Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Bij jullie honden ook volop aan de gang?
Ik heb vandaag de helft van Biènes vacht in het bos achtergelaten.
Had overigens ook bijna mezelf daar achter moeten laten, want door werkzaamheden in het bos (met name kap van zieke/dode bomen) was het hele pad zo kapot gereden door de machines dat ik al glibberend en glijdend het bos in ging. Daarom had ik bedacht via een andere route het bos uit te rijden.....ik wist op een gegeven moment dus niet meer waar ik zat en de route was niet veel beter bereidbaar dan de route het bos in :N: :N:
Voorlopig maar even een ander rustig stukje bos gaan zoeken vrees ik.
En de auto door de wasstraat rijden morgen, is nu meer bruin van de modder dan groen.
pfff yep.. zo op het oog zie je het niet... maar als ik na het stofzuigen een paar minuten later weer overal plukken zag liggen... en ik de kraag van Finn kon plukken.. dan is het weer zover.. ben ook vanmorgen met kam naar het open veld getrokken.. alsof er een dood schaap lag :N: ...
En toen moest Bluf nog
yep, het is niet grappig meer hier, een uur na het schoonmaken lijkt het alweer alsof er een week niks gedaan is.
heb cas vandaag maar onder de douche gedaan (hij begon ook te ruiken) flink ingesopt, afgedroogd geföhnd en gekamd.
morgen nog een keer goed kammen en hopelijk valt het dan weer even mee
Fien tuit niet en RR nauwelijks, maar de stabijs wel.
Willemijn niet, die is net loops geweest, dat haar zit muurvast nu.
Maar Orpa begint nu...
En dat wordt érg!
Want ja, pups gehad he. Die gaat kaal worden :N:
Ik laat haar binnenkort ontwollen, dat scheelt nogal.
Toya lijkt wel een kortharige border op dit moment. Heeft nauwelijks nog haar.
Gelukkig begint het wel terug te groeien. Over 2 weken heb ik met haar de aanlegtest en functioneel exterieur.
malinois schreef:Xito en Xantos ook... allemaal plukken... ik wacht nog ff, dan kam ik ze een keer en laat ze zwemmen en dan is het meestal goed...
ik ben gek op herderplukken.
de honden kennen het woord ook, als ik zeg oooooooooooooo ik zie een pluk, gaat Gina gauw naar haar mand en Jan gaat er uitgebreid voor liggen
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois schreef:Xito en Xantos ook... allemaal plukken... ik wacht nog ff, dan kam ik ze een keer en laat ze zwemmen en dan is het meestal goed...
de honden kennen het woord ook, als ik zeg oooooooooooooo ik zie een pluk, gaat Gina gauw naar haar mand en Jan gaat er uitgebreid voor liggen
ik sta op het veld als ik pluk periode zie aankomen.. met kijk eens... BORSTEL..en heb de kam in mijn hand.. dan komt Finn aan stuiteren
Wij zijn even gek hahaha.. dat gepluk heeft hij niet veel mee en ik ook niet omdat ik dat constateer als ik wakker word en potentieel mogelijk losse plukken zie.. en dat is dan in de slaapkamer.. en daar wil ik niet plukken
jullie sporen niet
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ondanks mijn uitgebreide ontwol- en kambeurt vandaag weer de nodige plukken uit Biènes vacht gehaald.....morgen gaat ze wat mij betreft verplicht het water in.
Ik kan eigenlijk niet hebben die plukken :N: die moeten er bij mij direct uit... maar het snelste is toch laten zitten, op het laatste moment borstelen en een keer zwemmen
annika163 schreef:hgoelang duurt de rui ongeveer/ doesha is begin september loops geweest en nu vreselijk in de rui....
Dat zou ik ook wel graag willen weten, jammer dat er nog geen antwoord gegeven is.
Dani is nu pas in de rui, je borstelt er 4 x per dag een hele vacht uit.
Laatst gewijzigd door Doarseveld op 19 dec 2010 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
verwarming
de honden die hier buiten zitten verharen op dit moment absoluut niet, toen ik de honden nog binnen had verhaarden ze veel vaker per jaar....
Nu verharen ze 2 x per jaar, rond het voorjaar/zomer en rond de herfst/winter
malinois schreef:verwarming
de honden die hier buiten zitten verharen op dit moment absoluut niet, toen ik de honden nog binnen had verhaarden ze veel vaker per jaar....
Hmmm moet dan toch ook maar eens aan een kennel gaan denken is denk inderdaad de combi vocht en kou buiten en dan binnen weer warm, ik heb ze gisteren ook weer flink staan ontwollen buiten.
Dus toch? ze heeft inderdaad een nieuw plekje in de buurt van de verwarming, overdag is ze veel buiten in onze tuin dus we vermoedden al dat de temperatuursverschillen te hoog zijn.
Ja en die achterlijke temperatuurschommelingen buiten werken ook niet mee.
Zo is het warm en beginnen ze , drie dagen later gaat het vriezen en dan houdt het weer op tot het weer warmer wordt
Gina was door de rui heen en daar komt niks meer af, maar Jan was een paar weken geleden net goed en wel begonnen maar die is mooi gestopt sinds het weer zoveel kouder is... valt er niks te plukken ook
Zo is het warm en beginnen ze , drie dagen later gaat het vriezen en dan houdt het weer op tot het weer warmer wordt
Gina was door de rui heen en daar komt niks meer af, maar Jan was een paar weken geleden net goed en wel begonnen maar die is mooi gestopt sinds het weer zoveel kouder is... valt er niks te plukken ook
Moet je stokhaar plukken? heb toch echt het idee dat borstelen beter gaat
Moet je stokhaar plukken? heb toch echt het idee dat borstelen beter gaat
Ja daar heb je uiteraard gelijk in, het gaat dan ook om die plukken die links en recht uitsteken en waar ik nooit vanaf kan blijven
Maar dat stond hierboven al ergens toch?