Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

elf maanden

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Dorazou
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): ruwharige teckel en een duitste staande draadhaar

elf maanden

Ongelezen bericht door Dorazou »

Mijn (lastige) duitse staande draadhaar is bijna elf maanden. Na een paar maanden van relatieve rust; hij had echt rustige dagen aan een stuk, begint het gesodemieter weer; trekken aan de riem, manden vernielen, niet in de mand willen, weigeren te zitten, liggen etc. Buiten gaat het goed. Maar daar draagt hij de teletak, die ik bijna niet hoef te gebruiken.

Wat is er nu aan de hand? Begint de puberteit opnieuw? Is dit een opleving?
We proberen hem zo snel mogelijk te straffen, boos NEE, Af, FOEI en omdat het een staande is; behoorlijke petsen. Ik heb hem zelfs tussen mijn benen genomen om aan te drukken.
Gisteren hebben we hem maar eens niet gevoerd. Hij kon toch wel ineens heel goed zijn commando's doen, voor een snoepje. Over de hele dag genomen heeft hij ongeveer een kwart bak gehad.

Nu doet hij heel lief, maar vrat in de drie minuten die hij in de bijkeuken was, wal een hele punt uit de mand van de spaniel.
Gisteren keek hij met hele grote pupillen en vanmorgen laat ie zijn oren hangen, de pupillen zijn nog steeds vrij groot. De laatste dagen kijkt hij alleen buiten met normale pupillen. Hij staat dus open voor uitdagingen.

Wat moet ik nou? Komen staandes met 11 maanden weer in een moeilijke periode?
S@ndr@
Zeer actief

Re: elf maanden

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wat doe je met de hond om hem zijn energie te laten kwijtraken en om hem bezig te houden :19:
Klinkt asl een hond die zichzelf stierlijk verveeld en dus zelf maar iets gaat lopen doen en zoeken om te doen
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Is dit serieus?? En dan vind jij het gek dat die hond niet luisterd?
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit serieus is . . . . hoop het niet tenminste . . . . .
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik denk wel dat het serieus is, hoor.

DSD zijn lastige honden waar je veel mee moet doen.
Omdat TS elders aangeeft dat dit de eerste "echte" is, denk ik dat ze niet veel ervaring heeft met de echte passie van zo'n hond. Ik ga er dan althans even vanuit dat het een DSD uit werklijnen betreft.

Jaap en/of ranetje kunnen vast wel iets zinnigs zeggen hierover.
Overigens is het jammer dat er al zo snel teletact is opgezet, dan pak je meteen wel harde middelen. Ik weet dat het niet ongebruikelijk is, maar toch. Ik ben er niet zo voor als zich geen levensbedreigende situaties voor de hond hebben voorgedaan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Maar ik kan me niet voorstellen dat een DSD goed gedijdt op 'petsen' . . . .
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

och arm dier :ugh:

Ts: laat je alstjeblieft goed informeren en helpen door mensen die verstand hebben van het ras en dit type honden, hou op met "petsen" en andere zinloze correcties.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

kitty2 schreef:Is dit serieus?? En dan vind jij het gek dat die hond niet luisterd?

Zeg dat. :roll:
Mijn hemel, het beestje is 11 maanden, TT om, petsen.. :kotz:
Herplaats dat beest.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

:eek: :eek: lijkt wel hondje pesten :piew:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Dorazou schreef:Mijn (lastige) duitse staande draadhaar is bijna elf maanden. Na een paar maanden van relatieve rust; hij had echt rustige dagen aan een stuk, begint het gesodemieter weer; trekken aan de riem, manden vernielen, niet in de mand willen, weigeren te zitten, liggen etc. Buiten gaat het goed. Maar daar draagt hij de teletak, die ik bijna niet hoef te gebruiken.

We proberen hem zo snel mogelijk te straffen, boos NEE, Af, FOEI en omdat het een staande is; behoorlijke petsen. Ik heb hem zelfs tussen mijn benen genomen om aan te drukken.
Gisteren hebben we hem maar eens niet gevoerd. Hij kon toch wel ineens heel goed zijn commando's doen, voor een snoepje. Over de hele dag genomen heeft hij ongeveer een kwart bak gehad.

