Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Socrates is vrij kortharig, hij krijgt wel wat "slag" op zijn rug Als het hard regent, dan heeft hij het koud buiten bij een gewone wandeling. Rataplan heeft dan nergens last van. Als we lang lopen in kou gaat hij ook wel eens trillen. Ik dacht dat hij gewoon wat onder de indruk was van alle prikkels. Veel mensen en andere honden, maar nu is hij gewoon relaxed. Vreemden kunnen hem zo aanhalen hij verblikt er niet van. Hij blijft zelfs gewoon netjes naast me zitten.
Hij komt natuurlijk uit Griekenland, ander klimaat. Kan zijn vacht nog wennen aan deze temperaturen? Of zijn het generaties "zomervachtjes" en blijft dat zo?
Ik wil niet te betuttelend zijn met jasjes maar goed als hij het nodig heeft........
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ik heb altijd gedacht dat een hond die bv veel buiten was een dikkere vacht zou krijgen, ik weet niet hoe lang jou griekje al hier is
zou zijn vacht dan ook niet dikker worden ?
En als er gerilt word van de kou deed ik de hond een trui aan.
Rhiannon schreef:Ik heb altijd gedacht dat een hond die bv veel buiten was een dikkere vacht zou krijgen, ik weet niet hoe lang jou griekje al hier is
zou zijn vacht dan ook niet dikker worden ?
En als er gerilt word van de kou deed ik de hond een trui aan.
Hij is sinds 1 augustus bij ons. Hij rilde toen ook maar ja het regende toen hard. En hij zat in de rugzak met een handdoek om zich heen.
Ja misschien krijgt hij een dikkere vacht, volgende winter kan hij misschien wel zonder. Zolang hij los kan rennen is er niets aan de hand maar aan de riem heeft hij het volgens mij koud. Ik ga toch meten, hij hoeft het niet altijd aan natuurlijk.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gewoon proberen Ik heb het ook bij mijn herplaats teefje gedaan. Die kwam gewoon uit Nederland maar waarschijnlijk nooit buiten. Trillen en zowat paniek van een beetje wind en regen. Met een jasje aan liep ze meteen ontspannen en daar gaat het om.
Onze Franse Bull heeft ook een jasje hoor! Voor de wat koude en winderige dagen en hij vind het heerlijk!
Ik dacht eerst dat hij het niks zou vinden maar hij heeft er nooit een probleem van gemaakt!
Hij was ook altijd aan het trillen met wind en regen en dan wilde hij zo snel mogelijk naar binnen. Met het jasje gaat het stukken beter!
Meneer houdt alleen wel van rollen in het gras en in het zand (we lopen elke dag een heel stuk op het strand) dus ik moet het jasje wel vaak wassen! Haha!
Het is gewoon een jasje voor erbij (het is eigenlijk meer een wollen truitje) en het staat nog leuk ook! Als is dat voor mij het minst belangrijke! Als mijn schatje maar lekker warm is!
Samara is nu 5 jaar in nederland en die heeft het nog steeds koud bij bepaalde weersomstandigheden en die krijgt gewoon een skaijasje met fleecevoering aan, waterdicht tegen de regen en sneeuw en net wat warmer door de fleece voering.
Als ik flink met haar doorloopt heeft ze het niet koud, het is meer als ze zelf loopt temeuten en dat is met guur koud en nat weer.
Als hij zichzelf niet kan verwarmen en zijn vacht is niet toereikend zou ik een jas aandoen, het verschil tussen binnen en buiten is nou eenmaal heel groot.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ik zou niet terughoudend zijn met een jas. Kiki heeft nog steeds met gure dagen een jas aan. Ze is wel beter gewend aan de kou dan eerst, maar prettig vindt ze het nog steeds niet.
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn. Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.https://hondenhesjes.jimdo.com/
Panda draagt ook een jas als het koud is en vooral bij nat weer. Ik vind nu de overgang te groot van binnen naar buiten en dan wil ze niet lopen en bibbert, dus lekker de jas aan ik vind het niet betuttelen, ik trek toch zelf ook een jas aan en leef in dezelfde temperatuur als mijn hond
Crista schreef:Ik heb deze week een jas voor Mitch besteld van Hurrta:
Deze heeft hij alleen aan bij heel koud en nat weer en als hij aangelijnd is. Zodra hij los loopt kan hij zichzelf wel warmhouden
Ik heb deze week een jas voor Mitch besteld van Hurrta:
Deze heeft hij alleen aan bij heel koud en nat weer en als hij aangelijnd is. Zodra hij los loopt kan hij zichzelf wel warmhouden
Deze jas ziet er mooi uit! Maar blijft hij goed zitten?
Het lijkt namelijk zo dat hij met één band over de middel vast zit.
Gaat die band dan niet schuiven oid?
Ik ben namelijk ook opzoek naar jas voor onze hond en zit sterk te twijfelen
tussen deze jas van Hurtta of de K9 overcoat van Ruffwear.
Wij hebben voor 2 van onze ridgebacks ook de Hurtta winterjas en die blijft heel goed zitten.
Vanachter zit elastiek waar je de achterpoot doorhaald dus verschuift de jas niet.