Nog zo'n land, waar ze 1000 jaar achterlopen, je wordt kotsmisselijk van de beelden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenleed in India, niet voor gevoelige zieltjes
Moderator: moderatorteam
- Bibeltje
- Actief
- Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix - Locatie: Kortenaken/Odrimont
- Contacteer:
Dierenleed in India, niet voor gevoelige zieltjes
http://meerut-incident.synthasite.com/
Nog zo'n land, waar ze 1000 jaar achterlopen, je wordt kotsmisselijk van de beelden.
Laatst gewijzigd door Bibeltje op 12 feb 2010 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Dierenleed in India
dan ga ik niet kijkenBibeltje schreef:http://meerut-incident.synthasite.com/
Nog zo'n achterlijk land, waar ze 1000 jaar achterlopen, je wordt kotsmisselijk van de beelden.
![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Bibeltje
- Actief
- Contacteer:
Re: Dierenleed in India...opgepast schokkende beelden
Bibeltje schreef:http://meerut-incident.synthasite.com/
Nog zo'n achterlijk land, waar ze 1000 jaar achterlopen, je wordt kotsmisselijk van de beelden.
![]()

- Bibeltje
- Actief
- Contacteer:
Als je er gevoelig aan bent, kijk je best niet. Het is niet zo fraai wat ze daar doen

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik ook niet, heb nu nog die beelden van dat topic hondenleed op de Antillen voor ogen..renee-uk schreef:dan ga ik niet kijkenBibeltje schreef:http://meerut-incident.synthasite.com/
![]()
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik kijk echt nooit naar dat soort dingen, ik kan er niet van slapen en ik kan er toch niks aan veranderen.Expecting schreef:Ik ook niet, heb nu nog die beelden van dat topic hondenleed op de Antillen voor ogen..renee-uk schreef:dan ga ik niet kijkenBibeltje schreef:http://meerut-incident.synthasite.com/
![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vind dat een hele lage en arrogante boute uitspraak om er van uit te gaan dat hun achterlijk zijn.
Zo kijk mij eens een beter mens zijn dan een ander.
Dat ze niet netjes zijn met hun honden kun je zeggen en ben het ook met je eens .
Maar dat is vanuit ons stand punt en luxe positie en hoe wij ingeprent zijn.
Was je daar geboren dan had je ook niet beter geweten.
Als dat hier zou gebeuren dan mag je het achterlijk vinden en noemen .
Dat ze niet netjes zijn met hun honden kun je zeggen en ben het ook met je eens .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Bibeltje
- Actief
- Contacteer:
Kan goed zijn, het heeft niks met arrogantie te maken. Voor mij is dit onrecht en mishandeling, daar kan ik niet mee weg
Het is niet goed te praten, zeker niet de manier waarop het gebeurt.
Het is toch wel erger dan "niet netjes", het is ronduit wreed.
Als je dan toch wil liquideren zijn er andere manieren, niet deze sadistische, wrede methoden waarbij ze er nog staan te lachen.
En dan mag je dit niet achterlijk noemen.
Make my day
Het is niet goed te praten, zeker niet de manier waarop het gebeurt.
Het is toch wel erger dan "niet netjes", het is ronduit wreed.
Als je dan toch wil liquideren zijn er andere manieren, niet deze sadistische, wrede methoden waarbij ze er nog staan te lachen.
En dan mag je dit niet achterlijk noemen.
Make my day

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Dierenleed in India, niet voor gevoelige zieltjes
Kheb niet eens gekeken. Laatste staat me nog op het netvlies, maar sorry als ik wat verkeerds zeg. Overal ter wereld is dierenleed. In het ene land erger dan in het andere land. Soms idd zelfs zo dat men ze gewoon echt mishandeld. Maar om die topics elke keer voorbij te zien komen
Noem het raar, maar ik zie daar het nut niet van in hoor. Mensen gaan vaak ondanks dat ze niet "willen" toch kijken en blijven met een klote gevoel zitten want je kunt er toch niks aan doen.
Als je er wel wat aan wilt doen lijkt het mij heb beste een soort stichting op te zetten en je hard te maken voor die dieren. Anders? Ja weten dat het gebeurt en er niet al te veel van wakker liggen. Er zijn zoveel dingen in het leven dat als je dat steeds hier zou neerzetten je je eigenlijk nog schuldig zou gaan voelen dat "wij" hier leven
Kindermishandeling-mensensmokkel-gedwongen prostitutie noem maar op.
