Ik ben Simone en ik woon in Steenwijk
ik ben derdejaars biotechnologe en heb a 5 jaar een relatie met Roelofjan
We wonen hier samen met 3 katten ( Linnaeus, Suzefien en Maurits )
In Maart zijn we verhuisd naar een mooie nieuwbouwwijk.
Het is hier heerlijk ruim en je kunt en prachtig wandelen.
Ik wou graag een hond hebben, een hond die slim was, kortharig en die ik echt alles kon leren.
In mijn hoofd had ik eerst meer een kleiner hondje in gedachten, maar ik werd onverwachts erg aangesproken door een ander ras.
Een Mechelse Herder, dat is eigenlijk alles wat ik wou, misschien wat groot, maar een echte uitdaging waar je geweldig mee uit de voeten kan als trainer.
Via MP kwam ik Nelson tegen. Zijn beide ouders staan geregistreerd op bloedlijnen.nl. Ik ben gaan kijken en de pups zagen er goed uit. De ouders waren medisch getest, wat ik ook erg belangrijk vond, en dus ging Nelson met ons mee. Hij was toen 6 week oud.

Ik kreeg in het begin veel twijfelachtige en soms negatieve reacties. Een Mechelaar, die zou ik nooit aankunnen, veels te dominant. En dat voor een eerste hond. Hoewel ik dit ook wel had verwacht, was het tocht jammer. Want ik wilde deze hond echt.
Nelson bleek ook erg dominant, vooral naar andere honden. Hij speelde ongeremd hard en meende een soort koning te zijn.
Dezelfde week besloot ik dus maar om wat hondenscholen te bezoeken.
De eerste hondenschool was heel vriendelijk en zachtaardig. Het beviel me heel goed. Ik wil graag mijn hond goed opvoeden, zonder regressie, maar toch twijfelde ik. Nelson is een felle hond, en mij werd geadviseerd dat hij doodnormaal was, en helemaal niet dominant, en dat het wel meeviel.
Toen ik bij de tweede hondenschool aanbelde en vertelde over zijn houding en spelgedrag moesten we dezelfde avond nog komen. Nelson maakte contact met honden die hem niet lieten winnen, en dat voelde heel goed. Ook deze school had als basistraining belonen en negeren, maar er werden ook dominantiehandelingen uitgelegd die ik kan toepassen wanneer ongewenst gedrag vertoond dat je niet kan negeren ( bijten in kleding tot het kapot gaat bijv. )
Nu is Nelson 13 week, en het is uiteraard de meest geweldige hond van NL. Ontzettend baasgericht, slim, leert ongelovelijk snel commando's en een uitdaging voor mij, omdat hij me nog regelmatig uitprobeert.
Ik ben er helemaal op gebrand om hem geweldig af te richten, en ik wil later graag met hem zoeken/speuren.
Elke dag ben ik met hem aan de wandel, en al is het iets heel anders dan de dwergkees die we thuis hadden, het bevalt zo ontzettend goed!!
Gelukkig krijg ik nu ook steeds meer leukere reacties, omdat hij al heel goed naar me luisterd en we echt dikke maatjes zijn
Hier nog een paar foto's die ik net gemaakt heb
Eerst de bench die we vandaag hebben gekocht

Het is moeilijk hem anders dan zittend te fotograferen, want als ik met hem bezig ben gaat hij gelijk voor me zitten hihi

Ik kan ook liggen!

En dit is mijn grootste bot ( kleintjes raakt hij kwijt onder de bank en het kookstel )

Ik hoop dat ik hier veel kan leren over honden trainen, en over verschillende methodes om om te gaan met dominant gedrag. Ik wil me goed voorbereiden op de puberteit van Nelson, en daarom zoek ik overal informatie.