Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondengeur in huis
Moderator: moderatorteam
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Hondengeur in huis
Oke, logisch gevolg als je een hond in huis hebt ook niet HET probleem maar meer het volgende...
We hebben een 5 maanden oude pup in huis die goed zindelijk is maar die heel soms (per ongeluk expres) nog wel eens een plasje binnen doet.
Daarbij ook regelmatig opvangpuppies in huis die ook niet allemaal 1.2.3. zindelijk zijn.
Maar nu blijf ik die urinelucht zo erg ruiken.
Zodra er een plasje ligt dep ik het meteen droog en dweil dan met dettol en/of allesreinger maar toch...
Vooral wanneer ik van boven naar beneden loop (open trap in de woonkamer) ruik ik het heel sterk ondanks meerdere malen dweilen.
Hoe krijg ik die geur weg?
Ik heb al geur weg van beaphar gehaald maar dit heeft nog niet HET effect helaas.
Iemand tips?
We hebben een 5 maanden oude pup in huis die goed zindelijk is maar die heel soms (per ongeluk expres) nog wel eens een plasje binnen doet.
Daarbij ook regelmatig opvangpuppies in huis die ook niet allemaal 1.2.3. zindelijk zijn.
Maar nu blijf ik die urinelucht zo erg ruiken.
Zodra er een plasje ligt dep ik het meteen droog en dweil dan met dettol en/of allesreinger maar toch...
Vooral wanneer ik van boven naar beneden loop (open trap in de woonkamer) ruik ik het heel sterk ondanks meerdere malen dweilen.
Hoe krijg ik die geur weg?
Ik heb al geur weg van beaphar gehaald maar dit heeft nog niet HET effect helaas.
Iemand tips?

-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Re: Hondengeur in huis
Tja, het is lastig om die geur echt weg te krijgen vrees ik.
Ik gebruik voor buiten Bio stalfris, daar werkt het goed. Misschien eens proberen, succes
Ik gebruik voor buiten Bio stalfris, daar werkt het goed. Misschien eens proberen, succes
-
S@ndr@
- Zeer actief
schoonmaakazijn neutraliseert de geur 
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik weet niet wat voor een soort vloer je hebt maar als het plavuizen zijn dan kan het zijn dat de lucht in de voegen zit en dan moet je woon de boel even in de week zetten door het goed nat te maken met een sterk sopje. Ik deed dat ook altijd 1x per week in de keuken , met name als we puppen hadden, en als je dan ziet wat er losweekt uit de voegen........
dat lukt je niet met gewoon dweilen want dan reinig je enkel het gladde oppervlak.
Succes!
dat lukt je niet met gewoon dweilen want dan reinig je enkel het gladde oppervlak.
Succes!
Sandra

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
soppen met biotex groen...hét middel tegen vervelende hardnekkige geurtjes 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Wow wat een tips allemaal! geweldig dat er toch oplossingen voor bestaan (hopelijk)!!!!
In de keuken en gan liggen plavuizen dus die kan ik wel laten weken maar in de woonkamer hebben we een houten vloer dus dat is wat moeilijker.
In de keuken en gan liggen plavuizen dus die kan ik wel laten weken maar in de woonkamer hebben we een houten vloer dus dat is wat moeilijker.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
warm water, azijn, fijnwasmiddel. Werkt echt geweldig 
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Oke bedankt weer, ik ben gelukkig al een heel eind gekomen met jullie tips.
Vindt een normale hondengeur niet erg, natte hond is al wat minder maar nog goed te harden maar de urinelucht ervan, ieks.
Denk dat mijn laatste opvanghondje (een russeltje) het ergens stiekem in een hoekje had gedaan dat niet meteen opviel en dat daardoor lekker ingetrokken is, bleh.
Vindt een normale hondengeur niet erg, natte hond is al wat minder maar nog goed te harden maar de urinelucht ervan, ieks.
Denk dat mijn laatste opvanghondje (een russeltje) het ergens stiekem in een hoekje had gedaan dat niet meteen opviel en dat daardoor lekker ingetrokken is, bleh.

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
-
Bmamavan2
- Zeer actief