Ik heb tijdelijke het teefje en de gecasteerde reu van mijn zus te logeren.
Ongeveer 5 dagen geleden merkte ik op dat haar vulva wat gezwollen was. Ook maakte ze spelbuigingen naar mijn reuen.
Dit doet ze normaal niet, zodoende heb ik de honden direct gescheiden.
2 dagen later verloor ze bloed en 3 dagen later liet ze zich dekken door de gecastreerde reu.
Ook piept Sammie sinds gister heel wat af.
Ik denk dus dat ze op haar hoogtepunt is.
Klopt dit?
Hoe lang gaat dit duren en hoe lang moeten ze nog gescheiden blijven?
Ik las dat het +/- 3 weken duurd, maar dat teven maar 3 dagen echt vruchtbaar zijn en zich laten dekken.
Klopt dat?
Ik heb totaal geen ervaring met teven, dus alle info is welkom :N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid hoe werkt dat?
Moderator: moderatorteam
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Loopsheid hoe werkt dat?
Hmmm...er is geen eenduidig antwoord aangezien iedere teef anders reageert.
Marouck "stond" al vanaf dag 2 voor een reu en hield dat vol tot dag 21, volgens mij zou ze zich zowat die hele periode ook gewoon hebben laten dekken (ze was behoorlijk hitsig zeg maar
).
Bij Biène is het totaal anders. De eerste 1,5 week merk je weinig aan haar. Ze houdt zich goed schoon, druppelt alleen op het moment dat ze wat opgewonden raakt (deurbal, riem omdoen etc). Maar daarna is er een paar dagen geen land met haar te bezeilen omdat ze dan echt duidelijk op haar hoogtepunt is, ongeveer van dag 12 tot en met dag 14 duurt dat bij haar. Dan wordt er hier thuis ook behoorlijk wat afgedekt door Marouck
Daarna is het weer over, vloeit ze nog wel wat maar de interesse en het uitdagende gedrag is dan wel weer weg.
Ik train gedurende de dagen dat ze echt "staat" niet met haar, maar meestal hoef ik dus maar 1 of 2 trainingen over te slaan.
Marouck "stond" al vanaf dag 2 voor een reu en hield dat vol tot dag 21, volgens mij zou ze zich zowat die hele periode ook gewoon hebben laten dekken (ze was behoorlijk hitsig zeg maar
Bij Biène is het totaal anders. De eerste 1,5 week merk je weinig aan haar. Ze houdt zich goed schoon, druppelt alleen op het moment dat ze wat opgewonden raakt (deurbal, riem omdoen etc). Maar daarna is er een paar dagen geen land met haar te bezeilen omdat ze dan echt duidelijk op haar hoogtepunt is, ongeveer van dag 12 tot en met dag 14 duurt dat bij haar. Dan wordt er hier thuis ook behoorlijk wat afgedekt door Marouck
Daarna is het weer over, vloeit ze nog wel wat maar de interesse en het uitdagende gedrag is dan wel weer weg.
Ik train gedurende de dagen dat ze echt "staat" niet met haar, maar meestal hoef ik dus maar 1 of 2 trainingen over te slaan.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- MechelGin
- Vaste gebruiker
Het kan ontzettend wisselen per hond hoe de loopsheid verloopt en of je de honden gescheiden moet houden.
In jouw geval zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de honden gescheiden houden totdat de loopsheid helemaal voorbij is.
Het kan inderdaad voorkomen dat teefjes op de 'hoogtepunt-dagen' wat onrustiger zijn en soms zelfs piepen. Dat lijkt me dus bij jouw teefje ook het geval.
Ik kan me voorstellen als het nieuw is dat het even wennen is, maar elke teef is anders (net als vrouwen
) dus succes ermee!
In jouw geval zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de honden gescheiden houden totdat de loopsheid helemaal voorbij is.
Het kan inderdaad voorkomen dat teefjes op de 'hoogtepunt-dagen' wat onrustiger zijn en soms zelfs piepen. Dat lijkt me dus bij jouw teefje ook het geval.
Ik kan me voorstellen als het nieuw is dat het even wennen is, maar elke teef is anders (net als vrouwen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Moet je ze gescheiden houden van je zus?
Want die reu is gecastreerd, dus dat heeft verder toch geen effect.
Ik denk dat je een aantal dagen loopsheid hebt gemist trouwens, want zelfs al zou een teef zich willen laten dekken vanaf dag 2, dan zou dat fysiek niet lukken.
Als ze niet apart moeten, zou ik het alleen 's nachts doen (vanwege koppelingen zonder toezicht).
Want effect heeft het allemaal toch niet, dus wat maakt het uit?
Want die reu is gecastreerd, dus dat heeft verder toch geen effect.
Ik denk dat je een aantal dagen loopsheid hebt gemist trouwens, want zelfs al zou een teef zich willen laten dekken vanaf dag 2, dan zou dat fysiek niet lukken.
Als ze niet apart moeten, zou ik het alleen 's nachts doen (vanwege koppelingen zonder toezicht).
Want effect heeft het allemaal toch niet, dus wat maakt het uit?