Als je er wel wat aan wilt doen lijkt het mij heb beste een soort stichting op te zetten en je hard te maken voor die dieren. Anders? Ja weten dat het gebeurt en er niet al te veel van wakker liggen. Er zijn zoveel dingen in het leven dat als je dat steeds hier zou neerzetten je je eigenlijk nog schuldig zou gaan voelen dat "wij" hier leven
Kindermishandeling-mensensmokkel-gedwongen prostitutie noem maar op.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Natuurlijk is dat afschuwelijk.
Maar in onze ogen en belevingswereld.
Niet vanuit die van hun ,anders deden zij dit niet.
Als dat hier zou gebeuren kun je daar een etiket opplakken van achterlijk en niet te accepteren.
Mijn opa en familie leden slachten vroeger ook nog hun eigen vee.
Ging niet op de manier die nu van toepassing is.
Omdat wij nu zijn sneller veranderen in dat opzicht qua dierenrechten en ook mensen rechten.
Maar wij noemen opa ook geen achterlijk volk.
Omdat het bij hun wat minder snel gaat qua rechten en wat wij als normen en waarden zien wil niet zeggen dat het achterlijk volk is.
Als dat hier zou gebeuren kun je daar een etiket opplakken van achterlijk en niet te accepteren.
Omdat wij nu zijn sneller veranderen in dat opzicht qua dierenrechten en ook mensen rechten.
Omdat het bij hun wat minder snel gaat qua rechten en wat wij als normen en waarden zien wil niet zeggen dat het achterlijk volk is.

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ik kijk niet!!!
kan er al helemaal niet tegen, maar doen ze daar dan? honden doodslaan of iets?

- Maxine
- Zeer actief
Vind ik ook.bouvierpoedel schreef:Natuurlijk is dat afschuwelijk.
Natuurlijk is het vreselijk wat ze met hun honden doen, en daar ben ik ook absoluut tegen, maar je mag het niet zo veralgemenen. In nederland en belgie worden ook hééééél wat verkeerde dingen gedaan, maar daarom zijn we toch geen achterlijk land?

- iones
- Zeer actief
Sadisme of wreedheid is nooit goed te praten vanuit cultuur, geloof of traditie. Vanuit geen enkele reden eigenlijk. Die mensen weten verdomde goed dat dieren kunnen lijden. Ze hebben toch hersens, dus toch verstand?bouvierpoedel schreef:Vind dat een hele lage en arrogante boute uitspraak om er van uit te gaan dat hun achterlijk zijn.
Het heeft TOTAAL niets met luxe of gebrek er aan te maken of je dieren pijnigt of niet. Je kunt dat ten alle tijden achterwege laten. Wreedheid is gewoon niet nodig.
Iets minder achterlijk dan daar. Want ook hier moeten nog regels en wetten dusdanig aangepast worden omdat de situatie vatbaar is voor verbetering. En geef toe mensen die dergelijke dingen met dieren doen zijn behoorlijk achterlijk, ongeacht het land waar ze wonen of de cultuur waar ze uit komen.Maxine schreef:
Vind ik ook.
Natuurlijk is het vreselijk wat ze met hun honden doen, en daar ben ik ook absoluut tegen, maar je mag het niet zo veralgemenen. In nederland en belgie worden ook hééééél wat verkeerde dingen gedaan, maar daarom zijn we toch geen achterlijk land?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Sandor
Iemand die zo'n uitspraken doet is verschrikkelijk kortzichtig.En geef toe mensen die dergelijke dingen met dieren doen zijn behoorlijk achterlijk, ongeacht het land waar ze wonen of de cultuur waar ze uit komen.
Die zijn gewoon opgegroeid zonder het respect en liefde die wij honden toeschrijven.
Dat vind je op elk vlak terug.
In de Noordeljke helft van Thailand worden veel meisjes ontmaagd door hun vader of broer. Die meisjes vinden dat 'normaal' en gaan er geen drama's over maken.
Zijn al die mensen ook achterlijk?
Neen, die zijn gewoon opgegroeid met andere normen en waardes. Je mag het gerust allemaal verschrikkelijk degoutant vinden (dat is het ook), maar als je dergelijke zaken bestempelt met 'achterlijk' ben je een klein, beperkt persoontje.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Sandor schreef:Iemand die zo'n uitspraken doet is verschrikkelijk kortzichtig.En geef toe mensen die dergelijke dingen met dieren doen zijn behoorlijk achterlijk, ongeacht het land waar ze wonen of de cultuur waar ze uit komen.
