Ik heb ook een pettube en ben er erg tevreden over. Het is echt geen fragiel dingetje, super degelijk en stevig!
Omdat ik zelf geen auto heb en nogal eens met anderen meerij naar een wandelgebied, vind ik het prettig dat ik zo geen modder en haren in andemans auto achterlaat.
Een heel groot voordeel vind ik ook dat hij zo plat op te bergen is en in no time in een auto uit te klappen is. Hiervoor nam ik wel een grote varikennel mee, maar die moest dan eerst uit elkaar, in de auto, en weer in elkaar zetten. Anders paste het niet in een Aygo. Met de pettube gaat dit veel makkelijker en sneller.
Regelmatig gebruik ik hem in een 3-deurs van een vriendin, dat is dan wat lastiger, maar het wil wel. De opening van de pettube zit dan niet voor een autodeur, maar net erachter, voor het 'dichte' deel naast de achterbank. Ik trek dan de tube aan een kant wat naar voren om de hondjes in en uit te laten stappen zonder dat ze de hele auto vol modder smeren.
De kussens gebruik ik er niet in, ik leg gewoon een vetbed op de bodem. Van de ronde bodem hebben ze echt geen last, past mooi in de ronding van de autostoelen. Met de kussens neemt de hoogte af en zou mijn mixje Bella niet meer rechtop erin kunnen staan. Zonder kussens kan ze dat nog prima (schofthoogte 42cm)
Mensen die het een keer willen uitproberen mogen hem van mij best lenen trouwens

(Apeldoorn)