Nu doet hij heel lief, maar vrat in de drie minuten die hij in de bijkeuken was, wal een hele punt uit de mand van de spaniel.
Gisteren keek hij met hele grote pupillen en vanmorgen laat ie zijn oren hangen, de pupillen zijn nog steeds vrij groot. De laatste dagen kijkt hij alleen buiten met normale pupillen. Hij staat dus open voor uitdagingen.

Ik ben ook wel nieuwsgierig, wat doe je allemaal met de hond qua fysieke en mentale stimulatie?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Dorazou schreef:Mijn (lastige) duitse staande draadhaar is bijna elf maanden. Na een paar maanden van relatieve rust; hij had echt rustige dagen aan een stuk, begint het gesodemieter weer; trekken aan de riem, manden vernielen, niet in de mand willen, weigeren te zitten, liggen etc. Buiten gaat het goed. Maar daar draagt hij de teletak, die ik bijna niet hoef te gebruiken.

Dat Tukker niet luistert heeft waarschijnlijk heel veel te maken met jouw aanpak.
Een hond slaan, of een 11 maand oude hond een teletac omhangen lijkt mij behoorlijk overbodig.
Op dit forum zijn er veel mensen met verstand van dit type honden, die kunnen jou en Tukker vast goed helpen :ok:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik geloof eigenlijk niet dat dit een serieuse topic is.

Maar vooruit....
Ik heb niet het idee dat je veel verstand hebt van het opvoeden van honden. Je bent erg negatief bezig en het lijkt er niet op dat je een band met je hond hebt.
Een hond heeft elke dag beweging, uitdaging, rust en structuur nodig. Leg de nadruk op wat goed gaat en beloon hem hiervoor.
Ga met hem aan de slag, lekker samen trainen,spelen en leuke dingen doen, dan werk je ook aan de band....een goede band is een basis om ook probleemgedrag aan te pakken.
Volgens mij zit je in een machtstrijd met je hond, je hond heeft weinig respect voor je omdat je zo negatief bezig bent.
Je hoeft je niet zo laat gelden om een goede baas te zijn :wink: Een hond krijgt veel meer respect voor je als je rustig en concequent blijft, laat je niet zo opfokken.....
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

mariaa schreef:Ik geloof eigenlijk niet dat dit een serieuse topic is.

Maar vooruit....
Ik heb niet het idee dat je veel verstand hebt van het opvoeden van honden. Je bent erg negatief bezig en het lijkt er niet op dat je een band met je hond hebt.
Een hond heeft elke dag beweging, uitdaging, rust en structuur nodig. Leg de nadruk op wat goed gaat en beloon hem hiervoor.
Ga met hem aan de slag, lekker samen trainen,spelen en leuke dingen doen, dan werk je ook aan de band....een goede band is een basis om ook probleemgedrag aan te pakken.
Volgens mij zit je in een machtstrijd met je hond, je hond heeft weinig respect voor je omdat je zo negatief bezig bent.
Je hoeft je niet zo laat gelden om een goede baas te zijn :wink: Een hond krijgt veel meer respect voor je als je rustig en concequent blijft, laat je niet zo opfokken.....
:E:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Op welke manier gebruik je die tt precies?

Naar ik aanneem heb je in de gaten gekregen dat wat je tot nu toe doet niet werkt. Daar kun je dan ook het beste mee stoppen denk ik.
Het is een jonge staande jachthond. Die zijn druk, en dat blijft hij ook nog wel even.
Je kunt die drukte wel een beetje kanaliseren, maar daarvoor zul je juist een beroep moeten doen op dingen die de hond aanspreken, niet alleen maar "nee" en "foei" zeggen. Je moet hem ook iets aanbieden wat hij wél goed kan en waar je hem dus voor kunt prijzen.
Het is zinloos om tegen die natuur in te willen werken. Je moet er in meegaan en het langzaamaan naar jouw hand zetten.
Als je hond gaat begrijpen dat jullie samen werken aan een doel wat hem aanspreekt wordt hetgeen jij tegen hem zegt een heel stuk belangrijker voor hem.

