Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

leuke week.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

leuke week.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Leuke week.
eerrst een telefoontje of ik iemandd wist voor een blonde boef reu.
Hond komt bij een overspannen baasje weg en ligt nu bij een 80 jarig boeren echtpaar aan de ketting buiten.
Hondje snapt er helemaal geen flikker van en verveeld zich helemaal kapot.
Heeft het poedeltje wat wel in huis mag wonen gebeten en het vrouwtje.
Baasjes snappen het manneke niet en zijn bang van hem en hij zelf is er ook niet zekerder van geworden.
Komt alleen van de ketting als de dochter een keer langs komt .

Toen een mail of ik iemand wist voor een xsing Shih die ondoordachht is aangeschaft.
Baasje kwam er later achter dat het energie kost en ze houdd helemaal niet van wandelen.
dus hondje komt meest van de tijdd niet verder dan de patio.
reutje van 1 jaar ,wit met grijse en beige vlekjes.
Vreselijk lief hondje.
Heb hhem vanmorgen van zijn vilt vachtje verlost.

Toen een mail van een trrimklantje .
Boef van 2 jaar oud en heeft het baasje aangevallen en daarvoor al uitgehaald naar moeder en gegromt naar kind.
De mail wisseling daarvoor had ik haar al aangeraden om iets van IPO ofzo te gaan doen omdatt de hond gedeeltelijk uit werklijn komt.
Moet dus ook weg omdat ze nu zelf de lul was en aangevlogen is tijdens het borstelen en met een comando plaats terug kwam met een aanval.
Heb gezegt hem even in een pensoion onder te brengen.

Toen een telefoontje vanmorgen van een baasje die 2 jaar geleden een pup bij mij hebben gekocht.
Gescheiden en nu zit de hond de hele dag alleen en of hij hem terug mocht brengen.
Ja natuurklijk.
Dus dinsdag weer een kostganger erbij.

Ben benieuwd wie er nu nog mailt belt of sms't.????????
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Re: leuke week.

Ongelezen bericht door meg1986 »

Als je er nu foto's bij zet zijn er misschien wel mensen hier die er een leuke hond in vinden :)
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:80: gaat wel lekker zo bah zeg :cry:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

even aagepast zodat het geen herplaatstopic wordt :W:

wat een ellende zeg...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

massam schreef:even aagepast zodat het geen herplaatstopic wordt :W:

wat een ellende zeg...
:ok:
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Nou Kees,

Je kunt me de hand schudden :(

Voor 2 weken geleden word ik gebeld door mensen die van ons laatste nestje een reutje hadden..
Super leuk dier helemaal gek met zijn bazen de kids en alles wat erom heen is...
Verschillende cursussen met goeie scores.

Is hij vorig jaar in een Pension geweest want de baasjes gingen 3 weken met vakantie...boef kon niet mee...
Maar dat pension was volgens hun helemaal super...hele grote boerderij en de honden mochten overdag met meerdere los in omheinde weilanden.

Toen de boef na die 3 weken weer thuis kwam was zijn gedrag een beetje verandert....hij begon ineens op kleine hondjes te happen zelfs op een pup ???
Hebben ze in 1e instantie niets aan gedaan...hij zal wel aan het puberen zijn.... :devil:
Dit gebeurt nog een paar keer....

Kreeg ik haar vorige week huilend aan de telefoon de boef had een pup gebeten ik HUH ...
Hoe kan dat dan....kreeg ik dus bovenstaande verhaal te horen.
Ik vraag wat heb je tegen dat gedrag van hem gedaan...ja niets eigenlijk...
Nou sorry ben gek met mijn honden maar dan had hij toch een rotschop gehad...

Dus ik zeg tegen haar ja wat wil je dat ik nu doe zegt ze hij moet weg ben het vertrouwen kwijt dus ik moet ik hem halen..
Moet ze over nadenken want ze houdt toch wel heel veel van haar boef en het is een super dier gek met hun kinderen...etc.
Dus ik zeg heb je er al een GT bij gehaald...nee hadden ze niet aan gedacht ik dus 2 namen door gegeven.
Waar ze ook contact mee hebben gehad....de 1e GT klikte voor geen meter hij kon hun niet uitleggen wat ze moesten doen...hun dachten door de telefoon een oplossing te kunnen krijgen..
De 2e GT heeft ook gezegd net als ik en de 1e GT dit is aangeleerd gedrag en is eruit te trainen...maar nee de boef is niet meer te vertrouwen en moet weg...maar hij mag alleen naar mensen die heel goed voor hem zijn anders gaat hij niet weg....snap jij het nog??

