Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zoek

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

de purmerpeitjes
Actief
Mijn ras(sen): Shar-Pei
Aantal honden: 2

Ik zoek

Ongelezen bericht door de purmerpeitjes »

Ik weet eigenlijk niet hoe het heet maar eigenlijk zoek ik een stevige riem met ring(en) eraan,( het liefst van leer) waar je dus de lijn van je hond aan vast kan maken, zodat je zelf met je handen vrij kunt lopen. Het ziet er eigenlijk gewoon uit als een stevige broekriem, zeg maar.

Nu kwam ik laatst iemand tegen die dat had, zij droeg die riem over haar jas, zij had het in Belgie op een cursus gekocht. Maar ik heb niet gevraagd waar en hoe zo'n riem heet. Hebben jullie enig idee? Het lijkt mij nl wel wat voor in het bos voor als ik met Timo loop. De damespeien lopen toch al los en dan zou ik Timo kunnen aanlijnen aan die riem (ring) en kan ik ook lekker met mijn handen vrij lopen. Niet dat het mij wat uit maakt dat ik hem vast moet houden, maar toch lijkt het mij wel wat...

Ik heb hier wel een band, ooit op de beurs gekocht, daar zit een tasje aan en een plekje voor een fles water en je kan er nog wat spulletjes in kwijt. Ook hieraan zaten 2 ringen waar je je hond aan kan lijnen zodat je je handen vrij hebt. Nou dat is een ring voor een ieniemienie hond, maar niet voor een SharPei. Ik had Timo er aan vastgemaakt ( om te testen), hij nam 1 sprint, ring kapot, gewoon uitelkaar getrokken....

Dus het gaat om echt een stevige riem ( koppelriem? ) met een echte stevige ring eraan.
Wie o wie...weet waar je dat kunt kopen? En wat het kost? Ik heb ook al gegoogeld, maar ik weet dus niet hoe zo'n riem heet, dus met googelen kom je gewoon op hondenriemen ( halsbanden) uit en dat bedoel ik dus niet
Afbeelding
Tess i.m (2007) Amy i.m. (2011) Fleur i.m. (2013)
guusjepp
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond & Chinese Crested Powder Puff
Aantal honden: 3

Re: Ik zoek

Ongelezen bericht door guusjepp »

http://www.abaca.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes, Urs
-------------------------------------------------
en de 3 "Puffjes" - Guusje, Edje & Koosje
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

heel simpel handsfree riem gegoogeld en kijk nou

http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... ts_id=1914" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.natteneuzen.nl/categories/Tu ... free-tuig/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou een politielijn nemen, dan lig je minder snel omver als ie een sprint neemt ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
de purmerpeitjes
Actief
Mijn ras(sen): Shar-Pei
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door de purmerpeitjes »

Marjoleine schreef:Ik zou een politielijn nemen, dan lig je minder snel omver als ie een sprint neemt ;)
Die heb ik, een politielijn, maar ik wilde het gewoon eens "handsfree" proberen :D
Ieder geval degene die gereageerd hebben bedankt. Heb net al een oplossing bedacht.
Ik neem een stevige leren riem en heb hier nog een grote karabijnhaak liggen, ga ik even testen of het was is om zo te lopen.
In ieder geval bedankt.
Afbeelding
Tess i.m (2007) Amy i.m. (2011) Fleur i.m. (2013)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”