wat bij haar nu goed blijkt te helpen is een deken over de draadbench.
    De deurzijde blijft vrij, de andere 3 zijn afgedekt.
    Nu al 2 weken, geen kik meer gehoord (afkloppen).
    ook geprobeerd, hij reageerd niet eens op de deurbel als ik niet thuis ben, niet op gebonk op de ramen.
    bench heb ik ook geprobeerd, dat was hetgene waarmee hij toen wel thuis kon blijven, niet meer de boel onderpieste, maar afdekken werkte averechts, dat ding stond naast mijn bed, hij trok mijn dekbed erdoorheen om stuk te maken (hij sloopte nooit) en het kleed wat er op lag trok hij ook stuk.
    uiteindelijk ging het alleen zijn in de bench wel goed, en heb ik het uitegbouwd naar de deur wel dicht maar niet op slot, achteraf een hele domme keus geweest, want sinds hij door had dat hij die deur open kon maken, accepteerde hij het later toen ik de bench opnieuw nodig had omdat ik het huis uit ging, niet meer en probeerde uit alle macht eruit te breken, tralies door te knagen, etc.
    christo schreef: Dan zou ik eerder de koekjestrommelmethode uit de kast halen, snoepjes door het huis heen verstoppen, een voerbal neerleggen, of een kartonnen doos met in krantenpapier gewikkelde snoepjes. Een kong met bevroren vla. En hem van te voren echt goed lang uitlaten.

Ik zou hier echt geen blafband voor gaan gebruiken, idd omdat je zijn onzekerheid en angst ermee kunt versterken. Wel helpt het bij dit soort honden soms om de rangorde wat sterker te benadrukken, om het idee dat hij controle over je heeft weg te nemen. Met Aidan heb ik daarvoor wel de portofoon gebruikt, en dan om te voorkomen dat ik ooit, wanneer dan ook, thuis zou komen net op een moment dat hij blafte of jankte. Met resultaat, want Aidan denkt nu dat hij kan maken dat vrouwtje sneller thuiskomt als hij nou maar stil blijft. :mrgreen:

Een idee kan ook zijn om huiselijke geluiden op te nemen en af te spelen als je weg bent. Dus dat hij af en toe je stem hoort. Kan averechts werken, kan ook werken als een tierelier, kwestie van uitproberen.
    koekjestrommel methode heb ik uiteraard ook geprobeerd.
    snoepjes door het huis heen verstoppen ook, alleen dat is zo op.
    dingen inpakken, kong, kluif, etc. neemt hij niet als ik van huis ben, zelfs niet als het echt heeeeel erg lekker is, of als hij er al mee begonnen is.
    hij eet enkel de hap slik weg dingen, dus koekjes, brokjes, een pensstaafje is de max, en enkel dingen die hij niet had mogen hebben en dus heeft gestolen, daar doet hij dan wel moeite voor, een toffee netjes uit een papiertje halen en opeten.
    huiselijke geluiden ook geprobeerd :(

er is ook echt geen peil op te trekken hoor, want toen we die blafband/stroomband gingen uitproberen, hebben we het eerst geprobeerd door de webcam aan te zetten, ik gewoon weggegaan op de normale manier, enkel wel de sleutel in de voordeur en mijn mobiel mee, en degene die zou kijken zou mij bellen als er wat gebeurde, ik stond in de buurt, maar cas kon beslist niet weten dat dat zo was... en hij was gewoon stil...
    toen heb ik dus gedrag uitgelokt, bonken op de ramen, aanbellen, dingen waar hij normaal als ik thuis ben gewoon op reageerd, nu gaf hij geen kik en stond er alleen maar naar te kijken.
    nathalie
    Zeer actief
    Contacteer:

Emma schreef:
    nathalie schreef:Ga anders gewoon even terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

waarom geef je er geen uitleg over?
    als je wilt dat mensen ze niet gebruiken, kan je beter wel uitleg geven, anders gaan ze gewoon het internet op.

lijkt me beter als je rustig en op normale manier vertelt waarom jij vindt dat het niet de beste oplossing is. en wat een betere oplossing kan zijn.

of begrijp ik het verkeerd?

ik ben namelijk eens zelf door het asiel nota-bene omgepraat om alleen informatie te vragen over hoe de band werkt. omdat het mij dus niks leek. (onze herplaatser blafte ook als we weg gingen,is met 4 weken trainen ook goed gekomen. zonder hulpmiddellen) ik werd mij daar een partijtje uitgescholden in die dierenzaak waar het asiel mij naar toe gestuurd had. door twee medewerkers op nogal luide toon. schaamde me dood. en kom daar dus ook nooit meer. terwijl ze dus wel die banden in de verkoop hadden. verkoop ze dan niet als je je klanten erom uitscheld. :piew:

Oh maar dat doe ik wel hoor! Ik wijs mensen wel degelijk op andere manieren, maar ik vertik het toch echt om zo'n band te verkopen. Kan wel janken als er er iemand met zo'n band de winkel uit gaat. (niet om een andere discussie uit te lokken, ik weet dat er hier ook mensen zijn die er niks op tegen hebben, en dat "kan ik ook wel begrijpen". Alleen zou ik het mijn eigen honden nooooooit aandoen)
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”