Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Elsemiek stelt zich voor

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
miekje87
geregistreerd lid

Elsemiek stelt zich voor

Ongelezen bericht door miekje87 »

Hallo!

Ik heb mij 7 februari aangemeld en kwam er maar niet achter waarom ik geen topic kon starten... :scratch: Dus heb ik zojuist een beheerder een PB gestuurd en vlak daarna kom ik er achter dat ik eerst hier een berichtje moest zetten. :oohja: Goed bezig.... :lol1:

Nou goed. Ik zal me eens netjes voorstellen.
Ik ben Elsemiek, 23 jaar en nu nog woonachtig in Dedemsvaart. Ik ga binnenkort op mezelf wonen, in een appartement in Hoogeveen en zit er aan te denken t.z.t. een hondje aan te schaffen. Vandaar dus mijn aanmelding, want ik wil me eerst goed laten informeren.

Ik ben opgegroeid met een Bouvier. Hij is overleden toen ik 10 was, hij was toen bijna 12. Toen ik 11 was hebben mijn ouders een jack russel aangeschaft. Hij is nu 12 jaar, maar takelt langzaam aan wel af...

Ik weet niet wat ik nog meer hier neer moet zetten, maar vragen zijn altijd welkom :D
koentje

Re: Elsemiek stelt zich voor

Ongelezen bericht door koentje »

welkom!
Ga je op jezelf wonen vraag jezelf dan goed af hoeveel tijd je voor een hond hebt en hoe lang hij alleen moet zijn. Of heb je mogelijkheden dat hij gemakkelijk ergens heen kan? :engel:
miekje87
geregistreerd lid

Re: Elsemiek stelt zich voor

Ongelezen bericht door miekje87 »

Bedankt voor het welkom heten :wink:

Die informatie ben ik aan het "verzamelen". Ik ga in een appartement, dus zit te denken aan een kleine hond.
Ik werk normaal van 8-17 met n half uur pauze. Als ik er voor kies een hond aan te schaffen, ga ik regelen dat ik een uur pauze krijg, zodat ik naar huis kan tussen de middag.
Vooral in de beginperiode weet ik dat het erg belangrijk is dat er veel aandacht aan de hond geschonken wordt. Daarom zou ik, als de hond er komt, hem pas aanschaffen als ik vakantie heb. Normaliter heb ik 4 weken aansluitend vakantie.
In die 4 weken kan ik natuurlijk al n boel doen, maar na die tijd heb ik de mogelijkheid dat hij bijvoorbeeld de middag/ochtend bij m'n ouders is.

Ik wil dus informatie inwinnen welk ras hiervoor "geschikt" zou zijn. Oftewel: zou in principe ook alleen kunnen zijn (niet de hele dag, maar wel n dagdeel) en geen keffer die de buren constant lastig valt.
Ik weet dat veel dingen af en aan te leren zijn, maar informatie van mensen die bepaalde rassen erg goed kennen is natuurlijk zeer gewenst.

Ik ben dus zelf een Jack Russel gewend. Zoals ik ook al aangaf in m'n eerste post, ben ik opgegroeid met een Bouvier. Maar die is overleden toen ik 10 was, dus heb ik qua opvoeding weinig mee gekregen.
Met Jack daarentegen wel. Mijn ouders hebben ons erg duidelijk gemaakt dat het van groot belang is consequent te zijn. Ook ben ik van huis uit gewend dat een hond er 4 keer per dag uit moet, dus die routine zit er al in geprent.
Wat ik zo leuk vind aan Jack is dat hij een eigen mening heeft en dat daar zoveel uitdaging in zit.

Nou goed. Ik merk al weer dat ik aan het doorratelen ben :blah: Misschien handiger om dit straks (als ik gecontroleerd ben door de mods) in een appart topic te zetten, zodat meer mensen gericht kunnen reageren haha.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”