Die zijn gewoon opgegroeid zonder het respect en liefde die wij honden toeschrijven.
In de Noordeljke helft van Thailand worden veel meisjes ontmaagd door hun vader of broer. Die meisjes vinden dat 'normaal' en gaan er geen drama's over maken.
Neen, die zijn gewoon opgegroeid met andere normen en waardes. Je mag het gerust allemaal verschrikkelijk degoutant vinden (dat is het ook), maar als je dergelijke zaken bestempelt met 'achterlijk' ben je een klein, beperkt persoontje.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Hanneke2
- Zeer actief
Er zit een levensgroot verschil tussen onverschilligheid/onwetendheid en moedwillig doodsbange dieren doodmartelen en daar hartstikke veel lol in hebben.Sandor schreef:Iemand die zo'n uitspraken doet is verschrikkelijk kortzichtig.En geef toe mensen die dergelijke dingen met dieren doen zijn behoorlijk achterlijk, ongeacht het land waar ze wonen of de cultuur waar ze uit komen.
Ja, joh, het is traditie, dus dan is het okee. Een kind dat hier in Nederland door een broer of vader verkracht wordt heeft daar ook alleen maar problemen mee omdat het ze aangepraat wordt. Zoiets zeg je hier.In de Noordeljke helft van Thailand worden veel meisjes ontmaagd door hun vader of broer. Die meisjes vinden dat 'normaal' en gaan er geen drama's over maken.
Je hebt cultuur en traditie en opvoeding, maar als dat allesbepalend was veranderde er nooit iets. Je hebt hier en daar gelukkig ook mensen die het - ook al zijn ze opgegroeid in een bepaalde traditie - tegen de borst stuit om weerloze wezens onnodig vreselijk pijn te doen. Jammer genoeg zat er niet zo iemand in die groep mensen in India.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
In India lopen ze niet allemaal honden af te slachten hoor.
Als je daar tot een bepaalde kaste behoord ben je per defintie al minder dan een hond.
Heel kort door de bocht kun je ook zeggen dat naar mate de levens standaard hoger word dat er ook heel veel verwijten naar "beneden " getrapt worden als zijnde achterlijk.
Het is zo makkelijk om maar even te zeggen dat het achterlijk volk is vanuit een positie van luxe en je eigen kunnen veroorloven.
De zorg en liefde voor een dier hangd ook af of je het je kunt veroorloven .
Als jij op straat geboren word en moet bedelen om een hap vreten en je word gezien als een hoop stront en puur aan het overleven bent.
Kun je je geen normen en waarden veroorloven die wij er op na houden aangaande honden.
Laat staan dat je er aan gaat denken.
Maar soms dan lijkt het net of wij een beter soort mens zijn omdat wij anders met honden om gaan.
En dat even bevestigen door dat soort typeringen te geven als achterlijk.
,
Als je daar tot een bepaalde kaste behoord ben je per defintie al minder dan een hond.
Heel kort door de bocht kun je ook zeggen dat naar mate de levens standaard hoger word dat er ook heel veel verwijten naar "beneden " getrapt worden als zijnde achterlijk.
Het is zo makkelijk om maar even te zeggen dat het achterlijk volk is vanuit een positie van luxe en je eigen kunnen veroorloven.
De zorg en liefde voor een dier hangd ook af of je het je kunt veroorloven .
Als jij op straat geboren word en moet bedelen om een hap vreten en je word gezien als een hoop stront en puur aan het overleven bent.
Kun je je geen normen en waarden veroorloven die wij er op na houden aangaande honden.
Laat staan dat je er aan gaat denken.
Maar soms dan lijkt het net of wij een beter soort mens zijn omdat wij anders met honden om gaan.
En dat even bevestigen door dat soort typeringen te geven als achterlijk.
,

- smoekie
- Zeer actief
Dus omdat het hun "achterlijke" cultuur is is het goedSandor schreef:Iemand die zo'n uitspraken doet is verschrikkelijk kortzichtig.En geef toe mensen die dergelijke dingen met dieren doen zijn behoorlijk achterlijk, ongeacht het land waar ze wonen of de cultuur waar ze uit komen.
.
Iemand die zulke uitspraken doet ziet mijn inziens meer dan zij die niet verder kijken dan de neus lang is en zeggen dat het hun cultuur is omdat zij nou eenmaal "gewoon" opgroeien zonder het respect en de liefde die wij de honden toeschrijven.