Ik heb de indruk dat je hond zo doet omdat het hem ontbreekt aan een rustige, beheerste en vriendelijke, planmatige aanpak. Daar wordt zo'n hond zenuwachtig van, en onzeker. Hoe anders het soms ook lijkt.
Je vernield hem als je blijft corrigeren terwijl de hond er niks van snapt. De hond sluit zich dan steeds meer van je af en raakt afgestompt.
Het zijn geen honden waar je veel aan over kunt laten, vooral niet als ze jong zijn. Zo'n hond heeft een duidelijke, en vooral vriendelijke, leider nodig. Iemand die de boel regisseert, en dús veel initiatieven neemt waarin de hond volgt.

De hond is je niet aan het pesten, hij ligt 's nachts niet in z'n mand op plannetjes te broeden om jou het leven zuur te maken.
Hij moet alleen met een ijzeren hand in een fluwelen handschoen begleidt worden. Hij wil heus graag doen wat jij wilt, als je hem maar op een rustige manier aangeeft wat de bedoeling is. Maar je moet wél realistisch zijn in je verwachtingen.
Je zult zien dat de hond veel rustiger wordt als je zelf ook gewoon rustig blijft.
Als hij je boven het hoofd groeit en je niet meer weet wat je moet doen kun je hem best even op een rustige en beheerste manier beperken in z'n bewegingsvrijheid totdat je voelt dat de spanning eruit vloeit. Maar dat heeft niks te maken met het overheersen van je hond. Zulk gedrag moet je zien als het gedrag van een kind dat geen grenzen kent.
Het gedrag heeft ook niet persé te maken met dominantiegedoe. Eerder met gebrek aan duidelijkheid.
En omdat je frustratie doorklinkt in je bericht vind ik dat niet vreemd. Frustratie is zo ongeveer de slechtse raadgever.
Je moet je dus niet laten frustreren, maar proberen om je te verplaatsen in de gedachten van de hond.
Waar woon je ongeveer?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Ik snap trouwens niet wat je hiermee bedoeld?
Dorazou schreef:en omdat het een staande is; behoorlijke petsen. Ik heb hem zelfs tussen mijn benen genomen om aan te drukken.
Dorazou schreef:Gisteren keek hij met hele grote pupillen en vanmorgen laat ie zijn oren hangen, de pupillen zijn nog steeds vrij groot. De laatste dagen kijkt hij alleen buiten met normale pupillen. Hij staat dus open voor uitdagingen.
Petsen zal wel slaan zijn, maar wat heeft dat met de rassoort te maken en wat is aandrukken?
En hoe zit dat verhaal over de pupillen precies in elkaar? :denken:
thom
Zeer actief
Contacteer:

Zou TS geen pesten bedoelen ?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Dorazou schreef:We proberen hem zo snel mogelijk te straffen, boos NEE, Af, FOEI en omdat het een staande is; behoorlijke petsen.
:19:
S@ndr@
Zeer actief

ze zijn angstwekkend stil daar :19:
thom
Zeer actief
Contacteer:

Zoveelste topic.
Begin het zo zat te worden, dat mensen met een vraag binnenvallen, daarna hoor of lees je er nooit meer iets van.. :S:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Misschien even wat geduld hebben? Topic is vanmorgen gepost en Ts zal ook wel andere dingen te doen hebben.
Dorazou
geregistreerd lid

Bedankt voor alle reacties.

Even voor de duidelijkheid; dit is mijn derde staande, ik heb ruim ervaring. Ik ben bijna zestig en heb veertig jaar ervaring met honden in mijn huis.
Hij is ook mijn enige hond niet, hij is de derde in de roedel.
Ik laat hem elke dag een flink stuk vrij lopen, tussen 50 minuten en de anderhalf uur. We doen dan ook wat appel oefeningen ( meestal tamelijk goed).
Hij heeft diverse cursussen gedaan. Met heel wisselende ervaringen. Omdat ie zo vreselijk was ( hij was niet te houden) hebben we bijscholing gehad van De duitse staande man. Natuurlijk gedraagt hij zich als een jonge hond, natuurlijk. Maar na maanden van relatieve rust, begint het geduvel weer. Daar vroeg ik naar.

