Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik wil met Lukas een weekje kanovaren/kamperen in Finland komende zomer.
Er zijn zoveel soorten zwemvesten en in alle prijsklassen te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Heeft er iemand ervaringen met hondenzwemvesten? Ik hoor ze graag!
Hoe dat kanovaren in Finland eruit ziet kun je hier mooi zien op een filmpje dat ik in 2008 maakte: " onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt! Dat merk was ik al tegengekomen, zijn tevens de duurste, maar voor mn manneke is alleen het beste (veiligst en meest comfortabel) goed genoeg.
Onze honden dragen ook altijd een zwemvest als we met de zeilboot weggaan. Ze kunnen natuurlijk wel zwemmen, maar als ze op het IJsselmeer of de Waddenzee overboord kukelen zijn we natuurlijk niet zomaar weer bij ze. Het zwemvest geeft ze meer drijfvermogen zodat ze niet zo snel uitgeput raken. Bovendien heeft een zwemvest vaak een felle kleur zodat je ze goed kunt zien. Ook op een meer of in koud water is een zwemvest handig. De meeste honden zijn natuurlijk niet van die getrainde zwemmers en kunnen snel uitgeput of in paniek raken. Dit moet je niet onderschatten. Dus het is veel veiliger om op wat groter water een zwemvest aan te doen.
Ik vond het belangrijk te kunnen passen dus heb het zwemvest voor Mullu toen in een winkel gekocht.
Wilde er persé 1 met een handvat zodat je de hond evt met een pikhaak weer aan boord kunt hijsen of iig tegen kunt houden als ie overboord slaat. Zo'n handvat is denk ik voor vanuit de kano ook wel erg handig.
Jaymz heeft een zwemvest van Ruffwear. Bij het waterwerk zijn er mensen met andere merken hondenzwemvesten, maar die van Ruffwear vind ik persoonlijk het best zitten. Kwalitatief zijn ze lekker stevig, kortom voor ons geen ander merk zwemvest meer. Of Ruffwear ook zwemvesten in hele kleine maten heeft weet ik niet.
Ik koop mn hondenzwemvesten altijd in van die speciale botenwinkels, daar hebben ze echt goede zwemvesten en kun je uitgebreid passen welke het beste zit.
Ody gaat bij ons ook nooit mee zonder zwemvest. Sommige mensen lachen ons uit, maar er is best druk scheepverkeer hier en als je hond in het water valt/springt zie je alleen zo'n klein koppie. Dat valt echt niet op. In zo'n zwemvest zien andere boten haar tenminste goed drijven.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Reny schreef:
owhhhhhh dit vind ik wel een hele stoere foto
(kijkt nu even hoopvol naar een slapende Bob en zucht)
Dank je.
Ik fotografeer de trainingen van het waterwerk altijd (bij waterwerkwest.nl) en die staan dan op http://www.hondinactie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En iedere hond die van zwemmen houdt kan dit wel. Hoewel het trainen voor Newfoundlanders opgezet is, kunnen mensen die ook eens mee willen doen eigenlijk altijd wel meedoen. Zelfs voor kleinere rassen zijn er zwemvesten en dummies aanwezig.
Dus mocht je eens zin hebben om met Bob dit te gaan doen, dan kun je altijd wel een keertje langskomen. Het is niet eens zo ver van je vandaan.
Reny schreef:
Dank je.
Ik fotografeer de trainingen van het waterwerk altijd (bij waterwerkwest.nl) en die staan dan op http://www.hondinactie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En iedere hond die van zwemmen houdt kan dit wel. Hoewel het trainen voor Newfoundlanders opgezet is, kunnen mensen die ook eens mee willen doen eigenlijk altijd wel meedoen. Zelfs voor kleinere rassen zijn er zwemvesten en dummies aanwezig.
Dus mocht je eens zin hebben om met Bob dit te gaan doen, dan kun je altijd wel een keertje langskomen. Het is niet eens zo ver van je vandaan.
marye schreef:
Doen ze ook iets van eendaagse workshops?
Caja zou het geweldig vinden denk ik.
Nee dat doen zij niet (het is vrijwilligerswerk). Wel worden er af en toe demonstraties gegeven, waarbij iedereen zijn hond mee mag laten zwemmen. Maar mocht je een keer langskomen en het is niet te druk dan kun je altijd wel meedoen. Of je mailt een keer of je mee kan doen. Dan maakt de drukte niet uit.
Om een idee te geven, bij het zwemmen zijn er twee banen waarin geoefend wordt. En gemiddeld komen er tussen de 25 en 40 Newfoundlanders meetrainen. Het is altijd heel gezellig en alles wordt goed begeleidt. Als je hond niet kan zwemmen krijgt de hond ook zwemles.
Bij de NNFC (newfoundlanderclub) wordt dit in verschillende regio's in georganiseerd. Sommige regio's zien liever geen andere rashonden (of kruisingen) meetrainen, maar dat kun je het beste navragen.
Reny schreef:
Dank je.
Gezien
Ik zag ook dat je de clubfotograaf van Bob z'n club bent
marye schreef:Doen er bij waterwerkwest.nl regelmatig wel eens andere rassen mee?
Ja. De meeste andere rassen zijn van mensen die ook een Newfoundlander hebben, maar er komen ook vragen van andere rasverenigingen, kynologenclubs, mensen met een ander ras die een keer mee willen trainen. En ik denk dat als jij aangeeft dat je een keer mee zou willen trainen met Caja, dat dat altijd wel mogelijk is.
marye schreef:Doen er bij waterwerkwest.nl regelmatig wel eens andere rassen mee?
Ja. De meeste andere rassen zijn van mensen die ook een Newfoundlander hebben, maar er komen ook vragen van andere rasverenigingen, kynologenclubs, mensen met een ander ras die een keer mee willen trainen. En ik denk dat als jij aangeeft dat je een keer mee zou willen trainen met Caja, dat dat altijd wel mogelijk is.