Ik heb met instemming van zijn bazen Ylona ingeschakeld van bouviersupporters...heeft ook hele poos met ze gesproken ook geprobeerd uit te leggen dat het er wel degelijk uit getraint kan worden want de boef is echt een top boef met grote honden niets aan de hand maar zo gauw er een klein hondje in de buurt is slaat hij op tilt.

Ik hoop dat het ventje snel geplaatst wordt hij is nog net geen 17 maanden....er waren mensen die interesse in hem hebben hoe en wat verder weet ik nog niet ik weet wel dat ze vaker bouviers hebben gehad en ook dezelfde conclusie hebben dit kan eruit getraind worden en laten deze mensen nu 3 shitzu's hebben...

Ik hoop alleen dat ze geen spijt krijgen dat ze hem herplaatsen dat ze niet de tijd en aandacht er in willen stoppen om het eruit te trainen...want echt het is een heel leuk lief dier.

Soms is het fokken van een nestje echt NIET leuk....hoop dat de boef van jou ook gauw een nieuw plekkie krijgt :ok:
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat triest die verhalen . hopenlijk vinden ze goede bazen...lijkt mij vreselijk om te horen van je eigen gefokte honden..
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

gerda__b schreef:Nou Kees,

Je kunt me de hand schudden :(

Voor 2 weken geleden word ik gebeld door mensen die van ons laatste nestje een reutje hadden..
Super leuk dier helemaal gek met zijn bazen de kids en alles wat erom heen is...
Verschillende cursussen met goeie scores.

Is hij vorig jaar in een Pension geweest want de baasjes gingen 3 weken met vakantie...boef kon niet mee...
Maar dat pension was volgens hun helemaal super...hele grote boerderij en de honden mochten overdag met meerdere los in omheinde weilanden.

Toen de boef na die 3 weken weer thuis kwam was zijn gedrag een beetje verandert....hij begon ineens op kleine hondjes te happen zelfs op een pup ???
Hebben ze in 1e instantie niets aan gedaan...hij zal wel aan het puberen zijn.... :devil:
Dit gebeurt nog een paar keer....

Kreeg ik haar vorige week huilend aan de telefoon de boef had een pup gebeten ik HUH ...
Hoe kan dat dan....kreeg ik dus bovenstaande verhaal te horen.
Ik vraag wat heb je tegen dat gedrag van hem gedaan...ja niets eigenlijk...
Nou sorry ben gek met mijn honden maar dan had hij toch een rotschop gehad...

Dus ik zeg tegen haar ja wat wil je dat ik nu doe zegt ze hij moet weg ben het vertrouwen kwijt dus ik moet ik hem halen..
Moet ze over nadenken want ze houdt toch wel heel veel van haar boef en het is een super dier gek met hun kinderen...etc.
Dus ik zeg heb je er al een GT bij gehaald...nee hadden ze niet aan gedacht ik dus 2 namen door gegeven.
Waar ze ook contact mee hebben gehad....de 1e GT klikte voor geen meter hij kon hun niet uitleggen wat ze moesten doen...hun dachten door de telefoon een oplossing te kunnen krijgen..
De 2e GT heeft ook gezegd net als ik en de 1e GT dit is aangeleerd gedrag en is eruit te trainen...maar nee de boef is niet meer te vertrouwen en moet weg...maar hij mag alleen naar mensen die heel goed voor hem zijn anders gaat hij niet weg....snap jij het nog??

Ik heb met instemming van zijn bazen Ylona ingeschakeld van bouviersupporters...heeft ook hele poos met ze gesproken ook geprobeerd uit te leggen dat het er wel degelijk uit getraint kan worden want de boef is echt een top boef met grote honden niets aan de hand maar zo gauw er een klein hondje in de buurt is slaat hij op tilt.

Ik hoop dat het ventje snel geplaatst wordt hij is nog net geen 17 maanden....er waren mensen die interesse in hem hebben hoe en wat verder weet ik nog niet ik weet wel dat ze vaker bouviers hebben gehad en ook dezelfde conclusie hebben dit kan eruit getraind worden en laten deze mensen nu 3 shitzu's hebben...

Ik hoop alleen dat ze geen spijt krijgen dat ze hem herplaatsen dat ze niet de tijd en aandacht er in willen stoppen om het eruit te trainen...want echt het is een heel leuk lief dier.

Soms is het fokken van een nestje echt NIET leuk....hoop dat de boef van jou ook gauw een nieuw plekkie krijgt :ok:
Hoi Gerda.

Had het verhaal van je boeffie al gehoord.
Klote is dat dat mensen er geen flikker aan willen doen ,maar dan wel lopen zeiken hoe lief hij wel niet is.
Had afgelopen jaar een teefje herplaatst en die kreeg ik terug met hetzelfde gedrag als jouw reutje.
Die heeft pas een westy pup gesloopt.

