Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wassen en vlooienbestrijding
Moderator: moderatorteam
- sandra&sammy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
- Aantal honden: 1
Wassen en vlooienbestrijding
Het zal vast een hele stomme vraag zijn
, maar als je je hond met een vlooienbestrijdingsmiddel hebt behandeld, kan je hem dan nog wassen? 

Sammy 31-08-2010
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Re: Wassen en vlooienbestrijding
Eerst wassen met een anti vlooienshampoo en daarna pippetje in de nek of een vlooien/teken band omdoen.Zo doe ik het tenminste. De antivlooien/tekenbanden zijn waterbestendig zodat het middel blijft werken, ook als je hond zwemmen gaat bv.sandra&sammy schreef:Het zal vast een hele stomme vraag zijn, maar als je je hond met een vlooienbestrijdingsmiddel hebt behandeld, kan je hem dan nog wassen?
Wanneer je de hond wast, na het toebrengen van het bestrijdingsmiddel, zal de werking van dat middel wel gedeeltelijk teniet gedaan worden vrees ik.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- sandra&sammy
- Zeer actief
Even voor de duidelijkheid, het betreft een preventieve behandeling. Wassen met vlooienshampoo is dus niet nodig. Het gaat mij erom dat zo'n pipetje ongeveer 4 wkn werkzaam is. Sammy gaat wel eens bad omdat hij er echt niet uit ziet. Alleen vroeg ik mij af of dat kan als je je hondje preventief behandeld....daywalker schreef:Eerst wassen met een anti vlooienshampoo en daarna pippetje in de nek of een vlooien/teken band omdoen.Zo doe ik het tenminste. De antivlooien/tekenbanden zijn waterbestendig zodat het middel blijft werken, ook als je hond zwemmen gaat bv.sandra&sammy schreef:Het zal vast een hele stomme vraag zijn, maar als je je hond met een vlooienbestrijdingsmiddel hebt behandeld, kan je hem dan nog wassen?
Wanneer je de hond wast, na het toebrengen van het bestrijdingsmiddel, zal de werking van dat middel wel gedeeltelijk teniet gedaan worden vrees ik.

Sammy 31-08-2010
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Het is een beetje afhankelijk van het middel, maar over het algemeen genomen zal het de werking geen goed doen. Meestal staat er op de verpakking aangegeven of en hoe lang er niet gewassen mag worden na de toediening. Bij middelen die in de bloedbaan worden opgenomen, mag je meestal een dag ofzo niet wassen, daarna heeft wassen geen nadelig effect meer.
- sandra&sammy
- Zeer actief
Ik heb het merk Advantix (ik zag door de bomen het bos niet meer in de dierenwinkel en dit werd geadviseerd). Weet iemand of dit in de bloedbanen wordt opgenomen? Ik kan het namelijk niet terugvinden op de verpakking. Wel staat het volgende op de verpakking "is nog steeds werkzaam indien de hond nat geweest is". Maar verstaan ze onder nat worden een wandeling in de regen of wassen? Waarom moeten die verpakking toch altijd zo onduidelijk zijn....Woest schreef:Het is een beetje afhankelijk van het middel, maar over het algemeen genomen zal het de werking geen goed doen. Meestal staat er op de verpakking aangegeven of en hoe lang er niet gewassen mag worden na de toediening. Bij middelen die in de bloedbaan worden opgenomen, mag je meestal een dag ofzo niet wassen, daarna heeft wassen geen nadelig effect meer.

Sammy 31-08-2010
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Nee advantix wordt niet opgenomen in de bloedbaan, maar verspreid zich in de vetlaag van de huid.
Ik heb het even opgezocht, maar de producent adviseert 2 dagen voor en 2 weken na de behandeling niet met shampoo te wassen.
Ik heb het even opgezocht, maar de producent adviseert 2 dagen voor en 2 weken na de behandeling niet met shampoo te wassen.
- sandra&sammy
- Zeer actief
Woest schreef:Nee advantix wordt niet opgenomen in de bloedbaan, maar verspreid zich in de vetlaag van de huid.

Sammy 31-08-2010