Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sneeuwklompjes
Moderator: moderatorteam
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
sneeuwklompjes
Vandaag voor het eerst met Dieber in de sneeuw gelopen, er lag nog geen halve cm.
Dieber had al vrij snel last van ijs/sneeuwklompjes tussen haar tenen. Daan had er geen last van.
Wat kan ik hier het beste tegen doen? haren laten zitten of juist weghalen? insmeren/spuiten met iets?
Dieber had al vrij snel last van ijs/sneeuwklompjes tussen haar tenen. Daan had er geen last van.
Wat kan ik hier het beste tegen doen? haren laten zitten of juist weghalen? insmeren/spuiten met iets?

- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: sneeuwklompjes
Haren weghalen en voetzooltjes insmeren met vaseline voor ze de sneeuw in gaan 
Groetjes Yvonne

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik heb gehoord dat vaseline werkt en inderdaad het meeste haar tussen de teentjes/voetzooltjes weghalen.
Heb er gelukkig weinig last van met Escha/Dana.
Onze vroegere Cocker had er ook last van en soms knepen we het dan stuk
Heb er gelukkig weinig last van met Escha/Dana.
Onze vroegere Cocker had er ook last van en soms knepen we het dan stuk

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik ga dit jaar de haren bij Kai (en Dino) laten zitten. Vorig jaar had Kai constant klompjes sneeuw tussen zijn tenen en hij is daar geschoren. Lotje heb ik nooit geknipt of geschoren tussen de tenen en zij heeft daar nooit last van. Dus dit jaar eens kijken of het bij Kai hetzelfde effect geeft van de haren gewoon te laten staan. Eventueel wat vaseline smeren.
Mijn zus heeft voor haar hondje schoenen speciaal voor in de sneeuw.
Mijn zus heeft voor haar hondje schoenen speciaal voor in de sneeuw.
-
kiki78
- Zeer actief
Bedan had er vorig jaar minder last van. Pas toen er echt veel sneeuw lag had hij er last van maar dan was hij aan het eind van de wandeling meestal 1 grote sneeuwklomp.
Ik denk dat het even ga afwachten hoe veel last ze er van gaat krijgen, de haren wegknippen kan ik nog altijd doen.
Ik denk dat het even ga afwachten hoe veel last ze er van gaat krijgen, de haren wegknippen kan ik nog altijd doen.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Boyke heeft het ook pas na pak 'm beet een uur lopen in de sneeuw. Ik haal de klompjes er dan gewoon uit en hij loopt weer verder. De haren tussen zijn tenen laat ik gewoon zitten, tenzij ze heel lang worden. Ik heb wel eens naar schoentjes gekeken. Bij Intratuin hebben ze voordelige, iets van 10 euro per twee. Die ga ik waarschijnlijk wel kopen als ik in februari naar de Ardennen ga. Is waarschijnlijk minder kwalitiet dan die hele duren, maar voor de enkele keer dat we ze nodig gaan hebben, lijkt het me voldoende. Heeft iemand er ervaring mee?
-
kiki78
- Zeer actief
Vandaag heeft ze er geen last van gehad terwijl ze toch 2 keer 3 kwartier door de sneeuw heeft gelopen.

-
Ayurveda
- Zeer actief
Pulchra heeft dat ook, zijn net uggs die die aan heeft hahaha
hij lijkt er verder geen last van te hebben dus ik laat het zo en spoel zn pootjes thuis ff af.
Geld trouwens ook voor Max & Shadow
hij lijkt er verder geen last van te hebben dus ik laat het zo en spoel zn pootjes thuis ff af.
Geld trouwens ook voor Max & Shadow

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Misschien een stomme vraag, maar moet je kort harige honden ook de voetkussentjes insmeren met vaseline, of is het alleen voor de langharige honden?
Van de week had Diesel ook wat ijs/sneeuw tussen de tenen zitten en ging hinken, heb het er gauw tussen uit gehaald, maar heeft het dan zin om in te smeren?
Van de week had Diesel ook wat ijs/sneeuw tussen de tenen zitten en ging hinken, heb het er gauw tussen uit gehaald, maar heeft het dan zin om in te smeren?

