Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondengordel
Moderator: moderatorteam
-
Lorwen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hopelijk bijna eigenaar van een Sheltie-pup !
Hondengordel
Heeft er iemand ervaringen met Hondengordels voor in de wagen?
Zoals bv deze http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... idsgordels" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben op zoek naar een veilige manier om sheltie te vervoeren in een VW polo. En gewone bench past niet op de achterbank, staat niet echt veilig imo. Een bench in de koffer lijkt me zo eng aangezien het daar net het luidruchtigst is en de hoedenplank alles in duisternis hult. Dus dacht ik gewoon op de achterbank?
Is dit handig?
Zoals bv deze http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... idsgordels" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben op zoek naar een veilige manier om sheltie te vervoeren in een VW polo. En gewone bench past niet op de achterbank, staat niet echt veilig imo. Een bench in de koffer lijkt me zo eng aangezien het daar net het luidruchtigst is en de hoedenplank alles in duisternis hult. Dus dacht ik gewoon op de achterbank?
Is dit handig?
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Hondengordel
Hier zitten ze beiden op de achterbank. Met hun tuigjes aan en in de autogordel (zoals die op je linkje).
Persoonlijk vind ik het erg handig en veiliger dan los. Heb 1 keer een aanrijding gehad met mijn vorige hond achterin. Haar mand schoof onder d'r kont vandaar naar voren, maar mevrouw zat veilig op de achterbank. Beetje knorrig omdat ze wakker schrok, maar geen schrammetje.
Persoonlijk vind ik het erg handig en veiliger dan los. Heb 1 keer een aanrijding gehad met mijn vorige hond achterin. Haar mand schoof onder d'r kont vandaar naar voren, maar mevrouw zat veilig op de achterbank. Beetje knorrig omdat ze wakker schrok, maar geen schrammetje.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik vind van wel. Izzy zit ook op de achterbank vast met zo'n gordel in onze vw golf, ik heb 'm voor haar wel op z'n langst staan zodat ze toch wat bewegingsruimte heeft.
Ik neem aan dat je 'm wel icm een tuig gebruikt?
Ik neem aan dat je 'm wel icm een tuig gebruikt?

-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ah, het word dus een sheltie? 
-
Lorwen
- Vaste gebruiker
ik denket wel ja 
Heb mn man laten kiezen en die zag een sheltie enorm graag, dus wordt het zo eentje
Ik kon echt niet kiezen, wou ze alledrie, dus liet ik hem maar beslissen.
Dus ja, op naar de volgende opzoekingswerken, benodigdheden!
(fokkers heb ik via de rasvereniging reeds gevonden)
Weet enkel niet of een tuigje op een sheltie wel staat, hard te zien met hun lange vacht! :p
Heb mn man laten kiezen en die zag een sheltie enorm graag, dus wordt het zo eentje
Ik kon echt niet kiezen, wou ze alledrie, dus liet ik hem maar beslissen.
Dus ja, op naar de volgende opzoekingswerken, benodigdheden!
(fokkers heb ik via de rasvereniging reeds gevonden)
Ja dat ben ik wel van plan ja, niet enkel het verbindingstuk en een halsband. Vind een tuigje toch nog altijd veiliger... anders zou je'm wel es kunnen ophangen als je te bruusk moet remmen en hij van de achterbank dondert.Rebble schreef:Ik neem aan dat je 'm wel icm een tuig gebruikt?
Weet enkel niet of een tuigje op een sheltie wel staat, hard te zien met hun lange vacht! :p
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuigjes hoeven ze ook alleen maar in de auto om (en daar ziet niemand dat het niet staat
). Doe ik ook altijd en met wandelen alleen de halsband. Het is puur dat als je remt dat de krachten niet op hun nekjes komen.

-
Lorwen
- Vaste gebruiker
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid!shibashira schreef:Tuigjes hoeven ze ook alleen maar in de auto om (en daar ziet niemand dat het niet staat). Doe ik ook altijd en met wandelen alleen de halsband. Het is puur dat als je remt dat de krachten niet op hun nekjes komen.
Inderdaad, hoewel ik vaak denk dat een autogordel ook wel best pijnlijk kan zijn als je plots remt, maar toch nog altijd beter dan op hun nek en keel...
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ben ik dus met je eens. Het kan nooit goed zijn voor de hond als je remt dat hun gewicht in een tuig valt. Echter als er geen andere mogelijkheid is (bench of kofferbak met rek lijkt me altijd beter) dan is dit een betere optie dan los (maar noooooit aan de halsband vastmaken, dat kan hun nekje breken).Lorwen schreef:Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid!shibashira schreef:Tuigjes hoeven ze ook alleen maar in de auto om (en daar ziet niemand dat het niet staat). Doe ik ook altijd en met wandelen alleen de halsband. Het is puur dat als je remt dat de krachten niet op hun nekjes komen.
Inderdaad, hoewel ik vaak denk dat een autogordel ook wel best pijnlijk kan zijn als je plots remt, maar toch nog altijd beter dan op hun nek en keel...