Meisjes in afrika worden geslagen zodra hun "man" volwassen is. Dat is hun cultuur, maar dat neemt niet weg dat ik het weerzinwekkend vindt terwijl zij het "normaal" vinden. Uithuwelijken van minimensjes is achterlijk, minimensjes besnijden en in de grond stoppen is achterlijk en zo kan ik wel ff doorgaan. Hoe hun "cultuur" ook is, ik blijf het achterlijk vinden. Dat jij dat dan kortzichtig zou vinden prima. Ieder zijn eigen visie.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Smoek het gaat niet zozeer over goed of slecht.
In jouw belevenis is het slecht en niet te denken dat je dat nooit zou doen.
Dat is goed.
Maar jij en ik zijn in Nederland opgegroeit en dat bepaald ons denken en handelen.
Wij weten niet beter.
Als een soort inprenting van een hond.
Bij hun is dat net zo als bij ons.
Zijn zijn niet anders gewend en voor hun is het " normaal " omdat zij zo ingeprent zijn.
Als je al die geadopteerde buitenlandse kinderen terug in hun oude omgeving zet krijgen ze ook de kriebels.
En als je een nederlands kind daar op laat groeien neemt die ook het algemeen handelen en denken over.
Dus je kunt niet zomaar een etiketje plakken als zijnde achterlijk.
Als je bent opgegroeid met andere normen en waarden dan ons en niet beter weet.
Wij weten ook niet beter dan wat we weten omdat wij hier zijn opgegroeid.
Jij zult ook weer ietsje anders dan je ouders of grootouders omgaan en handelen in het leven.
Maar dat is per definitie niet beter of slechter.
Of dat je je ouders typeerd als zijnde achterlijk.
Zij wisten ook niet beter als dat waar zij mee opgroeide.
Dat is goed.
Maar jij en ik zijn in Nederland opgegroeit en dat bepaald ons denken en handelen.
Wij weten niet beter.
Zijn zijn niet anders gewend en voor hun is het " normaal " omdat zij zo ingeprent zijn.
Als je al die geadopteerde buitenlandse kinderen terug in hun oude omgeving zet krijgen ze ook de kriebels.
En als je een nederlands kind daar op laat groeien neemt die ook het algemeen handelen en denken over.
Jij zult ook weer ietsje anders dan je ouders of grootouders omgaan en handelen in het leven.

- smoekie
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Smoek het gaat niet zozeer over goed of slecht.
Dat is goed.
Wij weten niet beter.
Klopt ook. En daar heb je ook 100% gelijk in. Maar zoals zij onze "cultuur" als "achterlijk" of misschien wel raar of wat dan ook bestempelen is er mijn inziens niets mis om zo ook over hun cultuur mensonterende cultuur te denken, laat staan kortzichtig
- iones
- Zeer actief
Dan nog zou je er niet op gericht moeten zijn om bij een ander lijden te veroorzaken. Alle mensen weten in hun hart heel goed dat dieren ook kunnen lijden. Dat kunnen ze horen als de dieren beginnen te schreeuwen.Sandor schreef:
Jij bent een klein beperkt persoontje. WAnt je beseft namelijk niet wat je zelf zegt, wat voor gevolgen dat heeft.
Wat denk je van al die somalische meisjes die een hel moeten doorgaan door besnijdenis? Door CULTUUR! Man, lul toch niet!
Ik oordeel daar zeker over! Niemand in de hele wereld heeft het recht om een bij een ander mens of dier een dergelijk lijden te veroorzaken. Geen enkele reden kan dat goedpraten.
Precies! Dit gaat niet meer over onachtzaamheid. Dit gaat over wreedheid. Onachtzaamheid is passief. Wreedheid is actief. Het is willens en wetens iets uitvreten wat een groot lijden veroorzaakt.Hanneke2 schreef:
Er zit een levensgroot verschil tussen onverschilligheid/onwetendheid en moedwillig doodsbange dieren doodmartelen en daar hartstikke veel lol in hebben.
Precies! Als mensen denken dat alles goed te praten is onder het mom van cultuur of traditie, dan zijn ze behoorlijk kortzichtig.Hanneke2 schreef:
Ja, joh, het is traditie, dus dan is het okee. Een kind dat hier in Nederland door een broer of vader verkracht wordt heeft daar ook alleen maar problemen mee omdat het ze aangepraat wordt. Zoiets zeg je hier.