De teletak draagt hij OOK voor zijn eigen veiligheid. Hij dreigde nl te verzuipen als hij ongehoorzaam ( jonge hond) achter de eenden aan ging. Er zijn honden bij wie dat moet. DSD zijn over het algemeen heel harde ( werk)honden. Helaas is het zo dat deze er zo een is. Mijn vorige waren hard voor zich zelf, maar zacht voor anderen. Dit is een keiharde vent. Leuk en hij kan aanhankelijk zijn, maar hij eet wasibi en sambal als ie de kans krijgt, hij verblikt of verbloost niet.En zo gedraagt hij zich ook als hij dingen uitvreet. Bij een andere hond helpt het al, als je nee zegt, bij hem komt er wat extra's bij.

Ik denk dat ik eigenlijk terug moet naar de basis, gewoon weer even de touwtjes aantrekken.

Wat ik jammer vind is dat vandaag mensen zo negatief op mij reageerden. Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Maar ik hou van mijn honden en er is nog niemand in mijn omgeving geweest die mij kon beschuldigen van het hebben van een losse moraal ten aanzien van mijn huisdieren. Laat me in mijn waarde als ik advies vraag voor iets dat ik als een probleem ervaar.

Evengoed bedankt voor de adviezen.
Jaap*
Zeer actief

Dorazou schreef:Hij heeft diverse cursussen gedaan. Met heel wisselende ervaringen (....) Maar na maanden van relatieve rust, begint het geduvel weer.
Ik probeer aan te geven waar dat niet consistente gedrag waarschijnlijk vandaan komt. Als je iets wilt zul je bereid moeten zijn om niet alleen de hond in beschouwing te nemen, maar vooral ook jezelf.
Als je niet bereid bent om je eigen aandeel in het geheel onder de loep te nemen gaat er niks veranderen, dat kan ik je garanderen :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:denken:
Er zijn bij de Draadharen wel een paar knap ingewikkelde honden.

Het lijkt er op Dorzou dat je er zo een hebt getroffen.
Je laat hem elke dag 50 minuten tot anderhalf uur lopen en dan doe je appèl oefeningen.

Ook iets van sleepjes trekken, verloren apport zoeken, samen het veld in trekken, lekker tegen de wind in lopen en op de neus "kijken" of er ergens iets interessants te vinden is?
Dat zal deze hond waarschijnlijk nodig hebben.
Het lijkt me een behoorlijk passievolle hond.
Die moet je niet proberen te breken (TT en petsen naast de stemcorrectie) maar opbouwen tot een fijne werkhond.
Neem er maar een jaar of twee/drie voor.

Uit het feit dat hij ondanks TT en petsen nog doet wat hij doet, zou je ook kunnen afleiden dat dat dus niet werkt.
Als het hem geen zier kan schelen, waarom mep je er dan op?
Dat snap ik niet :?

Ik zie het vaker hoor.
Vooral van de "deskundige" Draadhaar mensen.
Maar het waarom is me nog steeds niet duidelijk.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd welke deskundige jou heeft geholpen.
Ik vermoed dat je manier van opvoeden door je helper zo is geadviseerd. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vragen van Jaap*
Jaap* schreef:Ik snap trouwens niet wat je hiermee bedoeld?
Dorazou schreef:en omdat het een staande is; behoorlijke petsen. Ik heb hem zelfs tussen mijn benen genomen om aan te drukken.
Dorazou schreef:Gisteren keek hij met hele grote pupillen en vanmorgen laat ie zijn oren hangen, de pupillen zijn nog steeds vrij groot. De laatste dagen kijkt hij alleen buiten met normale pupillen. Hij staat dus open voor uitdagingen.
Petsen zal wel slaan zijn, maar wat heeft dat met de rassoort te maken en wat is aandrukken?
En hoe zit dat verhaal over de pupillen precies in elkaar?
:denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Misschien moet je jou denkwijze over het opvoeden van honden een beetje loslaten, bij deze hond werkt het schijnbaar ook niet :roll:

