Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kangal of Anatolische Herder

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
lottiepeutertje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): poedel en Anatolische herder

Re: Kangal of Anatolische Herder

Ongelezen bericht door lottiepeutertje »

Hallo Peter, :(
Het klopt idd dat anatolen vaak in asiels belanden, helaas. Het is van groot belang dat mensen voor ze een Kangal/ Anatool/karabash/coban kopegi ( geen ras met zoveel namen) :oohja: aanschaffen beseffen wat ze in huis halen.Het kunnen hele lieve lobbesen zijn.Maar deze honden zijn over het algemeen niet zo tolerant naar vooral honden die hen vreemd zijn. Dan is het zelfstandige karakter vaak een groot probleem wat zich met name uit in weg loop gedrag.
wij zetten ons al jaren in om verwaarloosde Anatolen te herplaatsen maar ook honden van uit asiels een juist onderkomen te bieden. Het valt alleen niet altijd mee een thuis voor dit ras te vinden. Afgelopen maand hebben wij er drie herplaatst. van 7maanden, 4 jaar en 5 jaar. Volgens mij heb jij ook telefonisch contact met ons gezocht.
Wat ook altijd een opsie is om contact te leggen met de rasvereniging de VHB en te vragen naar DHr Vink.

Ik doe in ieder geval mijn best, want regelmatig word er best wel navraag naar wat oudere honden gedaan.
groetjes Jacqueline :smile1:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”