Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen tegen de hitte

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Spikey2008
Vaste gebruiker

Wat te doen tegen de hitte

Ongelezen bericht door Spikey2008 »

Ik heb een jack russel en hij heeft de tik om met de hitte vooral in de zon te liggen. Alleen nu de hitte blijft aan houden heeft hij het ook veel te heet. Hij zoekt continue binnen de koelte op; op de tegels liggen, tegen de bank noem maar. Ik geef hem zo nu en dan een ijsblokje waar hij mee speelt. Maar ik lees op het forum ook over de koelbanden/matten. Echter een plastic fles met koud water in zijn mand, een koude doek op zijn lijf of een natte theedoek om zijn nek vind ie maar niks. Kortom is het dan zinvol om een dergelijke koelband/mat aan te schaffen of hebben jullie andere tips?

Bedankt alvast
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Wat te doen tegen de hitte

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik leg van die pakkingen/compressen die je gebruikt bij een kneuzing tegen zijn lijf/in zijn nek, na het wandelen. Even een paar minuten, werkt prima. Na gebruik gaan ze de vriezer weer in. Ideaal.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik heb hier een peuterzwembadje neergezet. 50 cent vorig jaar gekocht, even vullen met water en klaar :D
Zelfs mijn herdertje past er met 4 poten in
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:Voor een kortsnuit vind ik zo'n koelband/mat nog wel zinnig, voor een Russell grote flauwekul ;-) Zó vaak is het niet heet in NL en zó goedkoop zijn die krengen ook niet :80:
Gewoon een opblaasbaar zwembadje in de tuin of en paar keer onder de tuinslang door. :ok:
Ik geloof dat ik dat aan mijn kortsnuit moet vertellen. ;) We spannen ons niet teveel in met deze hitte, maar die voelt zich uitstekend en wil zelfs af en toe nog wel even een sprintje trekken. Benauwd? Nee hoor. :) Gewoon normaal hijgen.

Om op het onderwerp terug te komen; Wij hebben van die blauwe schelpen, die vaak als kinderzandbak worden gebruikt. :) Ze zijn niet zo duur, kunnen niet lek raken en onze honden vinden het heerlijk. :) Lekker afkoelen.
Afbeelding
Toros&Sultan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kangal 2x

Ongelezen bericht door Toros&Sultan »

Ik heb normaal 1 eetbak vol en 1 bak met water vol als ik naar werk ga per hond.
Nu heb ik 1 eetbak vol en 2 bakken vol met water per hond omdat ze altijd buiten leven.
Toros gaat (zoals gewoonlijk) zo lomp lomp liggen in schaduw, en Sultan gaat dan in haar hokje, helemaal koel en geen gezeur :P
Groeten van Tuba en Alpa
Pootje van Toros & Sultan
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ik maak een handoek nat en dan leg ik het op de koppies en dan in de nek,om het buikkie heen en dan gaat het weer
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Spikey2008
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Spikey2008 »

Bedankt voor jullie tips. Ik ga maar eens op zoek naar een klein zwembadje en de koelbanden/matten laat ik maar achterwege.
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

Ik hoorde vanmorgen een tip op de radio, wel niet specifiek voor honden, maar meer om je huis te koelen bij gebrek aan een airco.
Neem een ventilator, een natgemaakte uitgewrongen badhandoek en een stoel met een spijlen rugleuning.
Handdoek over de leuning van de stoel hangen en de ventilator er achter zetten, schijnt goed te koelen.
Ga het hier zo ook even proberen, want het is hier binnen nu al 27,5 gr.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb zo'n koel halsband en die werkt echt, niet alleen bij de honden maar ook bij mij. :mrgreen:
Verder heb ik nog ouderwetse kruiken liggen die ik in de mand leg, en af en toe een koude natten handdoek na het wandelen.
Badje kan hier helaas niet op het balkon.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”