Ik geloof helemaal niet zo dat je een felle werkhond moet "breken" , dit is een achterhaalde gedachte die misschien nu nog in de jachtsport gebruikt wordt? Je zegt dat je hond een harde correctie nodig heeft om te luisteren maar dat komt ook omdat je steeds hardere correcties bent gaan geven en waar ligt dan de grens als hij nog niet luistert? Ik denk dat je veel meer indrukt op je hond maakt als je nu je eigen gedrag gaat aanpassen. Een beetje geduld, liefde, humor en flexibiliteit helpt misschien om wat vaker te genieten van je hond, richt je op de dingen die leuk zijn en wél goed gaan.
Ik zou echt veel positiever met je hond omgaan, veel belonen, dan krijgt je hond die harder voor je wilt werken en naar je wilt luisteren.
Neem iets lekkers mee als je gaat wandelen,zodat je de hond kan belonen als hij naar je toe komt, dan zal hij ook sneller luisteren. Probeer het "slechte" gedrag meer te negeren als dit kan, daarmee "straf" je een hond ook. Probeer uit de machtstrijd te blijven, geef alleen commando's als je zeker weer dat je hond deze kan uitvoeren en beloon hem hiervoor. Leg de lat even niet te hoog maar zorg dat je hond ( en jij) succes ervarigen opdoen tijdens het spelen of trainen, dat geeft een goed gevoel :D Vanuit daar kun je iets samen opbouwen :ok:
Je zegt dat je voldoende onderneemt met je hond maar hoeveel rust krijgt hij nu, bied je hem voldoende structuur en voorspelbaarheid. Een hond heeft rust nodig om prikkels te verwerken, een drukke hond heeft dus naast beweging, training en uitdaging ook veel rust nodig.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dorazou schreef: Wat ik jammer vind is dat vandaag mensen zo negatief op mij reageerden. Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Maar ik hou van mijn honden en er is nog niemand in mijn omgeving geweest die mij kon beschuldigen van het hebben van een losse moraal ten aanzien van mijn huisdieren. Laat me in mijn waarde als ik advies vraag voor iets dat ik als een probleem ervaar.
Ik heb je in je waarde gelaten. :19:
En ik twijfel er geen seconde aan dat je om je honden geeft en het beste met ze voorhebt, integendeel zelfs.

Mensen hier reageren zo omdat ze dit soort honden en de daarbij veel voorkomende aanpak niet kennen. Dat bedoelen ze niet kwaad trouwens.

Ik adviseerde Jaap en Ranetje, die allebei gereageerd hebben, ik heb volledig vertrouwen in deze twee mensen en zij kennen dit type honden als geen ander.
Ik zou het in jou respecteren als je Jaap en Ranetje in hun waarde liet en reageerde op wat ze zeggen en vragen.
Ik loop al een jaar of 30 mee in de jachtwereld, en geloof me, betere adviseurs kun je niet treffen.
Ik denk dat je een wereldhond hebt die met de juiste aanpak een absolute topper kan worden.
En ik denk dat Jaap en ranetje je daarmee goed kunnen helpen.
Gun jezelf en je hond die kans, het zou echt jammer zijn als je dat niet deed.
En dat meen ik oprecht.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Heeft hij ook dingen in huis (botjes, speeltjes) waar hij wel aan mag komen? Zo ja, doet hij daar ook wat mee?

Met aandrukken tussen de benen stel ik me zo voor dat de hond tussen je knieen staat/zit en je je knieen dan tegen zijn ribben aandrukt, klopt dat? En in de tijd dat hij wel rustig was, wat ging er toen anders dan nu?

Ik geloof trouwens onmiddelijk dat je het beste met je hond voor hebt hoor, anders zat je natuurlijk niet advies te vragen. Fysiek geweld lijkt me alleen echt geen goeie oplossing, en al helemaal geen manier om de band met je hond eens lekker aan te halen. Het helpt blijkbaar ook niet, maak ik op uit je verhaal. Ik sluit me volledig bij Jaap aan :ok: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Dorazou
geregistreerd lid

ik doe al die dingen hoor, ik maak sleepjes, in de tuin, ik laat hem op, onder of boven de wind zoeken, als ik een haas vond, worden de sleepsporen langer en doen ook meer honden meer. Ik doe denkspelletjes en gisteravond kreeg ik van de da een compliment hoe goed mijn jonge hond geworden was. Ik hem ook met haar getraind. Hij is idd passievol. Veel mensen begrijpen dat niet en denken dat de hond onhandelbaar is vanwege de opvoeding. Mijn hond leek onhandelbaar vanwege zijn levenslust, jachtpassie.
Maar goed, zijn driftaanvallen werden vooroorzaakt door een medische aangelegenheid.