Gelukkig is er maar 1 in het verhaal hierboven die bij mij vandaan komt.
En die neem ik terug.
Die andere 2 boeven en Shih wil ik helpen om te zoekn maar het is mijn verantwoordelijkheid niet.

Ja fokken is af en toe niet leuk met zulke gevallen.
bouvierpoedel
Zeer actief

mariabel schreef:oh wat triest die verhalen . hopenlijk vinden ze goede bazen...lijkt mij vreselijk om te horen van je eigen gefokte honden..
Gelukkig maar 1 daarvan komt bij mij vandaan en die mag teugkomen .
tedje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): verschillende rassen, en mixen.

Ongelezen bericht door tedje »

Dat is zeker een lekker weekje
Duimen dat er voor ze een goed baasje gevonden wordt.

Gr Tedje
Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront
bouvierpoedel
Zeer actief

Ze hebben gisteren het boeffie terug gebracht.
Zowat 2 jaar en best wel een mooie kerel.
Hij heeft vannacht mijn eethoek stoelen even onder gepist.
En is vreselijk opdringerig naar de poedel teven die in huis lopen.
Pien die wil met iedereen spelen dus dat was geliijk Joeppieeee..
Totdat ik vond dat het wel wat te wilt ging ,want mijn stoelen stonden gelijk een 2 meter verder.
Tikte hem aan met Hé nokken ,en toen haalde meneer even uit met de tanden bloot.
Dus hij kreeg even een kennismaking met een rieten stoel :engel: en had toen zoiets van Ohh OKE dan.
Hij zit een beetje in de vilt en klitten ,dus dat word waarschijnlijk even scheerkopje 3 in een nudisten look. :smile2:
Vandaag maar eens kijken hoe hij op visite reageert en op mijn andere boeven die in de kennel liggen. :scratch:
En zijn halfbroer Juul . :19:
.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Kees, zit die blonde bouvier in Gelderland? Hier liep er nl altijd een maar die is verdwenen sinds enkele weken. Hele leuke hond, blond, wel pittig. Vraag me af of hem dat niet is omdat ook daar eerst iemand mee liep, daarna zijn dochter en zoon oid en nu zie ik hem niet meer.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:Hoi Kees, zit die blonde bouvier in Gelderland? Hier liep er nl altijd een maar die is verdwenen sinds enkele weken. Hele leuke hond, blond, wel pittig. Vraag me af of hem dat niet is omdat ook daar eerst iemand mee liep, daarna zijn dochter en zoon oid en nu zie ik hem niet meer.
Nee blonde boeffie wat aan de ketting ligt dat is in Brabant.
Daar is misschien een oplossing voor gevonden.
Komt niet bij mij vandaan hoor.

Gisteren ook weer zo'n verhaal.
Vrouw heeft 2 boeffen en wil er 1 bij.
Contact met een belgenstel die met de boef van zijn overleden vader zaten.
Komen de hond bbrengenn en maken dde afspraak dat als hte niet gaat mag hiij terug.
Na 1 dag is die vrouw al helemaal overspannen omdat de nieuwe af en toe op haar teef zit te rijden.
Belt de mensen of ze hem terug kan brengen.
NEE dus .
Ook zo lekker van beide kanten.
Hond moet dus weer weg.

Andere boef.
Trimklantje .
Hond val uit naar moeder en haar en heeft gegromd naar eigen kind.
Loop haar al 2 jaar te waarschuwen ,maar drong niet door.
Had een oplossing dat hij tijdelijk opgevangen zou worden en dat er een GT opgezet zou worden.
Pension kosten zou 200 euro zijn .
Maar we hadden er ook iemand voor die hem wilde hebben ,maar nog op vacantie was.
Als deze mann hem op zou halen na zijn vacantie dan zou hij de 200 euro betalen voor die hond.
Dus zou alleen maar een soort borg zijn.
Nee hoor ze flikkert de hond gewoon in het dierenasiel ,want ondanks dat gelul van ,het is mijn scattie en jankpartijen dat ze zoveel van die hond houd en mijn kindje blablabla had ze er geen 200 euro borg voor over. :piew:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Geweldig zeg :zweep: :roos:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Tjezus, ik sta toch ondanks dat ik het ook best vaak tegenkom elke keer weer versteld hoe mensen met zo'n situatie omgaan....
Ik heb er hier een zitten die ook uit een situatie komt waar ze er niks aan wilden doen, vertrouwen weg, zou dominant en inmiddels onbetrouwbaar zijn ( ja mn reet), opgehaald, tis gewoon een stiklief hondje dat hier perfect tussen past.

