Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tailleband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

tailleband

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik weet niet hoe zo'n ding heet. Maar ik heb dus op een filmpje gezien dat iemand ging hardlopen met 3 bullen en ze vastklikte aan een soort tailleband. Kennen jullie dit en bevalt dit?
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Re: tailleband

Ongelezen bericht door bellabeest »

dat is zo'n heup gordel. heb ze nooit uitgeprobeerd met hard lopen maar mijn ouders vinden het ideaal met nordic walken
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

bellabeest schreef:dat is zo'n heup gordel. heb ze nooit uitgeprobeerd met hard lopen maar mijn ouders vinden het ideaal met nordic walken
Ja dankje die bedoel ik
Gebruiken jouw ouders het met een grote hond?
Ik denk dat ik deze ga bestellen
http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... _15-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Op vakantie gebruikte iemand deze met een Hollandse Herderreu. Aan de gordel klikte ze dan een elastische band van een meter of 8 en indien nodig een leren politielijn. Dit omdat de hond zo enorm trok.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik gebruik de bovenste heupgordel uit jouw link voor het wandelen in de bergen met de honden.
Daarvoor is hij ideaal.
Voor hardlopen zou ik hem niet gebruiken, omdat hij best wel breed is, een smallere, of eentje met van die riemen voor langs je benen (staat iets verder naar beneden op de site) lijkt mij daarvoor meer geschikt.
Zo eentje ga ik zelf ook nog eens bestellen, ik denk dat die beter op zijn plek blijft zitten dan de heupgordel die ik nu heb.
Carmen
Zeer actief

LongFields schreef:Ik gebruik de bovenste heupgordel uit jouw link voor het wandelen in de bergen met de honden.
Daarvoor is hij ideaal.
Voor hardlopen zou ik hem niet gebruiken, omdat hij best wel breed is, een smallere, of eentje met van die riemen voor langs je benen (staat iets verder naar beneden op de site) lijkt mij daarvoor meer geschikt.
Zo eentje ga ik zelf ook nog eens bestellen, ik denk dat die beter op zijn plek blijft zitten dan de heupgordel die ik nu heb.
Ik heb rug/ heup problemen vandaar dat ik hoopte dat een brede beter zou gaan maar nu twijfel ik. Of zou het sowieso teveel kracht op de rug geven? Nu heb ik dat als Arie ineens een ruk aan de riem geeft ik echt een klap op mijn rug krijg
Ik had overigens gisteren al besteld maar heb nog geen bevestigingsemail ontvangen
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

mss een beetje domme vraag maar hoe bevestig je de lijn eraan???
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

door middel van een karabiner. :wink:
Aan de heupgordel zitten 2 lijntjes (meestal van nylon) met aan het einde een d-ring. Door beide d-ringen doe je een karabiner en daar doe je het handvat van je lijn aan.

Afbeelding
Op deze foto zie je de 2 lijntjes met d-stukken en karabiner. Omdat we hier vrij steil afdaalden, moest de riem even los van de heupgordel, vandaar dat ik deze in mijn hand heb hier.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik heb wel de brede gordel en ik vind het juist wel fijn. Ook tijdens het rennen. Een smalle schuurt eerder vind ik zelf. Deze zit redelijk vast om je rug en geeft zeker wel steun.

Overigens kan het wel even duren voor je de bevestiging hebt. Duurt wel vaker 3 dagen ofzo.
Ik heb dus precies dezelfde als jij nu hebt besteld en als deze versleten is dan neem ik weer dezelfde :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”