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Bob heeft zijn Hurtta tuigje en dan het verbindingsstuk
Wij vinden het een prima oplossing.
Wij vinden het een prima oplossing.
En de groeten van de mannen 

-
Lorwen
- Vaste gebruiker
Ach een bench of kofferbak kan ook best pijnlijk zijn als ze ertegenaan gesmeten worden... Gewoon voorzichtig rijden en hopen dat de andere chauffeurs er zo ook over denken! jammer genoeg niet iedereenshibashira schreef:Dat ben ik dus met je eens. Het kan nooit goed zijn voor de hond als je remt dat hun gewicht in een tuig valt. Echter als er geen andere mogelijkheid is (bench of kofferbak met rek lijkt me altijd beter) dan is dit een betere optie dan los (maar noooooit aan de halsband vastmaken, dat kan hun nekje breken).
Zou gewoon graag eens naar een bos of de zee rijden om te gaan wandelen op een ander terrein dan hier 't blokje om...
Zie het al helemaal zitten!
- nuuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
Hier ook een honden gordel ideaal! Alleen beetje jammer dat die van mij eerste keer binnen 5 min dat verleng stuk had door gebeten
nou ja nu zit ie met een ketting vast maar werkt nog steeds ideaal! 
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zelf heb ik ook van die gordels met verlengstuk, ook voor mijn sheltie meiden. Maar euh... nu het waarschijnljk een sheltie gaat worden... heb je al wat fokkers op het oog? Of was je nog niet zo ver, kleur misschien? reu? teef?
Esther en d'r beestenboel

- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
In de polo zit die van ons vast met een tuig en de autogordel, dus het tussenstuk vast in gordel en vast aan tuig. In de golf had ik het probleem dat het tussenstuk iets te kort was en ze daardoor nog wel eens vast kwam te zitten. Dit heb ik opgelost door een spanband te spannen tussen de handgrepen en daar het tussenstuk aan vast te maken zodat die van links naar rechts kan schuiven. Zoiets dus http://www.natteneuzen.nl/products/Auto-Zip-Line.html" onclick="window.open(this.href);return false;
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
whaha... hier zijn de gordeltjes ook al eens onder de naaimachine van mams doorgeweest. Daarna Taro flink de waarheid gezegd toen die er weer op aan het kauwen was... en nu snapt die hetnuuz schreef:Hier ook een honden gordel ideaal! Alleen beetje jammer dat die van mij eerste keer binnen 5 min dat verleng stuk had door gebetennou ja nu zit ie met een ketting vast maar werkt nog steeds ideaal!