Je hebt cultuur en traditie en opvoeding, maar als dat allesbepalend was veranderde er nooit iets. Je hebt hier en daar gelukkig ook mensen die het - ook al zijn ze opgegroeid in een bepaalde traditie - tegen de borst stuit om weerloze wezens onnodig vreselijk pijn te doen. Jammer genoeg zat er niet zo iemand in die groep mensen in India.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ik ben het toch wel met iones eens.
omdat hun zo opgevoed zijn hoef je het zelf toch niet te doen? omdat er hier alcoholisten zijn die hun kinderen ook drank geven betekend niet dat hun later dat ook maar gaan doen.
die dieren lijden toch, dat weten ze donders goed, cultuur of niet er zijn altijd andere manieren.
en als die cultuur hier wordt toegepast, een vader die zijn kinderen ontmaagd wordt er toch ook over idioot en achterlijk gesproken. dat vind ik daar net zo goed, cultuur of niet
omdat hun zo opgevoed zijn hoef je het zelf toch niet te doen? omdat er hier alcoholisten zijn die hun kinderen ook drank geven betekend niet dat hun later dat ook maar gaan doen.
die dieren lijden toch, dat weten ze donders goed, cultuur of niet er zijn altijd andere manieren.
en als die cultuur hier wordt toegepast, een vader die zijn kinderen ontmaagd wordt er toch ook over idioot en achterlijk gesproken. dat vind ik daar net zo goed, cultuur of niet

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja misschien ben ik wel een klein bekrompen mannetje in jou ogen en belevenis.
Maar dat zegt niet dat dat de waarheid is.
Jij zit zovol van haat dat je helemaal niet goed kan lezen en begrijpen wat ik schrijf.
Maar dat zegt ook niet dat dat de waarheid is.
Je vergeet te lezen dat ik het ook afkeur.
Je vergeet te lezen dat ik het er ook niet mee eens ben.
Ik probeer het alleen van een andere invals hoek te bekijken.
En geloof mij als ik zeg dat ik ook net als jou graag zie dat het morgen afgelopen zou zijn.
Maar dat zak niet snel gebeuren door iedereen of een heel volk maar te betempelen als achterlijk.
Dan juist gaan mensen op hun achterbenen staan en in het verweer.
Jou en mijn denken hebben we ook niet allemaal zelf bedacht aangaande bepaalde zaken.
Daar spelen mensen in onze omgeving ook in mee.
Net als daar.
Je begint over meisjes die besneden worden.
Denk je nu echt dat ik dat goed vind.?
Maar dat is daar niet van de ene dag op de andere dag zo gekomen en dat krijg je morgen ook niet weg.
Misschien door kerels uitgevonden ,maar wel ook door de vrouwen in stand gehouden.
Als je daar maar tegen aan gaat schoppen dan zullen die vrouwen dat ook niet opgeven omdat jij dat met getrap en gescheld als zijnde achterlijke cultuur opgeven.
Voor hun is dat ook een iets geworden waardoor zij zich staande kunnen houden en daardoor een recht van bestaan hebben.
Zou een beetje respect en inleving hoe alles verband houd ook niet op zijn plaatst zijn omdan van die insteek te proberen hun daar op hun eigen manier en tijd hun leven zelf meerwaarde te geven.
En dat het dan fijn is om een Iones naast zich te hebben staan als steun ipv een iones die alles op haar tijd ,voorwaarde er doorheen wil jagen.
En hun ook nog achterlijk vind .
Bij ons is ook niet alles van de ene op de andere dag veranderd.
Opa en oma's denken en handelen ook nog niet ietsje anders dan wij doen.
Oma's waren ook nog ondergeschikte figuren en voor aanrecht en bed bestemt.
Maar daar zaten en speelde ook andere factoren achter.
En hebben ook respect voor oma en trekken haar ook niet aan de haren ons tijdperk in .
En ja ik vind het heel onbeschoft om een hele bevolking te bestempelen als zijnde achterlijk.
En tegerlijker tijd zogenaamd te roepen dat je het ook zo zielig vind voor de hondjes en besneden vrouwen.
Ik ga jou familei ook niet achterlijk noemen omdat jou oma of neef er iets ouderwets idée op na houd.
Of jouw hele familie als achterlijk bestempelen als jij toevallig arm geboren bent en onderdrukt word als vrouw ,en je vreten niet van een bord eet maar van de vloer.
