En graag foto's
Wij hebben dus nu deze band en die vind ik dus te klein:

Moderator: moderatorteam

Uuhhmmmm nou dat hadden wij wel met een ketting. De duitse herder van mijn zus werd daar behoorlijk kaal van. Van een goede halsband overigens niet.Veroo schreef:Je kunt het beste een grove slipketting nemen en dan vast klikken.
Dus idd niet op strop.
Roestvrij nemen en je kunt jaren vooruit. Het slijt niet en is het beste voor de vacht.
Je ziet vaker bij honden dat de haren in hun nek afgesleten zijn door de wrijving van de halsband.
Dat heb je met een ketting niet.
Groetjes!

ja maar dan zonder die geribbelde schakels onderaan.MARC_S schreef:Zoiets in goudkleur?

Neh.....MARC_S schreef:Zoiets in goudkleur?

Ik heb geen herder :N:MARC_S schreef:Ik ga daar ook maar eens naar kijken. Misschien ga ik nog om voor een leren maar dit is wel handig en ik hou er zelf ook niet van als de nek van mijn honden de deuk van de halsband heeft terwijl die af is. Dus als dit werkt ben ik wel benieuwd

onzin, ik heb de banden nooit op slip gehad en van die fijnschakels brak het haar weldegelijk af.Veroo schreef:Als je hond net kaal word van de ketting dan gebruik je em op slip.
Als de ketting van de strop staat heb je dat niet

voor 3 euro gekocht

je beledigt me echt niet hoorS@ndr@ schreef:Ik vind die grove schakel dingen wel lelijk hoorsorry ik wil niemand beledigen, maarre ik zou het niet doen

ook bij zo'n grove schakel Suzanne?LongFields schreef:Ik denk dat je het haar in de nek van Eva wel kunt vergeten als je een ketting gaat gebruiken. Bij de Laekense die zo'n ding uberhaupt nog om hebben gaat het ruwe haar er in nagenoeg alle gevallen juist uit door het gebruik ervan.
Ik zou dus zelf nooit een ketting voor mijn honden gebruiken.
Een platte halsband is het handigst voor dit soort vachten, van leer of van nylon maakt niet zo veel uit.
Ik heb zelf nylon halsbanden van 2,5 cm breed in het zwart met een snelsluiting (van Hunter). Deze bevallen mij prima.

Het zou best kunnen hoor, de vachten zijn natuurlijk erg verschillend, maar de schakels zijn wel zo groot dat er niet echt makkelijk haar inkomt dat er uitgetrokken kan worden en dat gebeurde me wel bij de kleinere schakels.LongFields schreef:Bij mijn weten wel. Ik heb ze zelf nooit voor mijn honden gebruikt (vind ze zelf eerlijk gezegd erg lelijk, vooral omdat de schakels in verhouding tot de bouw van de hond nogal grof zijn) maar ken wel anderen die dit soort schakels hebben gebruikt en daar vanaf zijn gestapt.
Een stokhaarvacht of korthaarvacht is natuurlijk niet te vergelijken met een ruwhaarvacht. Zeker als het deel van de vacht op de hals redelijk plukrijp is, blijven er volgens mij heel snel plukken bovenvacht in de schakels hangen.

Onze herders thuis hadden ze voorheen ook hoor, maar ik ben gewoon helemaal niet meer zo van het ijzerwerk.renee-uk schreef:je beledigt me echt niet hoorS@ndr@ schreef:Ik vind die grove schakel dingen wel lelijk hoorsorry ik wil niemand beledigen, maarre ik zou het niet doen
ten eerste valt over smaak niet te twisten en ten tweede heb ik ze niet voor het mooi.
Ik vind ze handig, praktisch en hun haar breekt er niet van en dat vind ik belangrijker dan dat ze met een dure leren band omlopen waarbij dat wel gebeurt.
Bovendien heb ik helemaal niks met dure mooie banden, vind de meeste oerlelijk en ze verminderen in mijn ogen heel vaak de uitstraling van een hond.
Zoals ik al zei: over smaak valt nou eenmaal niet te twisten