-
Lorwen
- Vaste gebruiker
Ik wil goed voorbereid zijn en niet haastig op zoek moeten gaan naar welk materiaal we nodig hebben als we de pup gaan halen, daarom dat ik nu alvast bezig ben met mn benodigdheden te researchen :Esther1963 schreef:Zelf heb ik ook van die gordels met verlengstuk, ook voor mijn sheltie meiden. Maar euh... nu het waarschijnljk een sheltie gaat worden... heb je al wat fokkers op het oog? Of was je nog niet zo ver, kleur misschien? reu? teef?
Qua Sheltie zelf :
Kleur: Sable/wit of dark (shaded) sable
Reu/teef: maakt ons eigenlijk nog niet zoveel uit... Liefst een teefje, maar dat kan nog veranderen als we de puppies zien :p
Fokkers: ben eens op de site van de Belgian shetland sheepdog Club gaan kijken (woon dus in belgië) en daar heb ik de volgende fokkers van: En op de site van de Koninklijke Maatschappij Sint-Hubertus heb ik deze ook nog gevonden:
- en nog een hoop die geen website blijken te hebben, of ik kijk erover...
- 20101214 Van den Bossche Martine 2910 Essen-Wildert
- 20110104 Hadermann-Loos Herman 2627 Schelle
Momenteel nog maar enkel contact gehad met 't Hof Naddan, zij komen mij toch al heel vriendelijk over. Er viel geen stilte toen ik zei dat het nog niet voor dit jaar zou zijn... Meestal is dat de dooddoener in een gesprek blijkbaar. Maar ik ben dan ook helemaal weg van hun Sion (Illusion)
Misschien de ideale moment om te vragen of er mensen zijn die ervaringen hebben met bovenstaande fokkers?
- Esther1963
- Zeer actief
- Contacteer:
De meeste die jij hier neer schrijft ken ik niet zo, maar nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik meer de Nederlandse fokkers ken en zelf loop ik nog niet zo heel lang mee in het Sheltiewereldje, pas sinds 2005. Voor mezelf vind ik het ook heel moeilijk om ze allemaal te kennen, merendeel omdat het er best veel zijn en ten tweede ik heb twee rassen waarop ik mij concentreer (Stabyhoun en Sheltie), ook met fokken en showen en dan is het niet altijd even makkelijk om alles bij te houden omdat ik op dit moment twee honden te showen heb, zowel Jelle mijn Stabyhoun en Elsa mijn Sheltie.
Voor wat betreft het wachten op een sheltie dat zal een fokker alleen maar toejuichen dat je niet in een impuls aankoop doet. Op mijn eerste Sheltie Dezhra heb ik twee jaar gewacht, ik heb altijd een specifieke voorkeur voor wat betreft het teefje, uiteraard ook voor de reu, maar ik ken beide fokkers waar mijn hondjes vandaan komen goed genoeg om te weten dat ze voor wat betreft de reuen een goede keuze maken of hebben gemaakt. Op Elsa heb ik ook twee jaar gewacht, ik had een teefje op het oog en heb de fokster benaderd dat ik niet van het eerste nest, maar van het tweede nest een pupje wilde. Gelukkig zat er toen ook een teefje voor mij bij. Vooral met de fokster van Elsa heb ik nog heel goed contact en ik zal ook met Elsa mijn kennel op gaan starten. Op dit moment is mijn kennelnaam in aanvraag dus het staat nog allemaal in de kinderschoenen
En als alles gaat zoals ik in gedachten heb zal ik graag van Elsa een teefje aanhouden om daar ook weer verder mee te kunnen. Ach... ik heb nog zoveel plannen
Ooit wil ik van Jelle ook weer een zoon aanhouden, bij hem zijn net zijn heupen gerontgend en hij heeft HD A (net al zijn vader Manus die ook bij ons woont) Wanneer Manus al zijn dekkingen heeft gehad zal ik Jelle inzetten als dekreu via de vereniging. Beide rassen hebben natuurlijk ook verschillende verenigingen met hun eigen regeltjes waar ik mij natuurlijk aan wil houden.
Al met al heb ik alleen maar respect voor dat je goed voorbereid te werk gaat en ik wens je ook heel veel succes met zoeken en wachten
Voor wat betreft het wachten op een sheltie dat zal een fokker alleen maar toejuichen dat je niet in een impuls aankoop doet. Op mijn eerste Sheltie Dezhra heb ik twee jaar gewacht, ik heb altijd een specifieke voorkeur voor wat betreft het teefje, uiteraard ook voor de reu, maar ik ken beide fokkers waar mijn hondjes vandaan komen goed genoeg om te weten dat ze voor wat betreft de reuen een goede keuze maken of hebben gemaakt. Op Elsa heb ik ook twee jaar gewacht, ik had een teefje op het oog en heb de fokster benaderd dat ik niet van het eerste nest, maar van het tweede nest een pupje wilde. Gelukkig zat er toen ook een teefje voor mij bij. Vooral met de fokster van Elsa heb ik nog heel goed contact en ik zal ook met Elsa mijn kennel op gaan starten. Op dit moment is mijn kennelnaam in aanvraag dus het staat nog allemaal in de kinderschoenen
Al met al heb ik alleen maar respect voor dat je goed voorbereid te werk gaat en ik wens je ook heel veel succes met zoeken en wachten