Juist omdat jij het beter hebt en beter e kanssen hebt gehad en een betere scholing geeft jouw per definitie niet het recht om iemand achterlijk te noemen.
Juist dan zou het je sieren als je wat meer begrip toond waarom en hoe .
En verder dat je neus lang is kijkt.
En dat jij als europees opgeleide vrouw met kennis beter zonu moeten weten dat je met begrip en nadenken meer zou bereiken dan met trappen en schelden.
Maar dat zegt niet dat dat de waarheid is.
Jij zit zovol van haat dat je helemaal niet goed kan lezen en begrijpen wat ik schrijf.
Maar dat zegt ook niet dat dat de waarheid is.
Je vergeet te lezen dat ik het ook afkeur.
Je vergeet te lezen dat ik het er ook niet mee eens ben.
Ik probeer het alleen van een andere invals hoek te bekijken.
En geloof mij als ik zeg dat ik ook net als jou graag zie dat het morgen afgelopen zou zijn.
Maar dat zak niet snel gebeuren door iedereen of een heel volk maar te betempelen als achterlijk.
Dan juist gaan mensen op hun achterbenen staan en in het verweer.
Jou en mijn denken hebben we ook niet allemaal zelf bedacht aangaande bepaalde zaken.
Daar spelen mensen in onze omgeving ook in mee.
Net als daar.
Je begint over meisjes die besneden worden.
Denk je nu echt dat ik dat goed vind.?
Maar dat is daar niet van de ene dag op de andere dag zo gekomen en dat krijg je morgen ook niet weg.
Misschien door kerels uitgevonden ,maar wel ook door de vrouwen in stand gehouden.
Als je daar maar tegen aan gaat schoppen dan zullen die vrouwen dat ook niet opgeven omdat jij dat met getrap en gescheld als zijnde achterlijke cultuur opgeven.
Voor hun is dat ook een iets geworden waardoor zij zich staande kunnen houden en daardoor een recht van bestaan hebben.
Zou een beetje respect en inleving hoe alles verband houd ook niet op zijn plaatst zijn omdan van die insteek te proberen hun daar op hun eigen manier en tijd hun leven zelf meerwaarde te geven.
En dat het dan fijn is om een Iones naast zich te hebben staan als steun ipv een iones die alles op haar tijd ,voorwaarde er doorheen wil jagen.
En hun ook nog achterlijk vind .
Bij ons is ook niet alles van de ene op de andere dag veranderd.
Opa en oma's denken en handelen ook nog niet ietsje anders dan wij doen.
Oma's waren ook nog ondergeschikte figuren en voor aanrecht en bed bestemt.
Maar daar zaten en speelde ook andere factoren achter.
En hebben ook respect voor oma en trekken haar ook niet aan de haren ons tijdperk in .
En ja ik vind het heel onbeschoft om een hele bevolking te bestempelen als zijnde achterlijk.
En tegerlijker tijd zogenaamd te roepen dat je het ook zo zielig vind voor de hondjes en besneden vrouwen.
Ik ga jou familei ook niet achterlijk noemen omdat jou oma of neef er iets ouderwets idée op na houd.
Of jouw hele familie als achterlijk bestempelen als jij toevallig arm geboren bent en onderdrukt word als vrouw ,en je vreten niet van een bord eet maar van de vloer.
Juist omdat jij het beter hebt en beter e kanssen hebt gehad en een betere scholing geeft jouw per definitie niet het recht om iemand achterlijk te noemen.
Juist dan zou het je sieren als je wat meer begrip toond waarom en hoe .
En verder dat je neus lang is kijkt.
En dat jij als europees opgeleide vrouw met kennis beter zonu moeten weten dat je met begrip en nadenken meer zou bereiken dan met trappen en schelden.

- iones
- Zeer actief
Ik heb een tip voor je bouvierpoedel: lees "mijn woestijn" van Warris Dirie maar eens.
Dan besef je dat er geen invalshoek is. Meer een hoek waar je met je rug in staat als vrouw. Die hoek.
Dan besef je dat er geen invalshoek is. Meer een hoek waar je met je rug in staat als vrouw. Die hoek.
-
Mojuan
- Zeer actief
Bouvierpoedel,
Ik begrijp precies wat je bedoelt te zeggen, en ik ben het volledig met je eens!
Zeggen dat mensen of een groep achterlijk is, dat is ergens tegenaan trappen zonder verder te denken, en zonder over het werkelijke probleem te denken/praten.