Soms.....pfffff
bouvierpoedel
Zeer actief

Zondag een leuke baas voor mijn herplaatser.
Man reed 4 uur vanaf Duitsland waar je dan van denkt die heeft er wat voor over.
Woonde alleen en lekker afgelegen en zocht een maatje en werkte maar een paar uurtjes per dag.
Uitgelegt dat het een gevoelige hond was die wat deukjes had opgelopen en soms wat huiverig op mannen kon reageren.
Bij hem trouwens niet en hij maakte contact met die man.
Ook nog gezegt dat het even tijd moest hebbben om hem te laten wennen ,want ik had hem ook net terug en nu weer weg naar een andder baasje/omgeving dat hakt er natuurlijk aardig in.
Maar dat het in principe een leuke lieve vrolijke reu was .
Zondag rijd hij hier weg helemaal gelukkig.
Sta ik vanmorggen de kippen te voeren en wie staat er achter mij .??
Die man met het Boeffie. :denken:
Ik had gelogen want hij was onzindelijk en hij had zijn hele huis gesloopt.
Die is zondagavond na een rit van 4 uur thuisgekomen en vanmorgen om een uur of 5 van huis gegaan om de hond terug te brengen.
Zonder mij eerst te bellen. :80:
Dus eigenlijk heeft die hond nog ggeen kans gehad.
Vroeg nog heb je hem dan alleen gelaten direkt.??
Nee even 2 minuten buiten de vissen bekeken en toen had hij mijn vloerkleed gesloopt.
En je zei net dat hij je hele huis gesloopt had en onder gepoept en gepiest.??
Ja dat heeft hij ook.
Maar schiet mij maar lek dan want hoe krijgt een hond dan de kans om dat te doen tterwijll je gewoon thuis bent.???????????

Snap er geen flikker van .
Is verdomme een harstikke leuke hond die goed zindelijk is en heel erg speels.
Zo'n hond die als hij je zijn vertrouwen geeft ook nog voor je door het vuur gaat.
Ik word hier af en toe zo ongelooflijk schijttziek en moe van.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nou, ik kan me voorstellen dat je daar schijtziek van wordt :boos: Je zou ze toch een schop verkopen als ze zo'n verhaal op staan te hangen tegen je :mep:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:ugh: wat een week inderdaad.
Toch jammer dat al die mensen in deze verhalen zo weinig voor de hond over hebben. Ik bedoel maar je hebt het zelf zo ver laten komen maar het is teveel werk/kosten om te zorgen dat het gewoon weer een leuke hond wordt... Erg jammer (zacht uitgedrukt) hoop dat ze allemaal wel bij een leuk baasje uitkomen die ze die kansen wel wil geven
gerda__b
Zeer actief
Contacteer:

Wat een L*L
Gelukkig dat je hem terug hebt Kees zo iemand ie GEEN boefwaardig...
Sterker nog...GEEN hond waardig.

Komt wel een baas voor kan niet anders :ok:
Afbeelding

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een gek :eek: Hoe kan iemand een hond nou zo weinig kans geven en waarom neem je dan überhaupt een herplaatser??? :jank:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat erg .. ongelooflijk.. in een dag... weer terug brengen..
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Nou jaaaa zeg, wat een gek :piew:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

ow dat gaat me aan het hart.

Ik heb hier ook zo een reu die geen kleine hondjes moet. Ook mijn eigen schuld veels te veel betutteld :ugh: Maar met de juiste begeleiding en heel veel geduld krijg je dat er wel weer uit. Dat lukt met Kiran ook super goed.

Als mijn man niet zo bang was van grote honden mocht hij zo komen. Maar er zal vast wel een leuk baasje voor hem zijn!
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

gerda__b schreef:Wat een L*L
Gelukkig dat je hem terug hebt Kees zo iemand ie GEEN boefwaardig...
Sterker nog...GEEN hond waardig.

Komt wel een baas voor kan niet anders :ok:
Gerda.
Mijn reu is weggegaan naar duitsers die ook naar jouw reu zijn wezen kijken maar net weg was naar anderen.
gerda__b
Zeer actief
Contacteer:

Helemaal goed hopen dat hij nu een plek voor zijn leven heeft :ok:
Afbeelding

Chevy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chevy »

Vreselijk zijn dit soort dingen :hmmm:

Ik heb hier ook een herplaatser lopen, en in het begin was het behoorlijk pittig, maar als je ergens voor gaat, ga je er voor.

Hij is hier alweer dik 2 jaar, en t gaat super. Heeft wel eens een terugvalletje in het dominant willen wezen, maar dat gelijk de kop indrukken en dan heb ik er een machtige fijne hond aan.

Ik denk dat veel mensen gewoon niet beseffen dat deze honden rugzakjes dragen waar men mee om moet leren gaan ipv te verwachten dat een hond zich maar klakkeloos aanpast.
Ook verwachten ze altijd maar dat een hond dan alles wel kent en doet, maar zo werkt het niet.

Super dat je je zo inzet! :E:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”