-
Lorwen
- Vaste gebruiker
Je loopt iig al veel langer mee dan ik, ben net een goeie maand geleden gestart met opzoekingen!Esther1963 schreef:De meeste die jij hier neer schrijft ken ik niet zo, maar nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik meer de Nederlandse fokkers ken en zelf loop ik nog niet zo heel lang mee in het Sheltiewereldje, pas sinds 2005. Voor mezelf vind ik het ook heel moeilijk om ze allemaal te kennen, merendeel omdat het er best veel zijn en ten tweede ik heb twee rassen waarop ik mij concentreer (Stabyhoun en Sheltie), ook met fokken en showen en dan is het niet altijd even makkelijk om alles bij te houden omdat ik op dit moment twee honden te showen heb, zowel Jelle mijn Stabyhoun en Elsa mijn Sheltie.
Aangezien ik in't midden van belgië woon dacht ik eerst eens alle fokkers van in de buurt te bekijken vooraleer ik de grens overga. Tenslotte moet je je pup ook naar huis brengen en als die dan al dadelijk 2u in de auto moet... En dat maakt het makkelijk ook om vaker langs te gaan om eens te gaan bezoeken
Wel op zoiets zit ik ook eigenlijk te wachten, niet het huidige nestje, maar 't volgende. Hoewel ik eigenlijk alleen nog maar 't reutje gekozen heb van wie ik een pup wil, dus 't volgende kan volgende maand als zijn als het wareEsther1963 schreef:Voor wat betreft het wachten op een sheltie dat zal een fokker alleen maar toejuichen dat je niet in een impuls aankoop doet. Op mijn eerste Sheltie Dezhra heb ik twee jaar gewacht, ik heb altijd een specifieke voorkeur voor wat betreft het teefje, uiteraard ook voor de reu, maar ik ken beide fokkers waar mijn hondjes vandaan komen goed genoeg om te weten dat ze voor wat betreft de reuen een goede keuze maken of hebben gemaakt. Op Elsa heb ik ook twee jaar gewacht, ik had een teefje op het oog en heb de fokster benaderd dat ik niet van het eerste nest, maar van het tweede nest een pupje wilde. Gelukkig zat er toen ook een teefje voor mij bij.
Maar 't is echt pas voor volgend jaar dat ik het nestje goed wil bekijken voor welke ik zou willen. Moest er dan geen geschikt bij zijn, dan wachten we inderdaad af.
De huidige fokker (Naddan) is van de zelfde mening als jij eigenlijk, dus dat zit al wel goed. Meestal krijg je gewoon geen reactie meer als je zegt dat het nog niet voor nu is
HD A, heb ik even opgezocht, wil in Nederland zeggen dat hij Negatief is op HD? Dan snap ik niet waarom ze niet gewoon HD negatief kunnen zeggen ipv ons eerst de stuipen op het lijf te jagen!Esther1963 schreef:Vooral met de fokster van Elsa heb ik nog heel goed contact en ik zal ook met Elsa mijn kennel op gaan starten. Op dit moment is mijn kennelnaam in aanvraag dus het staat nog allemaal in de kinderschoenenEn als alles gaat zoals ik in gedachten heb zal ik graag van Elsa een teefje aanhouden om daar ook weer verder mee te kunnen. Ach... ik heb nog zoveel plannen
Ooit wil ik van Jelle ook weer een zoon aanhouden, bij hem zijn net zijn heupen gerontgend en hij heeft HD A (net al zijn vader Manus die ook bij ons woont) Wanneer Manus al zijn dekkingen heeft gehad zal ik Jelle inzetten als dekreu via de vereniging. Beide rassen hebben natuurlijk ook verschillende verenigingen met hun eigen regeltjes waar ik mij natuurlijk aan wil houden.
Ik ben niet van plan om te gaan fokken met onze Sheltie, net zozeer als ik het met onze katten zou kunnen. Eens de kleintjes geboren zijn, WIL ik ze gewoon niet meer weg en hou ik ze allemaal! Zou mn man niet mee kunnen leven denk ik :p
Laat ons vast en zeker weten of je een website hebt voor je kennel, dan komen we zeker een bezoekje brengen!
Het zoeken gaat redelijk vlot, het wachten daarentegenEsther1963 schreef:Al met al heb ik alleen maar respect voor dat je goed voorbereid te werk gaat en ik wens je ook heel veel succes met zoeken en wachten
Ach ja, ik hou me bezig met opzoekwerk en daarmee gaat de tijd toch ook al voorbij he!
Tegen dat het zover is ben ik zelf al bijna een dierenarts!
- Esther1963
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja omdat HD er in verschillende gradaties is spreek je bijvoorbeeld over HD A en dat is wel het beste resultaat wat je kunt boeken. Bij de shelties komt weinig een andere HD voor dan A, maar ook Elsa zal ik te zijner tijd erop laten rontgenen, bij de shelties is het niet verplicht, bij de Stabyhounen wel omdat het daar ook wat meer voorkomt dat ze bijvoorbeeld HD C hebben (ook niet heel erg veel hoor) en wanneer ik dan over een reu spreek dan mag die reu alleen een HD A teefje dekken. Ach er is zoveel om te leren en te lezen dus je bent nog wel even zoetLorwen schreef:HD A, heb ik even opgezocht, wil in Nederland zeggen dat hij Negatief is op HD? Dan snap ik niet waarom ze niet gewoon HD negatief kunnen zeggen ipv ons eerst de stuipen op het lijf te jagen!Esther1963 schreef:Vooral met de fokster van Elsa heb ik nog heel goed contact en ik zal ook met Elsa mijn kennel op gaan starten. Op dit moment is mijn kennelnaam in aanvraag dus het staat nog allemaal in de kinderschoenenEn als alles gaat zoals ik in gedachten heb zal ik graag van Elsa een teefje aanhouden om daar ook weer verder mee te kunnen. Ach... ik heb nog zoveel plannen
Zodra de kennelnaam goedgekeurd is zal ik ook daar een website voor opzetten, we hebben er nu wel eentje maar die is voor ons hondenhotel en dat wil ik apart van elkaar maken/houden.