Dat die dingen gebeuren is vreselijk!
Dat mensen dat kunnen doen is vreselijk!
Maar die mensen groeien idd zo op, leven in een maatschappij waar dat 'normaal' is.
Maar dat maakt ze nog niet achterlijk.
Ze denken er niet over na, ze weten niet beter, het gebeurt om ze heen, en dus doen ze het ook.
En ik geloof echt wel dat er een minderheid is die WEL met de dieren meevoelt, en die er zelf niet aan meedoet.
Waarschijnlijk zijn er zelfs mensen bij die er niet van kunnen slapen, die erom huilen.
Maar wat kunnen zij er tegenin brengen?
Hier in Nederland is het bijvoorbeeld heel normaal om samen te gaan wonen zonder getrouwd te zijn, om te scheiden als je getrouwd bent, om opnieuw te trouwen enz.
Nu besef ik ook wel dat daarmee niemand lichamelijk gepijnigd wordt.
Maar er zijn ook culturen waarin dat absoluut niet kan, je trouwt, en je gaat samenwonen, en je blijft voor altijd bij elkaar.
Die mensen zijn het niet eens met onze manier van doen, al die verscheurde families/gezinnen.
Vrouwen met kinderen van meerdere vaders enz. Maar daarom zijn wij nog niet achterlijk.
Achterlijk zijn heeft niets te maken met mishandeling.
Sadistisch? ja, dat is het wel.
Noem het zoals het is.
Ze hebben geen inlevingsvermogen in wat het dier moet doorstaan, dat hebben ze nooit geleerd.
Je ziet het hier in Nederland ook gebeuren.
Ouders die hun dieren en kinderen slaan, en die kinderen groeien daarmee op, de kans dat zij zelf zich ook zo gaan gedragen is zeer groot.
Ik begrijp precies wat je bedoelt te zeggen, en ik ben het volledig met je eens!
Zeggen dat mensen of een groep achterlijk is, dat is ergens tegenaan trappen zonder verder te denken, en zonder over het werkelijke probleem te denken/praten.
Dat die dingen gebeuren is vreselijk!
Dat mensen dat kunnen doen is vreselijk!
Maar die mensen groeien idd zo op, leven in een maatschappij waar dat 'normaal' is.
Maar dat maakt ze nog niet achterlijk.
Ze denken er niet over na, ze weten niet beter, het gebeurt om ze heen, en dus doen ze het ook.
En ik geloof echt wel dat er een minderheid is die WEL met de dieren meevoelt, en die er zelf niet aan meedoet.
Waarschijnlijk zijn er zelfs mensen bij die er niet van kunnen slapen, die erom huilen.
Maar wat kunnen zij er tegenin brengen?
Hier in Nederland is het bijvoorbeeld heel normaal om samen te gaan wonen zonder getrouwd te zijn, om te scheiden als je getrouwd bent, om opnieuw te trouwen enz.
Nu besef ik ook wel dat daarmee niemand lichamelijk gepijnigd wordt.
Maar er zijn ook culturen waarin dat absoluut niet kan, je trouwt, en je gaat samenwonen, en je blijft voor altijd bij elkaar.
Die mensen zijn het niet eens met onze manier van doen, al die verscheurde families/gezinnen.
Vrouwen met kinderen van meerdere vaders enz. Maar daarom zijn wij nog niet achterlijk.
Achterlijk zijn heeft niets te maken met mishandeling.
Sadistisch? ja, dat is het wel.
Noem het zoals het is.
Ze hebben geen inlevingsvermogen in wat het dier moet doorstaan, dat hebben ze nooit geleerd.
Je ziet het hier in Nederland ook gebeuren.
Ouders die hun dieren en kinderen slaan, en die kinderen groeien daarmee op, de kans dat zij zelf zich ook zo gaan gedragen is zeer groot.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Juist.
Net als wij ons conformeren en ons aan de "regels"houden van onze zogenaamde normen en waarden doen hun dat ook.
Dat wij toevallig de kans hebben gekregen en je van alle kanten info en onderwijs kan krijgen geeft ons nog niet het recht om een ander volk als achterlijk te typeren.
Voor ons is het heel normaal om zo te kunnen leven en handelen als wij doen.
Maar dat heb je ook niet zelf verworven.
Daar zijn ook heel wat offers/slachtoffers gemaakt om deze rechten eigen te maken door onze voorouders.