De teletak gebruik ik alleen buiten, om hem levend te houden dwz, zodat ie niet verdrinkt of wegloopt. Petsen is een snelle tik geven, werkt goed bij hem hoor. Net zoals drukken, over hem heen gaan staan en je benen even aandrukken. Of over hem heen staan en hem even optillen.

Ik realiseer me dat ik niet duidelijk was in mijn eerste bericht. En daarvoor mijn excuses. Maar eigenlijk had ik gehoopt dat nu dit een forum is, waar mensen elkaar ook begrijpen. Hier komen geen mensen die hun honden mishandelen of op een andere manier tekort doen.

Sluit deze discussie maar. Ik weet niet hoe ik mijn account kan opheffen, persoonlijk vind ik dat ik ook wel verwijderd mag worden.

Mijn da vertelde ook dat sinds de invoering van de zachte opvoedingsmethode, ze meer honden heeft laten inslapen dan ooit tevoren. Nu wil het niet zeggen dat zacht slecht is, integendeel, maar mensen denken dat ze altijd vriendelijk en zacht moeten zijn en er zijn nu eenmaal honden die DAT niet aankunnen.
S@ndr@
Zeer actief

Nu weglopen lost zeker niets op :19: , je openingsbericht was zeker niet duidelijk(, dus kun je de mensen ook niet kwalijk nemen dat ze ze reageren als ze deden.)
dat mensen dan raar aankijken tegen zo`n bericht is natuurlijk niet verwijtbaar.
Soms is het helemaal niet slecht als ( andere )mensen een kritisch kijken.( wil niet zeggen dat ze 100& gelijk hebben, maar je kunt er misschien iets uithalen, wat je nu doet werkt blijkbaar bij deze hond ook niet echt)
Je hebt al heel lang honden , en misschien zijn sommige dingen een beetje vast geroest , of niet up- to date.
zeg niet dat het zo is, maar het zou zomaar kunnen.
De dingen zo hoppa bij de hond neerleggen, vind ik niet eerlijk, lijkt me meer de combi op dit moment.
En ik denk dat je een kans mist als je nu weggaat, want je zit er blijkbaar wel mee en je zit nu op een punt dat je er adequaat een richting aan moet geven.
Ik heb geen jachthond en absoluut geen verstand van dit ras,( en ik weet waar mijn beperkingen liggen :wink: ) en wat je ermee doet, maar er zijn hier mensen die zeker met je mee kunnen denken, doe er je voordeel mee :ok:
wat je ook doet verder, succes :ok:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Dorazou schreef:ik doe al die dingen hoor, ik maak sleepjes, in de tuin, ik laat hem op, onder of boven de wind zoeken, als ik een haas vond, worden de sleepsporen langer en doen ook meer honden meer. Ik doe denkspelletjes en gisteravond kreeg ik van de da een compliment hoe goed mijn jonge hond geworden was. Ik hem ook met haar getraind. Hij is idd passievol. Veel mensen begrijpen dat niet en denken dat de hond onhandelbaar is vanwege de opvoeding. Mijn hond leek onhandelbaar vanwege zijn levenslust, jachtpassie.
Maar goed, zijn driftaanvallen werden vooroorzaakt door een medische aangelegenheid.

De teletak gebruik ik alleen buiten, om hem levend te houden dwz, zodat ie niet verdrinkt of wegloopt. Petsen is een snelle tik geven, werkt goed bij hem hoor. Net zoals drukken, over hem heen gaan staan en je benen even aandrukken. Of over hem heen staan en hem even optillen.

Ik realiseer me dat ik niet duidelijk was in mijn eerste bericht. En daarvoor mijn excuses. Maar eigenlijk had ik gehoopt dat nu dit een forum is, waar mensen elkaar ook begrijpen. Hier komen geen mensen die hun honden mishandelen of op een andere manier tekort doen.

Sluit deze discussie maar. Ik weet niet hoe ik mijn account kan opheffen, persoonlijk vind ik dat ik ook wel verwijderd mag worden.

Mijn da vertelde ook dat sinds de invoering van de zachte opvoedingsmethode, ze meer honden heeft laten inslapen dan ooit tevoren. Nu wil het niet zeggen dat zacht slecht is, integendeel, maar mensen denken dat ze altijd vriendelijk en zacht moeten zijn en er zijn nu eenmaal honden die DAT niet aankunnen.
:roll: zucht....arme hond.... :cry:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”