Dag allen,
Mijn hond is redelijk verwilderd geworden in de vacht vind ik (niet onwijs extreem) en heeft een aardige omwisseling van winter naar zomervacht momenteel. En haar broek zitten her en der wat klitten, als het effectiever is en goed terug groeid is een tondeuse over der broek geen probleem. Ze houd niet erg van langdurig borstelen (heb zo'n super fijne furminatotborstel die zeker goed werkt!) Nu zat ik het met het idee haar misschien eenmalig naar trimsalon te doen mits het voor haar ook daar geen gedoe wordt dat het te langdurig is. Ik weet alleen niet welke en wat in Amsterdam goed en voordelig is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Het gaat om een kruising van een border collie en mixje, halflang harige hond.
Bedankt!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trimsalon in Amsterdam, welke is goed en voordelig?
Moderator: moderatorteam
-
NikivanDijk
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Trimsalon in Amsterdam, welke is goed en voordelig?

Puck 10-01-2001 - 27-05-2013
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Trimsalon in Amsterdam, welke is goed en voordelig?
Dat klinkt alsof ze ontwold moet worden.
Dat ze borstelen minder vindt is iets waar een goede trimmer wel mee om kan gaan hoor
Scheren lijkt me niet aan te raden, daar wordt de vacht vaak niet beter op, zeker niet dit type vacht.
Hier staat een lijst met erkende trimsalons: http://www.abhb.nl/trimsalons/noord-holland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou ze gewoon opbellen en vragen of ze ontwollen en wat ze dan doen.
Als ze aangeven dat ze scheren zou ik er niet heengaan, anders zou ik doorvragen.
Ikzelf wil dat ze vragen hoe mijn hond heet, dat vind ik belangrijk en iets zeggen over de insteek.
En je kunt altijd een langsgaan om info te vragen.
Ontwollen zou niet idioot duur moeten zijn, tenzij je hond gruwelijk in de klit zit, maar volgens mij is dat niet zo.
Een goede trimmer geeft advies, legt uit en is dus klant- en hondvriendelijk.
Gewoon bellen dus
Dat ze borstelen minder vindt is iets waar een goede trimmer wel mee om kan gaan hoor
Scheren lijkt me niet aan te raden, daar wordt de vacht vaak niet beter op, zeker niet dit type vacht.
Hier staat een lijst met erkende trimsalons: http://www.abhb.nl/trimsalons/noord-holland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou ze gewoon opbellen en vragen of ze ontwollen en wat ze dan doen.
Als ze aangeven dat ze scheren zou ik er niet heengaan, anders zou ik doorvragen.
Ikzelf wil dat ze vragen hoe mijn hond heet, dat vind ik belangrijk en iets zeggen over de insteek.
En je kunt altijd een langsgaan om info te vragen.
Ontwollen zou niet idioot duur moeten zijn, tenzij je hond gruwelijk in de klit zit, maar volgens mij is dat niet zo.
Een goede trimmer geeft advies, legt uit en is dus klant- en hondvriendelijk.
Gewoon bellen dus
- balou2000
- Actief
Re: Trimsalon in Amsterdam, welke is goed en voordelig?
bij van noorddierenvoerders zit een super trimsalon hij zit wel in amstelveen
en ze vraagt 65 euro voor wassen knippen en alles zeg maar
ik ben bij verschillende trimsters geweest de afgelopen jaren maar deze is super
en ze vraagt 65 euro voor wassen knippen en alles zeg maar
ik ben bij verschillende trimsters geweest de afgelopen jaren maar deze is super