Als je vanuit deze ongelooflijke luxe positie die je ook maar hebt gekregen zonder daar zelf wat voor te doen ,dan vind ik niet dat je het recht hebt om je zelf te veroorloven om een ander volk als achterlijk te typeren.
Juist omdat jij je meer vrijheden en uitspraken kan veroorloven en een beter onderwijs hebt gehad zou moeten zorgen dat je verder kan kijken en beter moet weten .
Net als wij ons conformeren en ons aan de "regels"houden van onze zogenaamde normen en waarden doen hun dat ook.
Dat wij toevallig de kans hebben gekregen en je van alle kanten info en onderwijs kan krijgen geeft ons nog niet het recht om een ander volk als achterlijk te typeren.
Voor ons is het heel normaal om zo te kunnen leven en handelen als wij doen.
Maar dat heb je ook niet zelf verworven.
Daar zijn ook heel wat offers/slachtoffers gemaakt om deze rechten eigen te maken door onze voorouders.
Als je vanuit deze ongelooflijke luxe positie die je ook maar hebt gekregen zonder daar zelf wat voor te doen ,dan vind ik niet dat je het recht hebt om je zelf te veroorloven om een ander volk als achterlijk te typeren.
Juist omdat jij je meer vrijheden en uitspraken kan veroorloven en een beter onderwijs hebt gehad zou moeten zorgen dat je verder kan kijken en beter moet weten .

- iones
- Zeer actief
Dat ze actief bezig zijn met het martelen van dieren, dat is daar heus geen regel hoor.
-
Mojuan
- Zeer actief
Nee, dat begrijp ik.iones schreef:Dat ze actief bezig zijn met het martelen van dieren, dat is daar heus geen regel hoor.
Maar daarom zijn ze nog niet achterlijk.
Wel is het sadistisch, en vreselijk dat het gebeurt!

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik begrijp je wel Iones.
Maar net zo goed als dat wij hebben geleerd vanuit ook onze luxe om het niet te doen en niet kan.
Hebben hun geleerd dat het wel kan en mag.
Algemeen denken en handelen.
Het begrip welzijn en goed en kwaad heeft een andere lading en invulling voor hun maar ook voor ons.
Als ik jou je klitoris afsnijd en je mishandeld en je hond opvreet.
Dan kun je zeggen dat ik een achterlijke klootzak ben.
Omdat ik hier ben opgegroeid .
Dus ook met een ander normbesef.
Maar als iemand dat daar doet kun je hem niet met onze normen en waarden om de oren slaan.
Maar net zo goed als dat wij hebben geleerd vanuit ook onze luxe om het niet te doen en niet kan.
Hebben hun geleerd dat het wel kan en mag.
Algemeen denken en handelen.
Het begrip welzijn en goed en kwaad heeft een andere lading en invulling voor hun maar ook voor ons.
Als ik jou je klitoris afsnijd en je mishandeld en je hond opvreet.
Dan kun je zeggen dat ik een achterlijke klootzak ben.
Omdat ik hier ben opgegroeid .
Dus ook met een ander normbesef.
Maar als iemand dat daar doet kun je hem niet met onze normen en waarden om de oren slaan.

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
@ Bouvierpoedel ik ben het met je eens
En verder: ik ken (sorry, ik wéét van) hele volksstammen die Nederland als "achterlijk" bestempelen in verband met onze standpunten ten opzichte van drugsgebruik, abortus en euthanasie.
Ook heb ik vooral uit allochtone hoek heel veel commentaar gehoord op de manier waarop we in Nederland omgaan met onze bejaarden.
Voor heel veel culturen is zelfstandig wonen en speciale tehuizen toch eigenlijk "not done".
Ik heb zelfs wel eens de term "achterlijk" gehoord in verband hiermee.
't is maar met welke bril je het bekijkt is het niet
En verder: ik ken (sorry, ik wéét van) hele volksstammen die Nederland als "achterlijk" bestempelen in verband met onze standpunten ten opzichte van drugsgebruik, abortus en euthanasie.
Ook heb ik vooral uit allochtone hoek heel veel commentaar gehoord op de manier waarop we in Nederland omgaan met onze bejaarden.
Voor heel veel culturen is zelfstandig wonen en speciale tehuizen toch eigenlijk "not done".
Ik heb zelfs wel eens de term "achterlijk" gehoord in verband hiermee.
't is maar met welke bril je het bekijkt is het niet