Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

koud voor pup?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

duba
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heidewachtel

koud voor pup?

Ongelezen bericht door duba »

Wij gaan zondag een pup van 8 weken ophalen (heidewachtel) Het is nu alleen zo koud dat ik het bijna sneu vind voor het hondje... :(

Hij moet natuurlijk regelmatig naar buiten voor de zindelijkheidstraining (ook 's nachts, -15 :80: )

Nu ligt ie nog lekker met 9 andere pups in het nest (ze komen wel iedere dag even buiten trouwens)

Ben ik te soft als ik denk dat mijn puppy het koud gaat krijgen?
Onze vorige hond kregen we als pup in de zomer dus ik heb geen ervaring met jonge hondjes in de kou.
Ik wil in ieder geval de eerste nachten een kruik bij hem leggen.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: koud voor pup?

Ongelezen bericht door Felix »

Je hoeft hem (of haar ?) natuurlijk geen uren door de sneeuw te laten banjeren, iets wat ik tenstelligste ook zou afraden! Echter, een plasje of een puppen-poepie, dat moet gewoon kunnen in de tuin, of op/in een veldje in de buurt. Als je maar ook in ogenschouw neemt, dat hij waarschijnlijk nog niet al zijn entingen e.d. gehad heeft, en niet al te veel met andere honden (nog) in aanraking laat komen ...

Suc6 en gefeliciteerd met het nieuwe pupseltje in huis! :ok:
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Zowiezo goed plan voor de eerste nachten een kruik! :ok: het is inderdaad wel koud nu voor een kortharige pup ja. toch lekker naar buiten gaan, hij moet er toch aan wennen maar dan heel kort.
Je draag hem bijvoorbeeld naar het gras laten hem zn behoefte doen als dat lukt, dan sta jij als een gek te juichen (krijg je het lekker warm van) en dan weer snel naar binnen de warme woonkamer in..je kant het dan gewoon uitbouwen...
Groetjes Lianne
duba
Vaste gebruiker

Zo kort mogelijk naar buiten dan maar dus.
ik heb al een super sexy joggingbroek aangeschaft voor de nachtelijke plasjes :N:

We hebben echt enorm veel zin in dit kleine puppebeest :love:
Alleen de kou is wat jammer...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Komt wel goed hoor, wij hebben ook een kleuter momenteel.
Zorg dat ie lekker warm kan liggen. Of die kruik moet wet ik niet, waar gaat pupje slapen de eerste tijd?
Als het bij jullie op de slaapkamer is (raad ik wel aan), zorg dan dat hij niet in de tocht ligt.
Lekker veel knuffels en dingen erbij helpen dan.
Zoals deze van Ikea:
Afbeelding
Wij hebben meerdere van dit soort dingen, daar kunnen ze heerlijk tussen wegkruipen.
Ze zijn pupveilig (geen inslikbare oogjes) en niet duur.
Ons frummeltje ligt tussen nijlpaard, tekkel en een kussenachtig ding, en dan op een vetbedje en in een mand. Ligt veilig en lekker warm :ok:

Veel plezier alvast met je kleutertje!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Inderdaad een lekker holletje maken.

Voor buiten zou ik gewoon even kijken. Als het kleine ding nu steeds loopt te trillen als ze een plasje moet kan je een jasje aan doen.
Als ze in beweging zijn en lekker los lopern worden ze vaak wel warm, maar aan de lijn blijven ze sneller koud. Ook komt de sneeuw voor een pup natuurlijk best hoog. Wij hebben onze kortharige honden met dit weer ook een jas aan als het bewolkt of donker is (als het zonnetje schijnt niet).
Ik zal gewoon even kijken hoe het gaat en eventueel de fokker ook even vragen.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Mijn eerste pup lag op de slaapkamer in een doos naast mijn bed. Als hij een plasje moest doen 's nachts, zette ik hem in een lege kattenbak met daarin een krant. Overdag maakte ik hem wel gewoon op de normale manier zindelijk, en dat heeft voor mij prima gewerkt. Ik ben nl. erg gesteld op mijn nachtrust en een hevige koukleum. :wink:
duba
Vaste gebruiker

pup komt in de bench vlakbij ons te staan 's nachts.
Knuffels zijn hier in huis genoeg :lol1: daar kan ik wel een paar van inpikken voor Duko :wink:
Op onze slaapkamer is het niet heel warm trouwens (eigenlijk koud....)
Ik wil wel proberen om hem 's nachts ook buiten te laten plassen (misschien denk ik daar na 1 nacht met deze temperaturen heeeeeel anders over :smile: )
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Wij hadden hier een Engelse Springer van 7,5 week en deze liep gewoon in de sneeuw. De eerste dagen gewoon korte stukjes. Maar hij had het niet snel koud. En s'nachts sliep hij lekker in de bench op een deken. Geen kruik verder.
Dit was met de kerst sneeuw.
Afbeelding
duba
Vaste gebruiker

Hij heeft inderdaad geen last van de kou!Ik heb er meer last van dan hij :smile: Hij vindt de sneeuw leuk. Hij heeft afgelopen nacht wel een kruikje gehad. Meer mijn eigen idee dat hij dat nodig had waarschijnlijk :8):
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”