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Hier ook sneeuwballen aan de voetjes/vacht ..... heb volgens mij hier op het forum ooit gelezen om de voetjes in te spuiten met bakspray.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ja hoor dat heeft wel zin! Met de sneeuw er tussen uit plukken moet je uitkijken dat je de huid niet kapot trekt. Die is koud en daardoor broos. Vaseline voorkomt dat de sneeuw vast komt te zitten.Judith-Diesel schreef:Misschien een stomme vraag, maar moet je kort harige honden ook de voetkussentjes insmeren met vaseline, of is het alleen voor de langharige honden?
RIP Cena
-
Joekel
- Actief
- Mijn ras(sen): Schafpudel
Hoi Kiki,
Ik heb bij Hopper de haren tot de kussentjes weggeknipt en ik heb wat vaseline tussen de kussentjes in gesmeerd. Dat helpt wel. Marianne raadde mij vaseline, of Ballistol aan. Dat is Duits spul en wordt daar ook overal voor gebruikt. Origineel is het spul voor de jacht, om geweren te smeren of zoiets, maar zij schijnen het overal op te smeren. Aldus Marianne.
Er is ook Ballistol Animal, dat kan ook gebruikt worden op wondjes, eczeem en andere rare plekken, maar dus ook om de poten in te smeren.
Het wordt ook veel bij paarden gebruikt (2 vliegen in 1 klap). Bij Zooplus kun je het bestellen vanaf 5 euro zoveel.
Ik heb bij Hopper de haren tot de kussentjes weggeknipt en ik heb wat vaseline tussen de kussentjes in gesmeerd. Dat helpt wel. Marianne raadde mij vaseline, of Ballistol aan. Dat is Duits spul en wordt daar ook overal voor gebruikt. Origineel is het spul voor de jacht, om geweren te smeren of zoiets, maar zij schijnen het overal op te smeren. Aldus Marianne.
Er is ook Ballistol Animal, dat kan ook gebruikt worden op wondjes, eczeem en andere rare plekken, maar dus ook om de poten in te smeren.
Het wordt ook veel bij paarden gebruikt (2 vliegen in 1 klap). Bij Zooplus kun je het bestellen vanaf 5 euro zoveel.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Orpa heeft het wel en Willemijn heeft het niet.
Dus ik knip orpa wel en Willemijn niet.
Dus ik knip orpa wel en Willemijn niet.
-
kiki78
- Zeer actief
Vandaag had ze aan het einde van de wandeling wel wat sneeuwklompjes die ze zelf probeerde weg te halen. Zolang ze er niet super veel last van heeft doe ik er niks aan. De pot vaseline komt wel in mijn rugzak te zitten. Daan had vandaag weer nergens last van dus rustig mee trippelen en voornamelijk op het pad blijven lijkt ook te helpen maar laat Dieber nou niet van het rustig mee trippelen zijn en lekker met haar vriendjes lopen te spelen.

-
mex71
- Actief
Ik knip tussen de teentjes altijd kort en gebruik dan zonnebrandspray. Werkt als een trein.
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
ik knip niks weg maar smeer wel goed met vaseline......dan gauw lopen anders likken ze het er meteen af 
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
tibetaantje schreef:ik knip niks weg maar smeer wel goed met vaseline......dan gauw lopen anders likken ze het er meteen af
Ze hebben overigens alleen last van klompjes als het niet meer vriest. vriest het hard genoeg dan hebben ze nergens last van.
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Hier werkt de vaseline niet, Yoda heeft nogsteeds enorme ijspoten.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- Gijsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua-shih tzu kruising en een jack russell
Robbie en Gijs hadden vorig jaar voornamelijk last van ijspootjes. Niet de voetjes, maar de hele pootjes. Dat heb je natuurlijk al gauw met dat kleine spul.
Vanmorgen stond Robbie ineens een paar keer stil. Strooizout! Thuis dus de pootjes maar even goed schoongemaakt.
En de tube vaseline maar weer opgescharreld.
Knippen tussen de kussentjes doe ik niet.
Bij ijsklompen aan de pootjes probeer ik die kapot te knijpen.
Vanmorgen stond Robbie ineens een paar keer stil. Strooizout! Thuis dus de pootjes maar even goed schoongemaakt.
En de tube vaseline maar weer opgescharreld.
Knippen tussen de kussentjes doe ik niet.
Bij ijsklompen aan de pootjes probeer ik die kapot te knijpen.
'Liebe ist für alle da'
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hangt inderdaad ook erg af van de temperatuur bij de sneeuw. Bij Kay knip ik sowieso de poten. Ik vind dat zo onververzorgd eruit zien van die lange plukken haar aan de poten.