Maar wat is nou het beste? een halti tuig, een u lead of easy walker, en waar kan ik het bestellen?
Alle tips zijn welkom
Moderator: moderatorteam

En jouw hond heeft geen kapotte oksels? En heb je die online gekocht? zo ja, mag ik weten waar?duitse herder schreef:Meerdere honden gezien met anti trektuig en allemaal kapotte oksels. Zijn mensen nogal fel op pennenbanden, maar als ik mag kiezen tussen pennenband en anti trektuig, kies ik voor pennenband.
Zelf heb ik een u lead, werkt prima

Waarom ga je niet gewoon trainen op netjes aan de lijn lopen?asja schreef:En jouw hond heeft geen kapotte oksels? En heb je die online gekocht? zo ja, mag ik weten waar?duitse herder schreef:Meerdere honden gezien met anti trektuig en allemaal kapotte oksels. Zijn mensen nogal fel op pennenbanden, maar als ik mag kiezen tussen pennenband en anti trektuig, kies ik voor pennenband.
Denise. schreef:Waarom ga je niet gewoon trainen op netjes aan de lijn lopen?asja schreef:En jouw hond heeft geen kapotte oksels? En heb je die online gekocht? zo ja, mag ik weten waar?duitse herder schreef:Meerdere honden gezien met anti trektuig en allemaal kapotte oksels. Zijn mensen nogal fel op pennenbanden, maar als ik mag kiezen tussen pennenband en anti trektuig, kies ik voor pennenband.
Je honden zijn iets van 7 maanden? Waarom dan meteen grijpen naar een anti trek tuig?

een heeeeeele lange adem want na bijna 2 jaar werkt het nog nietDenise. schreef:Je kan hem het trekken ook afleren door middel van training.
Door bijvoorbeeld elke keer als hij trekt stil te staan of zonder pardon om te keren.
Heb je wel een hele lange adem voor nodig.

Vertel.asja schreef:Denise. schreef:Waarom ga je niet gewoon trainen op netjes aan de lijn lopen?asja schreef:
En jouw hond heeft geen kapotte oksels? En heb je die online gekocht? zo ja, mag ik weten waar?
Je honden zijn iets van 7 maanden? Waarom dan meteen grijpen naar een anti trek tuig?
wat denk je dat ik die 7 maanden heb gedaan?
Ja maar de hond is nog maar 7 maandenfenneke schreef:canny collar gaat niet langs de oksels
https://www.uwdierenwinkel.nl/canny-collar-7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
een heeeeeele lange adem want na bijna 2 jaar werkt het nog nietDenise. schreef:Je kan hem het trekken ook afleren door middel van training.
Door bijvoorbeeld elke keer als hij trekt stil te staan of zonder pardon om te keren.
Heb je wel een hele lange adem voor nodig.
Ik vind het ook erg jong hoor..... dan heb je nog tijd zat om te trainenDenise. schreef:Ja maar de hond is nog maar 7 maandenfenneke schreef:canny collar gaat niet langs de oksels
https://www.uwdierenwinkel.nl/canny-collar-7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je wel een hele lange adem voor nodig.![]()
Ik zal wel gek zijn dan, maar ik vind dat heel erg jong om zo'n tuig aan te schaffen.

Leren netjes aan de lijn te lopen?Vertel.

Lijkt mij ook. Hond is 7 maanden, kwam met 2 maanden bij de eigenaar. Dan heb je een hond dus 5 maanden, waarvan die heus niet al 5 maanden als een gek in de lijn hangt. En al zou een hond dat wel doen, dat is met zo'n jonge hond toch niet heel moeilijk om te buigen. Ik zou dus gewoon hard gaan trainen op netjes aan de lijn lopen. Dat heb ik met Kenzo ook gedaan, en die is nu bijna 2 en nu pas loopt hij echt netjes. Dus daar gaat inderdaad veel tijd in zitten, maar ik vind het dat wel waard.roording schreef:Ik vind het ook erg jong hoor..... dan heb je nog tijd zat om te trainenDenise. schreef:
Ja maar de hond is nog maar 7 maanden![]()
Ik zal wel gek zijn dan, maar ik vind dat heel erg jong om zo'n tuig aan te schaffen.
Oke, dus de hond is nu 7 maanden waarvan hij 5 maanden bij je is.asja schreef:Leren netjes aan de lijn te lopen?Vertel.![]()
Het is geen martel werktuig of wat dan ook.. puur een hulpmiddel.
Melissa schreef:Ik heb nu dit tuig van MAG
En ben er zeer tevreden over.

Nee want het schuurt niet in de oksels. Ik heb hem zelf via een collega gekocht die een martin gaus hondenschool heeft. Kost 19 euro en dat is maatje duitse herderasja schreef:En jouw hond heeft geen kapotte oksels? En heb je die online gekocht? zo ja, mag ik weten waar?duitse herder schreef:Meerdere honden gezien met anti trektuig en allemaal kapotte oksels. Zijn mensen nogal fel op pennenbanden, maar als ik mag kiezen tussen pennenband en anti trektuig, kies ik voor pennenband.